nikasp
Hei,

Minun täytyy rakentaa etuosa ELFA liukuovikaapini yläpuolelle. Leveys 230 cm ja korkeus 23 cm. Syvyys alumiiniprofiilin etuosasta konsolien etuosaan on noin 6 mm. Eli jos käytän kipsilevyä, saan ulokkeen kipsireunalla, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Mitä levyä minun pitäisi käyttää tähän? Lattian ja katon välinen ero on noin 15 mm korkeampi vasemmalla puolella, mikä monimutkaistaa tilannetta. Pitäisikö minun käyttää valkoista silikonia eristeenä ennen maalausta?

Kiitollinen vinkeistäsi!

• ELFA-liukuovikomero, ylävalaisin katossa, etulevytön yläosa; rakenneprojektien haasteet ja ratkaisuvinkit haussa.
  • Valokuva ELFA-liukuovikaapista, jossa näkyy valkoiset kiinnikkeet katon rajassa ja kaapin yläosa; taustalla näkyy ruskea laatikko.
Valkoinen kovalevy/board pitäisi toimia. Käytä lateksitahnaa/akryylitahnaa, ei silikonia.

/Kent

MDF löytyy muuten 6 mm. Arvaisin, että olisi onnistunut liimamaan levyn suoraan valkoisiin riippuvatappeihin. MDF on hieman muodonpitävämpää kuin kovalevy. Tämä tekisin. Ja sitten laittaisin akryylitiivisten, missä on rakoja, ja sitten maalaisin.

Voidaan kiinnittää listat kattoon, jotta saadaan jotain kiinnitettävää.

/Kent

nikasp
Kiitos vastauksista! Sitten tulee 6 mm MDF ja lateksisauma. Viilataanko sovitusta Surformilla? Katselin juuri kattoa ja etäisyys kiskon ja katon välillä on lyhyimmillään keskellä, joten siitä tulee heikko kaari seinästä seinään.

nikasp
Kiitos taas vinkistä 6 mm MDF:stä. Siitä tuli upea! (jos saan itse sanoa) :) Oli hieman hankalaa saada se istumaan katon kanssa, koska se oli hyvin epätasainen, joten jouduin hylkäämään yhden palan, mutta sitten siitä tuli noin 2–4 mm rako, jonka tiivistin. Jäljellä on vain vähän hiomista ja sitten maalaus, laitan jonkin kuvan myöhemmin.

Viimeksi muokattu:
Shysst. minulla on täsmälleen sama ongelma. Arvaapa, kuinka hämmästynyt olin, kun Elfa kertoi minulle, että he olivat lopettaneet juuri tähän tarkoitukseen sopivan etupaneelin valmistamisen, jota aiemmin pystyi ostamaan....

nikasp
Ah, joten oli olemassa joku lakattu frontskiva tilattavaksi? En tiennyt, että oli olemassa niin ohuita MDF-skivor, mutta tuo vinkki teki siitä hieman helpompaa.

ja aiemmin. Mistä löysit 6 mm MDF:ää? Beijerillä ja Byggmaxilla ei näytä olevan, ja Bauhausilla on vain 8 mm.

nikasp
Kävin K-Rauta:ssa (Södertäljessä).

OK! Kiitos! Harmi, että K-rauta ei ole Uppsalassa...täytyy löytyä jostain mielestäni... Milloin saa nähdä tuloksen sitten? :)

• Tykkään
Henric Storm
  • Laddar…
nikasp
Hitto, vihaan itsekin, kun ei vastaa takaisin. Katson, onko siellä joku kuva myöhemmin, etsin sen tänne vinkiksi jollekin muulle. Olen ehtinyt muuttaa 4 kertaa näiden 13 vuoden aikana :D

• Haha
kungkokos
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.