K
Luettuani jostain ketjusta, että ei pitäisi muurata 100 mm paksuja kantavia seiniä korkeammiksi kuin 2400 mm, sillä ne saattavat muuttua epävakaiksi.

Haluamme, että osa kodin sydänseinäämme on kevytbetonia ja olen katsellut H+H:n Multiplyharkkoa.. Haluamme sen olevan suhteellisen massiivista ja palamatonta materiaalia, jotta voi asettaa Kaakeliuunin suoraan sitä vasten. Sen pitäisi sitten lämmittää seinää ja näin levittää hieman lämpöä kotiimme.

Ongelmana on, että haluamme tehdä siitä 2800 korkean. Onko silloin mahdollista käyttämällä 100 mm harkkoja vai pitäisikö mielestänne siirtyä 150 mm harkkoihin vakauden vuoksi?

Olen lähettänyt sähköpostia H+H:lle, mutta en ole saanut vastausta.

S
Eikö 100mm ole melko heikko väliseinälle alun alkaen? Onko suuri hintaero 150 ja 100 välillä?

ilman tietoa sanoisin myös, että 100 on heikko sydänseinälle, entä jos sitten leikkaat vähän sähköä jne., silloin ei ole paljon jäljellä... on varmasti niitä, jotka tietävät paremmin, mutta 150 tuskin voi vahingoittaa...

K
Hintaero ei ole merkityksellinen. Haluan pitää seinän paksuuden alhaisena, rakennamme pientä taloa.... Mutta viisi senttimetriä ei ehkä merkitse niin paljon..

Minun täytyy soittaa H+H:lle ja kysyä huomenna.

Kiitos ajatuksistanne.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.