9 135 lukukertaa ·
7 vastausta
9k lukukertaa
7 vastausta
Halkeamia ikkunoiden puitteiden ympärillä
Onko talo vastarakennettu?
Puutalot liikkuvat yleensä jonkin verran aluksi, kun puutavara kuivuu/kutistuu. Erityisesti talot, jotka rakennetaan nopeasti (kuten useimmat talot nykyään), aiheuttavat usein tällaisia halkeamia.
Jos näin on, pitäisi pystyä korjaamaan vauriot ja toivottavasti välttämään ne tulevaisuudessa. Jos talo ei ole vastarakennettu, mielestäni on outoa, että se halkeilee niin paljon.
Puutalot liikkuvat yleensä jonkin verran aluksi, kun puutavara kuivuu/kutistuu. Erityisesti talot, jotka rakennetaan nopeasti (kuten useimmat talot nykyään), aiheuttavat usein tällaisia halkeamia.
Jos näin on, pitäisi pystyä korjaamaan vauriot ja toivottavasti välttämään ne tulevaisuudessa. Jos talo ei ole vastarakennettu, mielestäni on outoa, että se halkeilee niin paljon.
Leikkaa varovasti pieni "oja" ja täytä lateksilla. Varmista, että vedät aika kovaa sormella tasoittaessasi lateksia, jotta saat pienen syvennyksen. Tasoita sitten päälle ja maalaa. Näin olen tehnyt talossamme useissa paikoissa, joissa aiemmat omistajat eivät ole laittaneet kiinnityslistaa kipsilevyjen taakselarsdavid sanoi:
Koska halkeama kuvassa ulottuu niin pitkälle seinään, uskoisin, että seinän levy ei ulotu salningen asti, vaan päättyy siihen missä näet halkeaman. Levyjen välisiin saumoihin laitetaan jonkinlaista kangasta tai paperia, jotta sauma ei halkeaisi; tässä sauma on niin suuri, että vähän pehmeää sauma-ainetta ei riitänyt, eikä kangasta tai paperia todennäköisesti ole.
Olen valinnut ikkunan ja kaapinut puhtaaksi olemassa olevan tasoitteen ja sauma-aineen nähdäkseni, miltä alla näyttää.
Pehmeän sauma-aineen etuna on, että se kestää suurempia liikkeitä kuin tasoite, mutta on vaikeampi saada tasaiseksi. Jos alueet ovat suuria, se näkyy myös maalauksen jälkeen, koska rakenne on erilainen ja sauma ei ime maalia samalla tavalla kuin tasoite.
Olen valinnut ikkunan ja kaapinut puhtaaksi olemassa olevan tasoitteen ja sauma-aineen nähdäkseni, miltä alla näyttää.
Pehmeän sauma-aineen etuna on, että se kestää suurempia liikkeitä kuin tasoite, mutta on vaikeampi saada tasaiseksi. Jos alueet ovat suuria, se näkyy myös maalauksen jälkeen, koska rakenne on erilainen ja sauma ei ime maalia samalla tavalla kuin tasoite.
Klikkaa tästä vastataksesi