22 727 lukukertaa ·
21 vastausta
23k lukukertaa
21 vastausta
Eterniittijulkisivu
Hei
Nykyinen julkisivu on tehty eterniitistä, mutta haluan puuta. Nyt kysymys kuuluu, teenkö jotain typerää rakennus- tai sääntönäkökulmasta, jos asennan puupaneelin eterniitin päälle? Minulla ei ole aikaa eikä halua purkaa sitä. Kiitollinen vastauksesta.
Nykyinen julkisivu on tehty eterniitistä, mutta haluan puuta. Nyt kysymys kuuluu, teenkö jotain typerää rakennus- tai sääntönäkökulmasta, jos asennan puupaneelin eterniitin päälle? Minulla ei ole aikaa eikä halua purkaa sitä. Kiitollinen vastauksesta.
Eternit on todella typerää, jos se alkaisi palaa. En tiedä, mitä vakuutusyhtiö sanoo, jos sen rakentaa sisään. Kaverini fack otti lisävakuutuksen eternittalossaan. Olisin varmaan poistanut ne, lisäeristänyt ja sitten asentanut paneelit.
Annoin sen jäädä paikoilleen. Jos syttyy tulipalo, on muita ongelmia...
Kiinnitimme 45x45 naulapyssyllä ja 90 mm pitkällä naulalla, ja sitten laitoimme toisen 45x45 toiseen suuntaan.
Sen jälkeen tuulensuojapaperi ja sitten tuuletusrako ja paneeli.
Keltainen puutalo valkoisine kulmineen on tyylikkäämpi kuin vihreä eterniitti.
Kiinnitimme 45x45 naulapyssyllä ja 90 mm pitkällä naulalla, ja sitten laitoimme toisen 45x45 toiseen suuntaan.
Sen jälkeen tuulensuojapaperi ja sitten tuuletusrako ja paneeli.
Keltainen puutalo valkoisine kulmineen on tyylikkäämpi kuin vihreä eterniitti.
Harrastajasähköasentaja
· E
· 15 384 viestiä
Miksi eterniitti olisi huono, jos se alkaa palaa, sehän ei pala?
Jos on kyllästynyt väriin (kuusikymmentälukukunnanharmaa, matkapahoinvointivihreä, kalpeanpunainen) yhdessä maailmanhistorian parhaista julkisivumateriaaleista, ts. eterniittiin, sitä voi mainiosti maalata. Maalasimme vanhempien mökin eterniittijulkisivun 8-10 vuotta sitten vesiohenteisella akrylaattimaalilla. Tuli hyvä, maali pysyy.
Jos on kyllästynyt väriin (kuusikymmentälukukunnanharmaa, matkapahoinvointivihreä, kalpeanpunainen) yhdessä maailmanhistorian parhaista julkisivumateriaaleista, ts. eterniittiin, sitä voi mainiosti maalata. Maalasimme vanhempien mökin eterniittijulkisivun 8-10 vuotta sitten vesiohenteisella akrylaattimaalilla. Tuli hyvä, maali pysyy.
????gadeberg sanoi:
Miksi eternit olisi huono mahdollisessa tulipalossa?? Eternit on juuri jotain, mitä käytettiin usein palonkestävänä materiaalina ovissa ja seinissä pannuhuoneissa. Että se tulevan mahdollisen myynnin kannalta varmasti nähdään huonona valintana, ette sitä poistettu, kun monet vain kuulevat sanan eternit ja luulevat saavansa syöpää siitä, on eri asia, joka voi olla syy poistaa se ennen.
Hauskaa, että se käyttäytyy niin, kun on kuten sanottu käytetty sitä palosuojana pannuhuoneessa ja autotallissa ennen kuin se kiellettiin sen vuoksi, että pölyn kanssa työskenteleminen ei ole kovin mukavaa.
Harrastajasähköasentaja
· E
· 15 384 viestiä
Ööh, mitä?
Oletteko täysin varmoja, että se on Eternit, jos se räjähtää lämmöstä?
Minun on vaikea uskoa sitä.
Eternit ja uudempi Minerit (ilman asbestia) käytetäänhän yhä toimivana palonsuojana monissa paikoissa. Ei kai sellaista materiaalia käytettäisi, joka räjähtää vähäisestä lämmöstä?
Voisiko joku, joka tietää tästä enemmän, selventää asioita?
Ja sitten minulla on pieni kysymys. Jos ammuitte naulapyssyllä Eternitin läpi, eikö se haljennut? Se Eternit, jonka me otimme alas talostamme, olisi ehdottomasti haljennut kuin piparkakku sellaisesta käsittelystä.
/pinebar
Oletteko täysin varmoja, että se on Eternit, jos se räjähtää lämmöstä?
Minun on vaikea uskoa sitä.
Eternit ja uudempi Minerit (ilman asbestia) käytetäänhän yhä toimivana palonsuojana monissa paikoissa. Ei kai sellaista materiaalia käytettäisi, joka räjähtää vähäisestä lämmöstä?
Voisiko joku, joka tietää tästä enemmän, selventää asioita?
Ja sitten minulla on pieni kysymys. Jos ammuitte naulapyssyllä Eternitin läpi, eikö se haljennut? Se Eternit, jonka me otimme alas talostamme, olisi ehdottomasti haljennut kuin piparkakku sellaisesta käsittelystä.
/pinebar
Ainoa asia, jonka voin kuvitella saavan eterniitin räjähtämään, on nopea voimakas lämmitys kostealle eterniitille. Tällöin levyn sisällä oleva vesi voisi höyrystyä nopeasti ja saada levyn "räjähtämään". Samalla tavalla voi saada harmaakiven räjähtämään, jos siihen kohdistaa leikkauspolttimen. Vaikka tässä tapauksessa kyse on todennäköisesti enemmän kiven jännityksistä kuin sisään jääneestä kosteudesta.
Jos muistan oikein, niin on kristallit jsskn mineraaleista kivessä (berg) joka vaihtaa rakennettaan kuumennettaessa. Tämä aiheuttaa tilavuuden muutoksen ja siksi reaktion.
Mitä mieltä olen puun naulaamisesta eterniittijulkisivun päälle, (minulla on se itse) on se, että mielestäni pitäisi syntyä kylmäsilta, missä eterniitti on. Olisin mielelläni nähnyt, että he olisivat poistaneet eterniitin ennen kuin eristivät ja laudoittivat.
Jo ajattelen, että sillä on huomattavasti huonompi eristyskyky kuin esim. gullfiber...
Sitten kuten minun julkisivullani esim. Siellä voi tuulla (kylmä) alhaalta, missä koko julkisivun eri kerrokset ovat paljastettu....
Se on tietenkin vain ajatus, mutta mielestäni pitäisi olla lämpimämpää pelkällä eristyksellä eikä eterniitin kanssa.
Sitten kuten minun julkisivullani esim. Siellä voi tuulla (kylmä) alhaalta, missä koko julkisivun eri kerrokset ovat paljastettu....
Se on tietenkin vain ajatus, mutta mielestäni pitäisi olla lämpimämpää pelkällä eristyksellä eikä eterniitin kanssa.