43 801 lukukertaa ·
4 vastausta
44k lukukertaa
4 vastausta
galvanoitujen materiaalien hitsaus
aion hitsata sinkittyjä materiaaleja ulkona, olin Julassa ostamassa hitsauslaitetta mutta myyjä neuvoi välttämään hitsaamista sinkittyjen materiaalien kohdalla erittäin myrkyllisten kaasujen vuoksi hitsauksen aikana. Tiedättekö tästä jotain? Eikö riitä, että käyttää kaasunaamaria?
Hitsatessasi sinkittyä terästä syntyy sinkkioksidihiukkasia. Seurauksena voi olla niin sanottu sinkkikylmä tai metallisavu-kuume, joksi sitä myös kutsutaan. Ei niitä mukavimpia asioita, sanovat ne jotka ovat altistuneet. Miedompia galvahorkka-muotoja hoidetaan juomalla pirusti maitoa, mutta kuten sanottu ei mitään leikin asiaa...
Käytä sinkityn teräksen hitsauksessa moottorikäyttöistä hengityssuojainta, jossa on hiukkassuodatin.
Käytä sinkityn teräksen hitsauksessa moottorikäyttöistä hengityssuojainta, jossa on hiukkassuodatin.
Hio pois galvauksen siitä kohtaa, jossa aiot hioa, koska pintakäsittelyhän menee joka tapauksessa pilalle, jos hitsaat siihen.
Muista, että myös lujuuteen voi vaikuttaa, jos pintakäsittelyä ei hiota pois.
Muista, että myös lujuuteen voi vaikuttaa, jos pintakäsittelyä ei hiota pois.
Se on totta, kuten Konrad ja P-plats sanovat..
Olen itse hitsaaja, ja ne, jotka ovat saaneet "zinkfrossa" kerran, pitäisi pysyä poissa sellaisista hitsaustavoista sen jälkeen. Riittää, että on samassa huoneessa, niin oireet palaavat..
Jos olet huolellinen ja hiot pois kaiken galvanoidun pinnan, vältyt suurimmalta vaaralta, mutta pysy poissa niistä valkoisista paksuista pilvistä, jotka tulevat..
Juo mielellään hyvä kulaus maitoa sen jälkeen joka tapauksessa.. Ei voi koskaan olla liian varma.
Olen itse hitsaaja, ja ne, jotka ovat saaneet "zinkfrossa" kerran, pitäisi pysyä poissa sellaisista hitsaustavoista sen jälkeen. Riittää, että on samassa huoneessa, niin oireet palaavat..
Jos olet huolellinen ja hiot pois kaiken galvanoidun pinnan, vältyt suurimmalta vaaralta, mutta pysy poissa niistä valkoisista paksuista pilvistä, jotka tulevat..
Juo mielellään hyvä kulaus maitoa sen jälkeen joka tapauksessa.. Ei voi koskaan olla liian varma.
Olen samaa mieltä. Galvanoidun materiaalin hitsausta ei suositella. Siitä tulee vain huokosia ja hitsausvirheitä. Hiominen ja puhdistus ennen aloittamista on tärkeää.
Ystävällisin terveisin
Fredde
Ystävällisin terveisin
Fredde
Klikkaa tästä vastataksesi