P
Panik…
Dottern på 4 år hittade en eternitbit, gick in och tvättade av den och visade den för mig.

Den kommer från vårat hus som måste legat här någonstans efter fasadbytet förra året.

Hur orolig bör jag vara? Tänker direkt på dessa barn man hört om, som lekte med eternitplattor förr och sen utvecklade cancer

Claes Sörmland
Asbesten är bunden i cement så inget att noja över. Släng den så är det bra med det.

• Gilla
Johan Sahlin och 3 till
  • Laddar…
Skulle vara intressant att höra vilka barn som lekte med eternit och utvecklade cancer?
Kanske är samma barn som även blev uppätna av vargen i tid och otid 😉

• Gilla
  • Haha
Alfredo och 5 till
  • Laddar…
P
GoC GoC skrev:
Skulle vara intressant att höra vilka barn som lekte med eternit och utvecklade cancer?
Kanske är samma barn som även blev uppätna av vargen i tid och otid 😉
Jag hoppas ju på din varg-teori. Men jag blir ändå orolig att det faktiskt gör skada, men antar att det är som ovan nämnde att asbesten är bunden i cementen och att det bara yr ut när den bryts osv.

Jj Gg skrev:
Jag hoppas ju på din varg-teori. Men jag blir ändå orolig att det faktiskt gör skada, men antar att det är som ovan nämnde att asbesten är bunden i cementen och att det bara yr ut när den bryts osv.
Allt kan göra skada, skulle tro att för mycket salt är farligare än att leka med eternit.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
RoTe
Finns nog tre hundra tusen trådar i forumet som alla säger samma sak. Sluta ha panik över asbest, det finns betydligt fler och värre faror i samhället för ett barn.

Jj Gg skrev:
Men jag blir ändå orolig att det faktiskt gör skada
Den risken är helt försumbar och det är i vilket fall inget du kan påverka om du inte har tillgång till en tidsmaskin. Släng skräpet och glöm det hela är mitt råd.

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
  • Älska
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Jättefarligt
Flytta direkt till Alaska

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.