N Nalleman64 sanoi:
Se on aina toiminut erinomaisesti täälläkin. Juuri kuten stålull.
Mutta kuinka paksu kerros siinä tapauksessa? Onko käytettävä suuri määrä? Kuinka minun pitäisi tiivistää se reunoihin? Jotta he eivät pääse sisään siellä

Valuta reikä betonilla. Se on ainoa, joka on tiivis ja kestävä ajan myötä.

• Tykkään
Nalleman64 ja 2 muuta
  • Laddar…
B
Hep Hep sanoi:
Vaikea uskoa, että alumiinifolio estäisi hiiriä. Tai sitten meidän olennot olivat hieman erityisiä, sillä he pureskelivat rikki kaikki metallifoliot ruokakomeron kuohujuomapulloista.
Sama kokemus minulla. Löysin jopa, että hiiret olivat pureskelleet rikki alumiinisen "kupin" lämpökynttilälle etsiessään steariinia tai parafiinia.

N
A apanq sanoi:
Mutta kuinka paksu kerros siinä tapauksessa? Kuluuko siihen paljon? Kuinka minun pitäisi tiivistää se reunojen kohdalta? Jotteivät ne mene sieltä sisään
Tässä tapauksessa reiänne on liian suuri, jotta se voisi tiivistää täysin alufolie/stålull sanoisin.

S Svante Svenson sanoi:
Mikä on alla?

[linkki] suosittelen tätä
S Svante Svenson sanoi:
Mikä on alla?

[linkki] tai vastaava varmaan toimii. Ehkä voit laittaa sen ja kiinnittää jollain tiivisteellä/saumalla putkien ja reunojen ympärille. Tai valaa, jos mahdollista.
-50-cm/ tai vastaava varmaan toimii. Ehkä voit laittaa sen ja kiinnittää jollain tiivisteellä/saumalla putkien ja reunojen ympärille. Tai valaa, jos mahdollista.
Olen käyttänyt teräsvillaa mökissä, eikä sen jälkeen ole ollut ongelmia.

Vinkki on, ettei kannata käyttää satoja kruunuja hiirille tarkoitettuun teräsvillaan, vaan osta täsmälleen samaa, jota myydään maalarien teräsvillana https://www.hornbach.se/c/kok-tvatt-stad/stadutrustning-rengoring/vatrengoring/stalull/S27394/

• Tykkään
Norrtull ja 1 muu
  • Laddar…
B
Tai 20kr muutamasta cm betonista / tai jopa muutamasta cm tasoitteesta, niin onhan koti suojattu, tiivis reikä jolla ei ole hiiriä.

• Tykkään
fribygg ja 1 muu
  • Laddar…
Kipsilaasti sekoitettuna murskattuun lasiin on kuulemma hyvä, olen kuullut isäni sanovan.

Grannens Häck
A apanq sanoi:
Kyseessä on kellari, jossa on hydrofori. Ajattelin käyttää sitä ruokakellarina. Onko jollain ideoita?
Olisin leikkaanut sopivan kokoisia peltejä. Tai ollakseni tarkempi, useita peltilevyjä, jotka ovat limittäin ja läpivientien ympärillä.

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
Kiitos kaikista vinkeistä ostetun betonin suhteen. Palaan tulosten kanssa.

A apanq sanoi:
Kiitos kaikista vinkeistä ostettu betong. Palaan tulosten kanssa
No siitä tuli ainakin tiivis :) ei ehkä kovin kaunis, mutta en olekaan muuraaja. Nyt seuraavaan ongelmaan samassa paikassa. Ventilaatio talon perustuksesta on rinnan korkeudella toisessa kellarin paikassa. Verkko näyttää olevan kunnossa ilmanvaihtoritilässä, testasin ruuvimeisselillä ja tunsin, että verkko on paikoillaan. Mutta siellä on paljon rockwoolia, joten hiiretkin ovat siellä. Näen myös aukon seinän sisällä oikealla ylhäällä, joten ne tulevat sisään seinän sisälle. Seinä on paksu, vähintään 60-70 cm. Mutta oletan, että ainoa vaihtoehto on siivota siellä ja yrittää muurata myös ☹️. Ei ole mukavaa ryömiä siellä ahtaassa ja hiiren jätösten kanssa rockwoolin seassa... Irrottaa ritilä ulkopuolelta, mutta se on melko uutta, ehkä 3 vuotta vanha. Mutta siitä ei ole paljon apua kun pitäisi muurata, aukko on pieni. Otan mielelläni vastaan neuvoja tässäkin. Ajattelin lopulta muurata ritilän sisäpuolelle, jotta ne eivät pääse kellariin. Mutta olisi hyvä estää niiden pääsy seinän kautta ylös taloon.

Kuvassa 2 näkyy ilmanvaihto kauimmaisena rockwoolin edessä. Sekä aukko oikealla ylhäällä ja vasemmalla ritilän lähellä. PS! Olen jo poistanut osan rockwoolista.

• Seinän vieressä on erilaisia putkia ja aukko, jossa on kulunut laastia. Oikealla näkyy punainen suojaverkko.
  • Rakennuksen sisäpuolinen ilmanvaihtokanava, jossa eristeenä kivi- ja villamateriaalia; näkyy seinän halkeama ja hiirenloukkuja edessä.
B BSOD sanoi:
Tai 20kr pari cm betonia / tai jopa muutama cm tasoitetta, niin olet perillä, tiiviillä reiällä, joka on hiirivapaa.
Luulisin, että säkki betonia maksaa 60kr, mutta se on sen arvoista, jos se ratkaisee ongelman...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.