4 321 lukukertaa ·
9 vastausta
4k lukukertaa
9 vastausta
H-palkin laskelma???
hei kaikki teknikot!
tarvitsen apua oikean h-palkin saamiseen..
pitäisi olla 120x120 palkki.
pituus 393cm...
paljonko tämä kestää kuormaa????
kiitollinen erittäin nopeasta vastauksesta
terveisin
snickar estwing
tarvitsen apua oikean h-palkin saamiseen..
pitäisi olla 120x120 palkki.
pituus 393cm...
paljonko tämä kestää kuormaa????
kiitollinen erittäin nopeasta vastauksesta
terveisin
snickar estwing
Valitettavasti minulla ei ole nyt kaavakirjaa kotona, mutta joka tapauksessa puuttuu tietoa, jota tarvitaan tämän laskemiseen.
-Millaisesta "H-palkista" puhut, niitä on eri materiaalipaksuuksilla? (HEA, HEB ja myös HEM).
-Mikä myötölujuus palkilla on, jota aiotaan käyttää, nykyään niillä on yleensä 355N/mm2, mutta aikaisemmin ne olivat usein heikompia?
Millainen kuorma sinulla on, pistes kuorma keskellä vai tasaisesti jakautunut kuorma koko pituudelle?
Jos ilmoitat tämän, on yksinkertaista laskea maksimikuorma ja taipuma.
-Millaisesta "H-palkista" puhut, niitä on eri materiaalipaksuuksilla? (HEA, HEB ja myös HEM).
-Mikä myötölujuus palkilla on, jota aiotaan käyttää, nykyään niillä on yleensä 355N/mm2, mutta aikaisemmin ne olivat usein heikompia?
Millainen kuorma sinulla on, pistes kuorma keskellä vai tasaisesti jakautunut kuorma koko pituudelle?
Jos ilmoitat tämän, on yksinkertaista laskea maksimikuorma ja taipuma.
hei taas....
niin teräs keskellä on 5 mm
ylä- ja alapuoli on 8 mm paksu.
se on tasaisesti jakautunut kuorma siinä.
en tiedä mikä palkki se on..
olen todella huono tässä...
ystävällisin terveisin
snickar estwing
niin teräs keskellä on 5 mm
ylä- ja alapuoli on 8 mm paksu.
se on tasaisesti jakautunut kuorma siinä.
en tiedä mikä palkki se on..
olen todella huono tässä...
ystävällisin terveisin
snickar estwing
Viimeksi muokattu:
Silloin sinulla on HEA 120.
Saan selville, että se kestää 4,8 tonnin jakautuneen kuorman, jos sillä on myötöraja 220N/mm2.
Se taipuu silloin melkein 3 cm.
Koska minulla ei ole oikeaa kaavakokoelmaa, varaudun hieman näitä tietoja vastaan, vaikka ne vaikuttavatkin järkeviltä luvuilta.
Saan selville, että se kestää 4,8 tonnin jakautuneen kuorman, jos sillä on myötöraja 220N/mm2.
Se taipuu silloin melkein 3 cm.
Koska minulla ei ole oikeaa kaavakokoelmaa, varaudun hieman näitä tietoja vastaan, vaikka ne vaikuttavatkin järkeviltä luvuilta.
ok... se joka nyt istuu siellä on taipunut noin 3 mm keskeltä.... mikä kuorma se voi olla?
*tyhmä kysymys* mutta jos siihen voi vastata niin olisin kiitollinen...
ystävällisin terveisin
snickar estwing
*tyhmä kysymys* mutta jos siihen voi vastata niin olisin kiitollinen...
ystävällisin terveisin
snickar estwing
Rakennetaulukkoja on saatavilla verkossa, joten voit katsoa itse. Ei ole monimutkaista tai salattua.
Tibnorilla on yksi täällä esimerkiksi
ja täällä on lisää erilaisia tiedotusbrodeja.
Tibnorilla on yksi täällä esimerkiksi
ja täällä on lisää erilaisia tiedotusbrodeja.
Deformaatio teräksessä on vakionen suhteessa kuormitukseen niin kauan kuin kuormitat vähemmän kuin teräksen myötörajalla.estwing sanoi:
Toisin kuin puu, teräksen deformaatio ei lisäänny ajan myötä.
Toisin sanoen voit nukkua hyvin rauhallisesti, jos olet kuormittanut yllä mainittua palkkia ja saanut vain 3 mm taipuman.
Silloin sinulla on erittäin hyvä turvallisuus ylikuormitusta vastaan, vaikka se olisi vanha palkki, jonka kestävyys on 220N/mm², eikä taipuma kasva ajan myötä.
Klikkaa tästä vastataksesi