22 727 lukukertaa ·
21 vastausta
23k lukukertaa
21 vastausta
Eterniittijulkisivu
Minulla on myös eterniittitalo. Olen miettinyt, pitäisikö peittää se vai purkaa, ja olen saanut erilaisia vastauksia kaikilta, joita olen kysynyt. Puhuin erään kirvesmiehen kanssa, joka sai minut päättämään purkaa eterniitin; hänen perustelunsa oli, että siitä voi tulla ongelma sinä päivänä, kun aiot myydä talon.
Kiitos!hkkv sanoi:
Meillä oli hengityssuojaimet ja hanskat. Oikeastaan pitäisi olla koko kasvot peittävä maski, mutta sitä on melko hankala hengittää, ja sitä toivoo, että tarvittaisiin enemmän kuin yksi talo keuhkojen pilaamiseen.
Eterniitin laitoimme lavalle ja kääritimme rakennusmuoviin, jonka suljimme hopeateipillä. Sitten veimme sen kaatopaikalle. Mutta tarkista, mitä sen jättäminen maksaa. Se voi vaihdella paljon eri kuntien välillä. Teimme kaksi seinää viime kesänä ja kaksi seinää tänä kesänä. Viime kesänä jätimme oman kuntamme hintaan 800 per tonni. Se jätös maksoi hieman yli 1200. Syksyllä ajoimme 20 kilometriä naapurikuntaan ja pääsimme 400 kruunun maksulla, eikä se kuorma ollut pienempi, vaan pikemminkin hieman suurempi. Ehkä ei niin paljon rahaa kaiken kaikkiaan, mutta riittävästi, jotta se kannattaa matkan.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 viestiä
Täällä Tukholmassa yksityishenkilö voi jättää "pieniä" määriä (=noin peräkärryllinen) ilmaiseksi. Vaatimus on, että se on pakattu tietyn kokoisiin muovipaketteihin (tieto löytyy puhtaanapitopalvelun verkkosivulta) niin, että ne mahtuvat heidän kontteihinsa. Muistaakseni se oli jotain maksimissaan 70 cm leveää. Ilmeisesti nykyään kaikki kierrätysasemat (lövsta jne.) ottavat vastaan asbesti sisältävää jätettä. En usko, että on ongelma jättää useita kärryllisiä.
Klikkaa tästä vastataksesi

