Hei!

Olen saanut tarjouksen materiaaleista kahdesta rakennustarvikeliikkeestä. XL-bygg ja Beijerbygg. Molemmat ovat noin 13000.

Kun katson Byggmaxilta, pääsen 10000 "samoista" tavaroista.

Nyt mietin, onko laadussa oikeastaan eroa, yleensä saa mitä maksaa.

Yksi asia, joka esimerkiksi sisältyy tarjoukseen, on eriste.
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-16111.aspx
versus esim.
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=60642
Onhan siinä tietty ero hinnassa, täytyy sanoa, mutta molemmilla on sama lambda-arvo, 37. Joten sen pitäisi olla samaa laatua.

Byggmax kirjoittaa esim. tuotteestaan:
"Yhtiö on onnistunut vähentämään fenoli-formaldehydiä pitkälle alle sallitun tason."
Vaikka ne ovatkin saaneet arvot alas, ne voivat silti olla korkeammat kuin esim. beijerillä, fenoli-formaldehydi kuulostaa hieman myrkylliseltä.

Sitten huomasin, että useimmat käsityöläiset eivät näytä ostavan materiaaleja Byggmaxilta, mikä on hieman outoa, jos hinnat ovat niin paljon alhaisemmat. HUOM, tämä on vain tunne minulla, ei mitään perustetta, joten korjaa minua mielellään.

Mitä luulette, onko teillä kokemusta Byggmaxin ja muiden ketjujen laadusta?

Suurkiitos etukäteen
Fredrik
 
Saat luultavasti yhtä paljon vastauksia siitä ja tästä, mutta tässä on kommenttini kuitenkin:
"Se riippuu."
Rakennuksen eristyksessä Byggmax käyttää nyt Knauf-eristystä (se, mihin linkkaat, on loppunut) ja Knauf on yksi maailman suurimmista eristysten valmistajista. Byggmaxin Knauflta ostama eristys on pääosin valmistettu Englannissa ja on laadultaan aivan yhtä hyvä kuin muut, kuten Paroc, Isover jne.
Ostan ilolla OSB-levyjä, nauloja ja puutavaraa Byggmaxista itse, mutta en rakennuspuutavaraa, jota heidän ei tietääkseni ole.

Käsityöläiset eivät osta Byggmaxista yksinkertaisesti siksi, että heillä on suuret yritysalennukset Beijersilla ja XL:llä... Byggmaxilla ei ole alennuksia, piste.

Aion itse pyytää tarjouksia Beijersilta ja XL:ltä Kungsbackassa, ajattelin, juuri K-puusta ja eristyksestä... miten koet heidän asiakaspalvelunsa kuluttajana? Laskivatko he tarjouksen vai saitko vain listahinnat?
 
Hei!

Erittäin hyvä selitys siitä, miksi käsityöläiset eivät näytä ostavan Byggmaxista!
Se oli hyvä selitys!

Sekä XL:n että Beijerin palvelu oli erittäin hyvää, mielestäni he laativat hyviä ja selkeitä tarjouksia, ja ehdottivat muutoksia tilaukseen, jotka sopisivat paremmin tarpeeseeni.

Kiitos myös eristyksen kokemusasiantuntijuudestasi!

Ystävällisin terveisin,
Fredrik
 
Yksi asia, jossa Byggmax on parempi kuin kaikki "ammattilaiskaupat" Tukholmassa, on liimapuupalkit. Ne ovat tilaustuotteita kaikkialla muualla paitsi Byggmaxissa.
 
Laatukeskustelut ovat toistuvia ja melkein mahdottomia vastata yksinkertaisesti. Näyttää myös eroavan kaupasta toiseen; jos sama tuote on saatavilla, sitä osaa arvioida, mutta erilaisten eristystuotteiden, kipsilevyjen jne. kohdalla on maallikkona usein mahdotonta tehdä arviointia. Henkilökohtaisesti suosin pienempää paikkaa, jossa voi käydä jatkuvaa keskustelua ajan mittaan, joten ostan kaikki suuret puutavaraerät Knivsta Byggmarknadilta, jossa Lasse on käynyt kotonani ja tietää, mitä olen tehnyt ja miltä siellä näyttää. Pienemmät ostokset teen Beijersillä, koska siellä olen saanut hyvää palvelua, osaamista ja kohtelua, tai pahimmassa tapauksessa Bauhausissa, mutta siellä ei koskaan ole ketään, joka tietäisi mitään, ja joskus heillä on omia mittoja, joita kenelläkään muulla ei ole. Kun vertaa mainoslehtisiä, jotka saan postilaatikkooni, ei Byggmax täällä kaupungissa ole sen halvempi muualla kuin kampanjoiden aikana, mutta kampanjoita on kaikilla muillakin.
 
Onko Byggmaxilla koskaan kampanjoita, joissa on alhaisemmat hinnat valituilla tuotteilla?
 
Mikael_L
Oletko ajatellut hakea vai saada kotiinkuljetuksena?
Oletko tarkistanut tämän mahdollisuuden ja mitä se maksaa jne.

Että käsityöläiset eivät osta Byggmaxista on juuri kuten jo kirjoitettu, heillä on suurten volyymiensa vuoksi jo parempi hinta "omalla" rakennustavarantoimittajallaan. Yksityisasiakkaana saa yleensä vähintään saman hinnan kuin Byggmaxista, jos pyytää tarjousta hieman isommasta määrästä materiaalia, eli enemmän kuin 4 runkotolppaa siis.
Jos olet pyytänyt tarjouksen, mutta se ei ole alittanut BM-hintaa, voit ottaa heihin yhteyttä ja sanoa, että "niin kuulemani mukaan, yleensä pääsee Byggmax-hintoihin "teillä" kun ostaa hieman enemmän, mutta tämä tarjous ei vastaa mainetta, "eikö voisi tehdä hieman lisää?""

Olen, perustuen tarjoukseen kaikista materiaaleista pikkumökkiin (miinus: ulkoverhous, ovi, ikkuna, kaikki sisäverhoilu lukuun ottamatta kipsilevyjä), saavuttanut hieman alle BM-hinnat paikallisella XL-rakennustavarakauppiaalla. Heillä on marginaalit, painostaa vain hieman. ;)

BM:n laatuun en ole mitään huomautettavaa tai syytä epäillä heitä. Kaikki ovat oikeita tehtaita. Puutavara Moelvenilta, LECA Finnjalta, kattohuopa Trebolitilta, kipsi LaFargelta jne jne.
Minulla ei ole ongelmaa ostaa BM:stä, teen sen joskus. Mutta koska minulla on usein hieman paremmat hinnat lähimmällä rakennustarvikemyyjällä, niin suurin osa tulee tietysti sieltä.

BM on kuitenkin vaikeasti voitettavissa joissakin yksinkertaisissa työkaluissa. Heidän lastansa, muurarilusikkansa, maali/aineseoittimensa, telasarjansa, katkoteräveitsensä, 5 metrin mittanauhansa jne. Voittamatonta.
 
Syy siihen, miksi käsityöläiset eivät myöskään osta Byggmaxista, on se, että heiltä puuttuu hyvä hallinto laskutuksen osalta. Ja kun kuitenkin saa parempia hintoja Beijeriltä sekä laajan valikoiman kaikkea, mitä rakentamiseen tarvitaan, valitaan Byggmaxin sijaan.
 
injonil sanoi:
Onko Byggmaxilla koskaan kampanjoita, joissa valittujen tuotteiden hinnat olisivat alhaisemmat?
Jos on vähän kekseliäs ja tarvitsee liimapuupalkkeja juuri nyt, kannattaa ottaa Bauhausin viimeisin Drive-in-esite (saatavilla myymälöissä) mukaan Byggmaxiin ja vaatia alin hintatakuu. Bauhausin liimapuupalkit maksavat noin 100 kr vähemmän per palkki, joten siellä voi pyytää vielä 10 % alennuksen Byggmaxilta ja saada palkit noin 150 kr halvemmalla kuin Byggmaxin listahintaan verrattuna:-)

Päinvastoin tehdään eristeiden kanssa...koska Bauhausilla on sama merkki kuin Byggmaxilla, mutta ne maksavat 1 kr enemmän per neliömetri:-)

Sitten kannattaa ottaa myös huomioon toimituskulut! Byggmax perii valtavasti kuljetuksestaan. Jos Beijeriltä tai XL:stä saa ilmaisen toimituksen, se voi kompensoida noin 2000 kr hintaeron.

Olen Smoolantilainen, jos joku ihmettelee ;-)
 
Hei!
Tarjouksista 13000 oli noin 600 toimituskuluja.
BM:n 10000:sta toimituskulut olivat noin 1600, mutta BM:llä on noin 1 maili pidempi toimitusmatka.

Ystävällisin terveisin,
Fredrik
 
injonil sanoi:
Onko Byggmaxilla koskaan kampanjoita, joissa on alhaisempia hintoja valikoiduilla tuotteilla?
Ai niinkö? He lähettävät minulle säännöllisesti mainoslehtisiä, joissa on useita tuotteita. Olen tulkinnut ne kampanjatuotteiksi, mutta ehkä se onkin koko heidän valikoimansa? Hinnat on ainakin annettu esimerkiksi lankuille, terassilaudoille ja paneelille, mutta ne hinnat eivät ole merkittävästi alhaisempia kuin mistä ostan muualta.
 
Heidän kampanjalehtensä on vain mainos jostakin heidän tuotteistaan, hinnat eivät ole tavallista alhaisempia...
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.