Hei,

Ajattelen rakentaa uuden portaikon ulko-ovelle. Olen ajatellut rakentaa sen massiivisista graniittilohkareista, jotka painavat noin 230 kg kappale (katso ensimmäinen kuva suunnittelusta. Sivuilla näkyvät lohkot ovat tavallisia "normaalilohkoja", rumpattuja. Toinen kuva osoittaa, mitkä lohkot ovat graniittia).

Tiedän, että tämän tyyppisten kivien alle asetetaan yleensä murskekiveä, mutta koska tämä on julkisivun vieressä sekä vasemmalla että takana, en halua, että syntyy painetta julkisivua vasten millään tavalla.

Eikö voisi siten rakentaa lecaharkoilla alle, esimerkiksi kolmessa "muurissa"? (Kolmas kuva).

Kun lasken tämän lecaharkkojen eritelmän mukaan, ne on luokiteltu 3Mpa:lle, mikä tarkoittaa, että ne kestävät 34 tonnia per lohko, jos koko lohkoa kuormitetaan tasaisesti. Mielestäni tämä antaa melko paljon varaa portaikolle, joka painaa yhteensä noin 2 tonnia.

En kuitenkaan löydä mistään ketään, joka olisi tehnyt näin aikaisemmin. Kaikki näyttävät tekevän sen kiven päälle tai rakentavan jo rinteessä.

Olenko aivan hakoteillä tämän suunnittelun kanssa, vai olenko oikeassa, että tämän pitäisi toimia täysin ongelmitta?

Kiitollinen vastauksesta!

• Graniittiportaiden suunnittelu massiivisista kiviharkoista, jotka tukevat portaita alla olevien pieniä lohkojen avulla.
  • 3D-kaavioportaiden suunnitelmasta, jossa on siniset askelmat ja betonilohkokorotus; suunniteltu käytettäväksi sisäpihan läheisyydessä.
  • Graniittisten portaikkojen suunnitelma näkyy luettelokiven ja lecakivien käyttönä portaikon perustuksessa.
langoilla tehty kasvojenkohotus: kuinka tämä on sujunut. Olen kiinnostunut samanlaisesta.

Siitä tuli lopulta aivan toisenlainen muotoilu, puinen vaihtoehto sen sijaan. Uskon vahvasti, että se olisi toiminut, mutta en valitettavasti ole testannut. Toivottavasti löydät hyvän tavan ja onnea matkaan!

kiitos, minulla on naapuri, joka toimii samanlaisen periaatteen mukaan. tarkistan hänen kanssaan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.