Monia vuosia sitten eräs rakennusohjelma esitteli eräänlaisen rakennustelineen, joka lukitaan kuusiokoloruuvilla liitoksissa.
Luulen, että se oli Timell, joka näytti, miten parasta MacGuyver-tyyliä hyödyntämällä voi tehdä parvi­sänkyn sahaamalla putkia ja käyttämällä valettuja(?) liitoksia kuusiolukituksilla.
Putkia oli sekä alumiinia että terästä.
Teline näytti melko "tyylikkäältä" pyöreine liitoksineen, joissa oli upotetut ruuvit.

En muista, mitä nämä kutsuttiin, onko teillä tietoa?

En aio rakentaa parvisänkyä, mutta sen sijaan jonkinlaista harjoitusvälineistöä.

Koskaan nähnyt, etkö voi käyttää tavallisia Burton-putkia ja -liittimiä?

Luulen, että esimerkiksi Jula on pitänyt jotain sellaista valikoimassaan.

perkaby sanoi:
Voisiko tämä olla se, mitä ajattelet?
[linkki]
Päivän ruusu!

Seuraava kysymys: Löytyykö näitä Ruotsista?

"Key Clamp Fitting" Ebayssa oli menestys. Löysin tarkalleen mitä halusin.
Tuhannet kiitokset!

...tai ehkä Kee Klamps? On ollut valurautaa ja alumiinia 60-luvulta lähtien ja käytettiin aiemmin rakentamaan puolipysyviä telineitä.

Kuinka olet ajatellut rakentaa sen oikeastaan?
Minulla on nimittäin samanlaisia ajatuksia, aion rakentaa kiipeilytelineen/monkeybar lasten käyttöön.

dadgom sanoi:
Miten olet ajatellut rakentaa oikeastaan?
Minä nimittäin ajattelen samanlaista, aion rakentaa kiipeilyteline/monkeybar lapsille
Yksinkertainen powerrack siitä tulee. Vakaa maksaa noin 10kkr ja minun pitäisi voida säästää noin 8kkr tekemällä sen itse.

Carenta myy Tubeclamps-liittimiä Ruotsissa.

Tässä on heidän verkkokauppansa:

http://www.carenta.com/produktgrupper?DepID=165

Yleisin koko on B, ja tässä koossa valikoima on suurin. B-koko sopii 1" vesijohtoputkiin, joita voi ostaa useimmista hieman suuremmista metallikaupoista. 1" on suunnilleen sisähalkaisija, mitta on 33,7 x 3,20. Putkia on saatavana galvanoituina ja ilman galvaanielua (ns. "musta" putki). Valitse galvanoitu, jotta ne sopivat yhteen liittimien kanssa.

Merkityksetöntä lisätietoa:
Tubeclamp sai suuren suosion Ruotsissa, kun talvirengaslaki tuli voimaan, (oliko se 2000?), kun jokaisen rengasliikkeen piti rakentaa rengastelineitä talvirengassäilytystä varten. Tätä varten tubeclamp-liitin (B-koko) ja vastaavat putket sopivat erinomaisen hyvin. :thumbup:

• Tykkään
Distordera
  • Laddar…
Ihanaa hnurre!
Heillä oli jopa sama merkintä kuin Kee Clampsilla, joten pystyin kääntämään sen suoraan. Kalliimpaa, mutta onhan se mukavaa, ettei tarvitse ostaa ulkomailta.
48,3 mm on se mikä pätee!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.