4 140 lukukertaa ·
11 vastausta
4k lukukertaa
11 vastausta
Etulevy ELFA liukuovikaapin yläpuolella
nikasp
Talon omistaja
· Sollentuna
· 4 176 viestiä
nikasp
Talon omistaja
- Sollentuna
- 4 176 viestiä
Hei,
Minun täytyy rakentaa etuosa ELFA liukuovikaapini yläpuolelle. Leveys 230 cm ja korkeus 23 cm. Syvyys alumiiniprofiilin etuosasta konsolien etuosaan on noin 6 mm. Eli jos käytän kipsilevyä, saan ulokkeen kipsireunalla, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Mitä levyä minun pitäisi käyttää tähän? Lattian ja katon välinen ero on noin 15 mm korkeampi vasemmalla puolella, mikä monimutkaistaa tilannetta. Pitäisikö minun käyttää valkoista silikonia eristeenä ennen maalausta?
Kiitollinen vinkeistäsi!
Minun täytyy rakentaa etuosa ELFA liukuovikaapini yläpuolelle. Leveys 230 cm ja korkeus 23 cm. Syvyys alumiiniprofiilin etuosasta konsolien etuosaan on noin 6 mm. Eli jos käytän kipsilevyä, saan ulokkeen kipsireunalla, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Mitä levyä minun pitäisi käyttää tähän? Lattian ja katon välinen ero on noin 15 mm korkeampi vasemmalla puolella, mikä monimutkaistaa tilannetta. Pitäisikö minun käyttää valkoista silikonia eristeenä ennen maalausta?
Kiitollinen vinkeistäsi!
Valkoinen kovalevy/board pitäisi toimia. Käytä lateksitahnaa/akryylitahnaa, ei silikonia.
/Kent
/Kent
MDF löytyy muuten 6 mm. Arvaisin, että olisi onnistunut liimamaan levyn suoraan valkoisiin riippuvatappeihin. MDF on hieman muodonpitävämpää kuin kovalevy. Tämä tekisin. Ja sitten laittaisin akryylitiivisten, missä on rakoja, ja sitten maalaisin.
Voidaan kiinnittää listat kattoon, jotta saadaan jotain kiinnitettävää.
/Kent
/Kent
nikasp
Talon omistaja
· Sollentuna
· 4 176 viestiä
nikasp
Talon omistaja
- Sollentuna
- 4 176 viestiä
Kiitos vastauksista! Sitten tulee 6 mm MDF ja lateksisauma. Viilataanko sovitusta Surformilla? Katselin juuri kattoa ja etäisyys kiskon ja katon välillä on lyhyimmillään keskellä, joten siitä tulee heikko kaari seinästä seinään.
nikasp
Talon omistaja
· Sollentuna
· 4 176 viestiä
nikasp
Talon omistaja
- Sollentuna
- 4 176 viestiä
Kiitos taas vinkistä 6 mm MDF:stä. Siitä tuli upea! (jos saan itse sanoa)
Oli hieman hankalaa saada se istumaan katon kanssa, koska se oli hyvin epätasainen, joten jouduin hylkäämään yhden palan, mutta sitten siitä tuli noin 2–4 mm rako, jonka tiivistin. Jäljellä on vain vähän hiomista ja sitten maalaus, laitan jonkin kuvan myöhemmin.
Viimeksi muokattu:
Shysst. minulla on täsmälleen sama ongelma. Arvaapa, kuinka hämmästynyt olin, kun Elfa kertoi minulle, että he olivat lopettaneet juuri tähän tarkoitukseen sopivan etupaneelin valmistamisen, jota aiemmin pystyi ostamaan....
Klikkaa tästä vastataksesi