Olen huomannut, että uuden rakentamisen eristemateriaali näyttää todella kiiltävältä auringonpaisteessa. Istun nyt aivan vieressä ja odotan lapsia ja huomaan, että kyseessä on Kingspan kooltherm. Luen heidän verkkosivuiltaan, että siihen on todellakin päällystetty alumiinifoliolla sekä sisä- että ulkopuolelta. (https://www.kingspan.com/se/sv/produkter/isoleringsskivor/vaggisoleringsskivor/kooltherm-k12-xl/)

Spontaanisti tuntuu siltä, että mobiiliverkko näissä huoneistoissa ei tule olemaan huippuluokkaa, kun niiden ympärille rakennetaan Faradayn häkki. Mietinkö väärin?

Kuva rakennuksesta:

Rakennustyömaa, jossa talo eristetty Kingspan Kooltherm -levyillä, näkyy ikkunoiden ja parvekkeiden rakenteita, alumiinifoliopinta kiiltää.

• Tykkään
Attitudeswe
  • Laddar…
Ei, ajattelet ihan oikein. Minun vanhempani asuvat sellaisessa talossa ja heillä oli surkea mobiiliverkko sisätiloissa ennen kuin yhdistys asensi toistimet melkein jokaiseen asuntoon.

Usein ikkunat ovat lisäksi päällystetty ohuella kerroksella metallia vähentämään lämpösäteilyä. Sekään ei auta parantamaan mobiiliverkkoa...

RoTe
Arvelen, että minulla on jotain samanlaista, sillä voin soittaa 3:lla asunnossani vain, jos en halua seisoa ikkunaa vasten puhuessani. Asun keskellä Uppsalaa.

Lisäksi erittäin helposti syttyvä

Talo viereen rakennetaan KL-puurungolla. Tuntuu vähän terveellisemmältä, mutta en vielä tiedä, miten se eristetään.

RoTe RoTe sanoi:
Arvaan, että minulla on jotain vastaavaa, koska voin soittaa 3:lla asunnossani vain, jos en halua seistä ikkunan vieressä puhuessani. Asun keskellä Uppsalaa.
Kuulostaa todennäköiseltä. Mahdotonta tietää, kun muuttaa olemassa olevaan taloon, mutta tekijä, joka olisi minulle erittäin tärkeä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.