1 517 lukukertaa ·
17 vastausta
2k lukukertaa
17 vastausta
Sokkeliin kiinnittyvien ulkoverhouspaneelien vaihto asbestisementtilevyillä
On ryömintätila. Liitettynä ainoa kuva, joka minulla on, se ei ole ulkoseinän suuntaan, en tiedä näyttääkö siellä samalta.Ossian K Olsson sanoi:
Mutta sivukysymys, se mitä kuvassa näkyy, on myös alajuoksu siinä mielessä, että se on betonin ja puurakenteen kohta. Ehkä sisäalajuoksu? Eikö näitäkin pitäisi vaihtaa, jos ulkoseinän alajuoksut täytyy vaihtaa?
Ossian K Olsson
Harrastajasähköasentaja
· Limhamn
· 2 330 viestiä
Ossian K Olsson
Harrastajasähköasentaja
- Limhamn
- 2 330 viestiä
Miksi luulet, että sillit täytyy vaihtaa öht?G Gargamel777 sanoi:On olemassa krypgrund. Liitetty ainoa kuva, joka minulla on, ei ole ulkoseinää vasten, en tiedä näyttääkö se samalta siellä.
Mutta sivukysymys, se, mitä näkee kuvassa, on myös sylli siinä mielessä, että se on betonin ja puurakenteen välinen kohta. Ehkä sisäsilli? Eikö näitä tarvitse vaihtaa, jos sillit ulkoisen julkisivun kohdalla tarvitsevat sitä?
Ossian K Olsson
Harrastajasähköasentaja
· Limhamn
· 2 330 viestiä
Ossian K Olsson
Harrastajasähköasentaja
- Limhamn
- 2 330 viestiä
Okei! Meillä on samanlaiset olosuhteet kuin meidän talossa (rakennettu 1962). Siellä oli myös melko tunkkainen haju kun muutimme sisään.G Gargamel777 sanoi:
Minkälainen ilmanvaihto siellä on? Sillä meidän tapauksessa oli kyseessä ”painovoimainen ilmanvaihto” joka ei toiminut lainkaan. Toisin sanoen ilma oli täysin paikallaan ja siellä haisi ”kesämökiltä”, yhdellä huoneella ei edes ollut tuuletusventtiiliä. Asensimme oikean ilmanvaihdon (FTX) ja nyt haju on poissa. Joten toinen ratkaisu on ensin ratkaista ilmanvaihto ja katsoa auttaako se.
Tiedä en, onko se pitkäaikainen ratkaisu. Se on painovoimainen ilmanvaihto, mutta jokaisessa huoneessa on tuuletusaukot, joita voi avata ja sulkea. Ymmärtääkseni haju vain pahenee ajan myötä, ja ehkä pelkästään parempi ilmanvaihto ei auta. Arvaan, että ongelma ei ole sama, koska nämä perustukset on kyllästetty jollakin (ehkä myrkyllisellä kuten PCP). Paras voi olla korjata perimmäinen syy pitkäjänteisesti.Ossian K Olsson sanoi:
Okei! Se on samanlaiset edellytykset kuin meidän talossamme (rakennettu 1962). Siellä oli myös aika tunkkainen haju, kun muutimme sisään.
Millainen ilmanvaihto siellä on? Meidän tapauksessamme se oli ”painovoimainen ilmanvaihto”, joka ei toiminut ollenkaan. Toisin sanoen ilma seisoi täysin paikallaan ja haisi "kesämökiltä", yhdessä huoneessa ei ollut edes venttiiliä. Asensimme kunnollisen ilmanvaihdon (FTX) ja nyt haju on poissa. Joten toinen ratkaisu on hoitaa ilmanvaihto ensin ja katsoa, auttaako se.
Vai oliko niin, että havaittiin hajun tulevan kyllästetyistä perustuksista teillä?
Näyttää olevan eterniittiä siellä alla myös...G Gargamel777 sanoi:On ryömintätila. Liitän ainoan kuvan, joka minulla on, se ei ole ulkoseinän vieressä, en tiedä, onko se samanlainen siellä.
Mutta sivukysymys, se mitä näkee kuvassa on myös kynnys siinä mielessä, että se on betonin ja puurakenteen välinen kohta. Ehkä sisäkynnys? Tarvitseeko niitä vaihtaa, jos ulkoseinän kynnykset tarvitsevat sitä?
Onko kyseessä seinän alareunan sokkelipuu, joka tarvitsee vaihtoa? Sen pitäisi olla lattian yläpuolella, joten sitä ei voi vaihtaa ryömintätilasta käsin.G Gargamel777 sanoi:Onko ryömintätila. Liitteenä ainoa kuva, joka minulla on, se ei ole ulkoseinän suuntaan, en tiedä näyttääkö siellä samalta.
Mutta sivukysymys, se mitä kuvassa näkyy on kai myös sokkelipuu siinä mielessä, että se on betonin ja puurakenteen välinen liitos. Ehkä sisäsokkeli? Eivätkö nämäkin tarvitse vaihtoa, jos ulkoseinän sokkelit tarvitsevat sitä?
Mutta sinulla on todennäköisesti sokkelipuu lattian alapuolella, mutta se ei yleensä häiritse sisäilmaa.
OK, en oikein tiedä mitkä palkit ovat olemassa ja mitkä tarkalleen täytyy vaihtaa.J Jansson69 sanoi:
Olen ottanut yhteyttä yrityksiin, jotka haluaisivat vaihtaa ulkoapäin (he halusivat kuvia talosta jne.)
Voiko lattian alla olevat palkit häiritä sisäilmaa, jos ne on tässä tapauksessa kyllästetty jollain aineella?
Lisäksi on mainittava, että enkä minä enkä tarkastaja haistanut mitään kryperakenteisessa alapohjassa ollessamme. Mutta se tuntui melko selvästi (tuli puuskina) talon tietyissä osissa. Vain alakerrassa ja eniten eteisessä.