827 lukukertaa ·
5 vastausta
827 lukukertaa
5 vastausta
Haju kellarissa!
Hei!
Ostin talon jokin aika sitten, yritän saada kellarista mukavan tilan, mutta olen luovuttamassa pian. Haju lisääntyi huomattavasti, kun purin märkää lasivillaa olevan oleskelutilan (kuvat ovat toisessa keskustelussa).
Olen tehnyt salaojituksia (ei enää kosteusvaurioita, kaikki on kuivattu)
Purkanut kaiken orgaanisen
Pessyt kaikki seinät kloorilla
Kolme ilmanvaihtoa pesutuvassa
Kaksi muissa huoneissa
Osooni.
Mutta haju palaa silti takaisin... osa huoneista on käytetty työkaluvajana, haisee melkein kuin maa.
Mitä en ole kokeillut, on maalata seiniä uudelleen — voiko haju jäädä vanhaan maaliin/betoniin?
Yläpuolella on puupalkisto, olen haistanut kaikkialla enkä tunne mitään siellä.
Onko uudelleenmaalaus turhaa?
Apua!
Ostin talon jokin aika sitten, yritän saada kellarista mukavan tilan, mutta olen luovuttamassa pian. Haju lisääntyi huomattavasti, kun purin märkää lasivillaa olevan oleskelutilan (kuvat ovat toisessa keskustelussa).
Olen tehnyt salaojituksia (ei enää kosteusvaurioita, kaikki on kuivattu)
Purkanut kaiken orgaanisen
Pessyt kaikki seinät kloorilla
Kolme ilmanvaihtoa pesutuvassa
Kaksi muissa huoneissa
Osooni.
Mutta haju palaa silti takaisin... osa huoneista on käytetty työkaluvajana, haisee melkein kuin maa.
Mitä en ole kokeillut, on maalata seiniä uudelleen — voiko haju jäädä vanhaan maaliin/betoniin?
Yläpuolella on puupalkisto, olen haistanut kaikkialla enkä tunne mitään siellä.
Onko uudelleenmaalaus turhaa?
Apua!
Ehdottomasti muilla voi olla parempia vinkkejä ja kokemuksia, mutta oletko kokeillut kunnon ilmankuivainta? Meillä oli tuskin havaittava kellarin haju, mutta sen jälkeen kun ilmankuivain oli seissyt siellä muutaman päivän, tuntuu melkein kuin kellarissamme olisi parempi ilma kuin asuinkerroksessa.
Ei!namnbyte sanoi:
Olen asentanut ilmalämpöpumpun, joka aina käy kellarissa, mutta voisiko ehkä verrata?
Kuinka vanha on kellari? Oletan, ettei siellä voi piillä mitään vanhaa viemäriä tai venttiiliä, jos olet purkanut kaiken. Millainen katto se on? Aioin kerran purkaa kellarin kattopaneelia 20-luvun huvilassa. Näytti olevan jonkinlaisia ohuita liuskekivilaattoja ja niiden sisällä oli jonkinlaista villaa eristeenä. Ei puu- tai kivivillaa, vaan jotain lampaanvillan tapaista. Joka tapauksessa se haisi hirveältä, kun saimme sen alas. Kummallista kyllä, ei haissut oikeastaan miltään erityiseltä, vain vanhalta kellarilta, ennen kuin aloitimme katon purkamisen.
Klikkaa tästä vastataksesi