Hei,

Minulla on muovimatto liimattuna betonilattialle kellarissa, joka pitää poistaa. Ajatuksena on laittaa klinkkeriä sen tilalle. Pinta-ala on yhteensä 28 m2.

Olen puhunut parin konevuokraajan kanssa ja yksi sanoo suurta hiomakonetta, kun taas toinen sanoo pientä jyrsintä pinnan hieman karhentamiseksi.

Mitä mieltä olette? Mikä on paras?

Liima on hieman tahmea reunoilta, mutta keskellä se näyttää melko kuivalta.

Olen tarkistanut, ettei siinä ole asbestiä.

pelle242 sanoi:
Eikö sinun pitäisi hankkia sellainen kuin saneringsfräs? Tyyppi
[linkki]
Näyttää siltä, että sillä voisi kestää melko kauan?

Tällä hetkellä olen varannut koneen, jonka nimi on HTS 420, toivon että se kuulostaa järkevältä koneelta?

htc420 toimii hyvin, varmista, että saat työkalun, joka on nimeltään t-rex siihen.

• Tykkään
snowjim
  • Laddar…
Andreas_kalmar sanoi:
htc420 funkar bra se till att du får ett verktyg som heter t-rex till den
Puhuin heidän kanssaan ja mukana tuleva työkalu on hopea, se on tämä työkalu, jota useimmiten käytetään betonilattian hionnassa. Se poistaa 1/2 mm betonilattiasta. T-rex poistaa enemmän ja voi poistaa jopa 6 mm, jos sattuu seisomaan paikallaan liian kauan, joten heidän suosituksensa oli hopea? Kuulostaako se järkevältä?

hopea on väri, ei mikään työkalu:-) olen työskennellyt betonihiomakoneilla 20 vuotta. Se, mitä he tarkoittavat hopealla, on että se on askel 1 ja se työkalu on saatavilla neljässä versiossa betonin kovuuden mukaan, eli S1 M1 H1 ja X1. Ilman tietoa betonin laadusta ei voi sanoa, että se on oikea työkalu, mutta niin pienellä koneella olisin kokeillut M1. Terveisin Andreas

Andreas_kalmar sanoi:
hopea on väri, ei työkalu:-) työskentelen betonin hionnassa 20 vuotta, se mitä he tarkoittavat hopealla on askel 1 ja tämä työkalu on 4 versiossa riippuen betonin kovuudesta eli S1 M1 H1 ja X1 ilman tietoa betonin laadusta ei voi sanoa, että se on oikea työkalu, mutta niin pieni kone, että olisin kokeillut M1 terv. Andreas
Kiitos! Joten olen varannut työkalun vaiheessa 1, mutta niitä on 4 versiota? Pitäisikö minun soittaa heille uudelleen ja varmistaa, että saan juuri Vaihe 1 M1?

tarkista onko heillä m1 se voi myös olla nimellä ca1 jos se on ollut hyllyllä jonkin aikaa

Mitä tämä tarkoittaa tarkalleen? Se, mikä oli varattu minulle, otti noin 1/2 mm betonista, eikö se riitä? Oikeastaan en halua hioa betonia ollenkaan, vaan haluan vain poistaa liiman, mutta oletan, että minun täytyy hioa lattiaa vähän poistaakseni liiman. Miten voin olla varma, että lattia on tasainen, ettei siitä tule epätasainen hiomisen jälkeen?

ei voi sanoa, että se vie ½ mm, se riippuu betonin laadusta. Työkalu, jolla on korkea poistoteho, esim. X1, ottaa varmasti 1 mm pehmeästä betonilattiasta, mutta se tarkoittaa myös, että työkalua kuluu paljon, ts. se maksaa enemmän rahaa per m².

Andreas_kalmar sanoi:
ei voi sanoa, että se vie ½mm, se riippuu betonin laadusta, korkean poistotehon työkalulla, esim. X1 vie taatusti 1mm pehmeällä betonilattialla, mutta se tarkoittaa myös, että työkalua kuluu paljon eli se maksaa enemmän rahaa per m²
Kiitos, miksi luulet, että S1 ei riitä? Vai viekö se ehkä ikuisuuden? Eikö kuitenkin pitäisi olla jotain, mikä sanoo, että tämä lattia on "normaalin" kova? Vai tarkoitatko, että kaikki lattiat vaihtelevat paljon?

kaikki lattiat ovat erilaisia, mutta veikkaisin, että kellarikerroksen lattia maton alla sopii hiottavaksi S1:llä tai M1:llä

Okei, yritetään S1:llä, onko jotain muuta, mitä pitäisi ottaa huomioon kuin sulkea kaikki ovet ja käyttää kasvomaskia ja korvasuojaimia?

jos koet, että se ottaa vähän huonosti kiinni, voit kostuttaa lattiaa hieman vedellä

Olen nyt hakenut laitteen, ja se oli sanalla sanoen painava. En kuitenkaan saanut manuaalia sen mukana, mutta oletan, että se on aika itsestään selvä.

Se mihin reagoin oli se, että siinä on tavallinen pistotulppa mutta sitten siinä on myös 3-vaiheinen pistoke? Tarvitseeko tätä laitetta varten siis 3-vaiheista sähköä?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.