Hei,

Talo aiotaan koeponnistaa ensi viikolla ja urakoitsija on asentanut höyrynsulun eristeen lämpimälle puolelle, mutta se ei ole eristeen vieressä tai lähellä. Eristyksen ja höyrynsulun välillä voi olla useita senttejä tai jopa metrejä, riippuen siitä, minkä talon osan katsomme. Minulla on pieni kuva alla, kysymys kuuluu: onko oikein tehdä näin? Eikö höyrynsulun pitäisi olla suoraan eristeen päällä? Olen erittäin stressaantunut tästä. Voiko joku auttaa minun kysymyksessäni? Enkö saa ongelmia kondensaation kanssa tällä tavalla? Ehkä myös tärkeää tietää; FTX aggregaatti sijaitsee eristeen ja höyrynsulun välillä, kondensaatio?

Rakenteen poikkileikkaus, jossa näkyy eriste, höyrynsulku, kipsilevy ja teräspalkit. Havainnollistaa etäisyydet kerrosten välillä.

Mats-S
Tuntuu oudolta ratkaisulta jättää valtava tila kosteussulun ja eristyksen väliin .... vanhana rakentajana en olisi koskaan tehnyt niin. Tuntuu ruma korjausyritykseltä rahan ansaitsemiseksi ...
Ehkä joku teoreetikko voi vastata kysymykseen, minulla on vain vatsatunne mihin luottaa :-)

• Tykkään
Squarerootminus1
  • Laddar…
Hei @John Smith

Kysymys on, voiko näin tehdä? Voiko tästä seurata ongelmia kosteuden/kondenssin kanssa? :)

Kiitos vastauksesta.

Ystävällisin terveisin,
sean

Ei pitäisi olla suurempaa kosteusriskiä vain siksi, että muovin ja eristyksen välillä on muutama dm. Se voi pikemminkin olla parempi ratkaisu, jos on helpompaa saada aikaan tiivis höyrysulku kattotuolien alle verrattuna siihen, että pitäisi leikata ja teipata paljon ristikkorakenteen sisällä.

• Tykkään
Squarerootminus1
  • Laddar…
@useless Kiitos! Minullehan sillä ei oikeastaan ole merkitystä. Kunhan se ei aiheuta ongelmia. Minullahan on aggregaatti vintillä, joten talon lämpö ei pääse sinne, jos se muovitetaan näin. Vintti tulee aina olemaan kylmä, vaikka se onkin eristetty? Koska muovi ei päästä lämmintä ilmaa vintille?

Muovi ei eristä mitään, joten se on periaatteessa yhtä lämmin molemmin puolin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.