3 859 lukukertaa ·
11 vastausta
4k lukukertaa
11 vastausta
Etsin hyvää korjausbetonia sisäseiniin.
Omistan talon, jossa sisäseinät koostuvat kevytbetonista, joka on erittäin pehmeää. Olen nyt asentanut eri seinärasioita ja tehnyt VIP putkivetoja useisiin seiniin.
Minun täytyy löytää hyvä paikkausbetoni, jolla voin täyttää kaikki nämä aukot. Tavallinen seinätasoite ei toimi, koska aukot ovat liian suuria. Oman betonin sekoittaminen on työlästä ja on myös vaikeaa saada oikea koostumus, jotta se ei valuisi ulos aukoista.
Voiko joku suositella jotain hyvää ja helposti levitettävää, jonka kanssa on helppo työskennellä? Mielellään ämpärissä, sillä sitä kuluu muutama litra.
Minun täytyy löytää hyvä paikkausbetoni, jolla voin täyttää kaikki nämä aukot. Tavallinen seinätasoite ei toimi, koska aukot ovat liian suuria. Oman betonin sekoittaminen on työlästä ja on myös vaikeaa saada oikea koostumus, jotta se ei valuisi ulos aukoista.
Voiko joku suositella jotain hyvää ja helposti levitettävää, jonka kanssa on helppo työskennellä? Mielellään ämpärissä, sillä sitä kuluu muutama litra.
Olen tehnyt saman asian talossani. Käytin Serpo 224. Saatavilla 25 kg säkeissä, lisää vaan vettä. Voit sekoittaa vähän kerrallaan ja kokeilla. Älä sekoita koko säkkiä kerralla, jos et ole tottunut, vaan kaada hieman laastia säkistä ämpäriin tai muuhun astiaan ja lisää vähän vettä ja sekoita. Ole varovainen veden kanssa, voi helposti muuttua velliksi, jos lisäät liikaa. Siksi onkin hyvä olla sekoittamatta kaikkea kerralla. Silloin sinulla on mahdollisuus lisätä enemmän laastia, jos se on liian ohutta. Laasti ei saa valua pois kauhasta, kun se on valmista, pitäisi olla hieman kiinteä. Kostuta kukkaspruutalla kohta, johon aiot muurata/täyttää. Jos on suuria aukkoja, voi olla tarpeen täyttää kahdesti. Painele laasti sisään ja siloittele. Kitti päälle sen jälkeen, kun se on kuivunut.
Nyt menen hämmentyneeksi, Serpo 224 suositeltiin rakennustavaraliikkeen myyjän toimesta. Täytyy ilmeisesti vaihtaa toimittajaa tulevien projektien osalta sellaiseen, joka on paremmin perillä asioista. 
Kuten sanottu: riippuu myös kevytbetonin iästä. Raja on noin vuodessa 1980. Ennen vuotta 1980 voi käyttää emäksisiä tuotteita, esim. Serpo 224. Vuoden 1980 jälkeen = käytä matalaemäksisiä esim. Serpo 131. Jos on epävarma iästä, valitse matalaemäksinen varmuuden vuoksi.
Ajattelin juuri samaa. Finjalla on melko kunnianhimoinen alustaopas gipsputsille: http://www.finjabetong.se/aktuell/pdfny/Underlagsguide_Gipsputs.pdfoskis 123 sanoi:
Maxitin osalta löytyy Serpo 105/130/131, jotka kaikki ovat matala-alkalisia.
Kiitos kaikista vinkeistä.
Taloni on vuodelta -75 ja siinä on ns. sinistä betonia osassa
seiniä, joita minun pitäisi tasoittaa. Ne eivät ole kellariseiniä (kostea).
En tiedä onko tämä sininen betoni samanarvoinen tavallisen kevytbetonin kanssa.
Joten kyseessä on jokin Serpo-tuotteista tai Kipsilaasti.
Kipsilaasti onko se valmiiksi sekoitettua oston yhteydessä?
Mainitsette Finja-Maxit-Knauf, joita en ole nähnyt Göteborgin alueella, vai
olenko voinut ohittaa ne.
Taloni on vuodelta -75 ja siinä on ns. sinistä betonia osassa
seiniä, joita minun pitäisi tasoittaa. Ne eivät ole kellariseiniä (kostea).
En tiedä onko tämä sininen betoni samanarvoinen tavallisen kevytbetonin kanssa.
Joten kyseessä on jokin Serpo-tuotteista tai Kipsilaasti.
Kipsilaasti onko se valmiiksi sekoitettua oston yhteydessä?
Mainitsette Finja-Maxit-Knauf, joita en ole nähnyt Göteborgin alueella, vai
olenko voinut ohittaa ne.
Bygg-Max, K-Rauta, Hornbach, Bauhaus, Silvan, Beijers ovat varmaankin rakennustavarakauppoja, jotka ovat asuinseudullani. Onko jollakin vinkkiä, mistä niitä löytyy, niin ettei tarvitse ajella ympäriinsä ja etsiä. Soittaminen ei varmaan toimi kovin hyvin, ainakaan suurissa tavarataloissa.
Beijer ja K-Rauta myyvät Maxitia. Luulen, että myös Hornbachilla on Maxit.
Bauhaus myy Combimixiä. Olen käyttänyt heidän kipsilaastia ja mielestäni se toimii erinomaisesti. Sitä on saatavilla 10 litran ämpärissä = sopivan painavaa kantaa ja helppo sulkea uudelleen. Lisää vain vettä ja sitten voit vain aloittaa. Maxitin kipsilaasti toimii varmasti yhtä hyvin (olen käyttänyt vain heidän betoniaan).
En tiedä, mitä Bygg-Max ja Silvan myyvät.
Bauhaus myy Combimixiä. Olen käyttänyt heidän kipsilaastia ja mielestäni se toimii erinomaisesti. Sitä on saatavilla 10 litran ämpärissä = sopivan painavaa kantaa ja helppo sulkea uudelleen. Lisää vain vettä ja sitten voit vain aloittaa. Maxitin kipsilaasti toimii varmasti yhtä hyvin (olen käyttänyt vain heidän betoniaan).
En tiedä, mitä Bygg-Max ja Silvan myyvät.
Klikkaa tästä vastataksesi