821 läst ·
8 svar
821 läst
8 svar
Eternitfasad, trasig bit
Panik…
Dottern på 4 år hittade en eternitbit, gick in och tvättade av den och visade den för mig.
Den kommer från vårat hus som måste legat här någonstans efter fasadbytet förra året.
Hur orolig bör jag vara? Tänker direkt på dessa barn man hört om, som lekte med eternitplattor förr och sen utvecklade cancer
Dottern på 4 år hittade en eternitbit, gick in och tvättade av den och visade den för mig.
Den kommer från vårat hus som måste legat här någonstans efter fasadbytet förra året.
Hur orolig bör jag vara? Tänker direkt på dessa barn man hört om, som lekte med eternitplattor förr och sen utvecklade cancer
Jag hoppas ju på din varg-teori. Men jag blir ändå orolig att det faktiskt gör skada, men antar att det är som ovan nämnde att asbesten är bunden i cementen och att det bara yr ut när den bryts osv.GoC skrev:
Allt kan göra skada, skulle tro att för mycket salt är farligare än att leka med eternit.Jj Gg skrev:
Kvarts är nästan lika farligt. Se till att barnen inte leker med stenar eller nära en sandlåda.Jj Gg skrev:
https://www.av.se/halsa-och-sakerhe...-amnen-produkter-och-verksamheter/kvartsdamm/
Klicka här för att svara