Hei,

Mietin, mikä tämä eristysmateriaali on joidenkin putkien ympärillä urheiluhallissamme, jossa pelaamme mm. squashia. Koko pala näyttää melko uudelta ja modernilta, mutta halusin vain kuulla, mitä mieltä olette?

Toivottavasti kuvista näkee riittävästi.

Putken ympärillä olevaa eristemateriaalia urheiluhallissa, moderni ja uusi. Putken ympärillä valkoisten paneelien sisällä olevaa eristemateriaalia, ilmeisesti squash-hallissa.

Ystävällisin terveisin,
Karl

hei, näyttää olevan gullfiber

Rockwool.

• Tykkään
Leif i Skåne
  • Laddar…
F
...eikä se näytä asbestilta, jos se oli se, mistä olit huolissasi.

• Tykkään
lordi
  • Laddar…
Magnus E K
Mutta jos siellä on myös mutkia ja poikkeamia, joita squashpallot joskus osuvat, voi se olla hieman huono.

Ja riippumatta mahdollisesti vaarallisesta materiaalista, mielestäni pitäisi olla jonkinlainen mekaaninen suoja (metallihäkki?) putkiasennusten ympärillä palloiluhallissa.

Jos kaikki eristys näyttää tältä, ja "plastplåt" ympärillä, niin ei ole asbestia, jos se oli se mikä huolestutti. Tämä on modernia eristystä.

Mineraalivilla jollain muovimateriaalilla ympäröitynä (asbestin kieltämisestä vähintään 25 vuotta myöhemmin asennettu).

Magnus E K
Olen samaa mieltä siitä, että itse muovi näyttää modernilta (mutta ei niin uusi kuin 2007 eikö?), mutta ei koko asennus. Esimerkiksi käännin, joka näkyy, on samanlainen kuin kellarissani vuodelta -63.

Magnus E K Magnus E K sanoi:
Olen samaa mieltä, että itse muovi näyttää modernilta (mutta ei niin uusi kuin 2007, eikö niin?), mutta ei asennus kokonaisuutena. Esimerkiksi säätöpyörä on samanlainen kuin kellarissani -63 vuodelta.
Muovi näyttää samalta tänään kuin se teki vuonna 2007. Sitä on saatavana hieman erisävyisinä ja -väreinä.

Venttiili on vanhempi, se on totta. Luultavasti jossain vaiheessa on tehty muutoksia tai remonttia ja silloin vanha eristys on poistettu. Ei ole harvinaista, että vanhaa asbestieristystä huuhdotaan pois ja korvataan uudella.

Hei!

Kiitos kaikista vastauksistanne, on rauhoittavaa kuulla, että se ei todennäköisesti ole asbesti.

Nämä putket on asennettu kattoon käytävillä eri pelikenttien välillä, joten alueella ei yleensä lentele palloja. Koko laitos sijaitsee eräänlaisessa kellarissa/rinnetilassa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.