Hei kaikille,

Mietin, että voisin jakaa kokemuksiani eri teipeistä, joita olen testannut laajemman laajennustyöni aikana. Minulla ei ole aikaa tehdä liian tieteellisiä kokeita, joten arvioni perustuvat melko subjektiivisesti omiin kokemuksiini.

Kaikki alkoi jostain, jonka useimmat tunnistavat...pettymys PE-muoviteipistä, joka ei pysynyt kiinni. Sitten tuli T-Flex ja kaikki kehuivat sitä...paitsi että täytyy olla melkein järjetön maksaakseen 200-300 kr rullalta joustavasta muoviteipistä. Mutta konsepti oli erittäin hyvä, joten aloin katsella ympärilleni ja löysin T ja K-Flex kohtuullisin hinnoin...ja kävi ilmi, että Byggmax on saanut ETABin vihreän joustavan muoviteipin moniin kauppoihin. Sitten löysin teippiä Saksasta, ja ostin sitä kotiin...ja sitten se jatkui:-)

Sain käytettyä useita eri teippejä rakennusprojektini aikana, ja useimmat ovat hyviä...mutta muutama pohjanoteeraus löytyy!

Aloitetaan hopeateipillä, koska se oli tämän keskustelun alkupiste.
- Gorillateippi, ostettu Olsanasta hintaan 139kr/rulla.
Fantastinen...vahva ja tarttuu kaikkeen, märässä ja kuivassa. Liima pysyy ja sitä voi käyttää uudelleen. Olen teipannut sateen kastelemia julkisivulautoja, ja se on pysynyt viikkoja sateen ja tuulen keskellä. Haittapuolena on, että rullasta on vaikea vetää, koska se tarttuu niin hyvin...
- Hopeateippi 3M: ostettu Byggmaxista hintaan 69kr
Ihan ok, tekee mitä sen pitää. Pysyy kiinni, vaikkei superpitoa olekaan.
- Tesa 4662, ostettu Lantmänneniltä hintaan 79kr
Mitä voisi sanoa...mukava työskennellä...vaihdoin gorillateipin tähän hetkeksi, kun teippasin sisäpuolisia saumoja aluskatteessani. Katteen diffusion avoin malli on Tyvek Supro Pro (Ostettu Englannista hyvään hintaan...mutta se on toinen keskustelu). Iloisena yllätyksenä teippi alkoi muutaman päivän jälkeen irrota ja pudota katosta. Suutuin vähän ja lähetin kuvat Tesan Ruotsin konttorille kysyen, olenko mahdollisesti saanut viallisia tuotteita (Kyseessä oli 3 rullaa) vai onko tuotteessa rajoituksia, jotka eivät ole ohjeissa...asiakaspalvelusta sain töykeän vastauksen, että olen käyttänyt väärää teippiä tarkoitukseen, ja he luulevat minun teipanneen rakennusmuovia hopeateipillä...kuva on otettu alhaalta muovin läpi, joten ymmärrän virheen, mutta huonosti käsitelty joka tapauksessa...
Hopea teippi on kiinnitetty läpinäkyvään muoviin alhaalta päin kuvattuna, nauha on osittain irronnut ja roikkuu materiaalin päällä.
VAROITUS Tesalle yksinkertaisesti...nyt pitää mennä teippaamaan saumat uudelleen Gorilla-teipillä...joka muuten on pysynyt mainiosti kankaassa siitä, mitä laitoin Tesan käyttämisen jälkeen...

Huomenna arvioin 4 erilaista rakennusmuoviteippiä:-)

• Tykkään
Chaly ja 3 muuta
  • Laddar…
Irrelevantti se ei taida olla. En testaa kangasta...testaan teippejä. Ja teipin käyttöohjeissa ei kerrota mitään rajoituksista käyttöalueessa, mitä olen löytänyt.

Kangas on tiivistetty Tyvekin omalla kaksipuolisella butyyliteipillä...mutta kankaan päällekkäisyys on niin suuri, että läppäät roikkuvat, ja nämä teippaan sisäpuolelta kiinni hopeateipillä.

Joka tapauksessa...aion kirjoittaa arvion rakennuskalvoteipistä viikonlopun aikana.

Olen itse kokeillut kaikkia teippityyppejä, joita minulla on hyllyllä, veden alla saadakseni ne tarttumaan hiekkaan, kaikki olivat huonoja.

• Tykkään
Forbo
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.