Hei

Olen parhaillaan purkamassa lattiaa talosta, joka on rakennettu vuonna 1960. Lattia on alkuperäinen lattia olohuoneessa ja on noin 25 mm paksu sekä kantava. Se makailee vain löyhästi asetettujen koolauksen päällä, joiden alle on asetettu kiiloja oikean korkuuden saavuttamiseksi. Lähes 50 vuoden jälkeen asiat ovat hieman liikkuneet ja nyt lattia narisee aika paljon. :) Ajattelin olla perusteellinen ja hoitaa tämän kuntoon ennen kuin laitan uuden lattian. Mutta kysymykseen, vanhan lattian alla on eristetty alaspäin kellariin valkoisella villalla. Olemme tähän asti olettaneet tämän olevan lasivillaa, mutta erään kaverin pohdinnan jälkeen aloin itse epäillä ja miettiä asiaa. Voiko tämä villa sisältää asbestia? Ja onko siinä mahdollisesti jotain tunnusmerkkejä, jos näin on? Minulla on kuvia, joita voin laittaa esille tänä iltana.

Terveisin
Niklas

Vaikka se onkin asbestia, ei se vahingoita siellä alla. Anna sen olla.

MaZtoR sanoi:
Vaikka se olisi asbestia, eihän se aiheuta vahinkoa siellä alla. Jätä se.
Kuten kirjoitin, lattia on rehellisesti avattu! Aika myöhäistä sanoa "jätä se"....

Etsin yhä laatikoista kameran USB-johtoa, palaan kuva kanssa!

No niin, tässä on kolme kuvaa:

019cz5.th.jpg 022oq6.th.jpg 023rp7.th.jpg

Voisin veikata lasivillaa, vanhaa mallia, joka kutittaa ja kirvelee todella paljon. Olen repinyt samanlaista irti meidän 50-luvun kylpyhuoneesta, tosin paperitaustalla. Käsineet ja hengityssuojain suositellaan!

Suosittelisin jopa kaksoishanskoja siihen. Kumiset tiskihanskat tai vastaavat ja kertakäyttöhaalari alla, ja sitten tavalliset hanskat päälle.

Kiitos avusta!

Näyttää siltä, että voin jättää asbesti-ahdistukseni taakse. En aio purkaa tai edes koskea eristeisiin lainkaan. Valitettavasti minun on pakko laittaa vähän ylimääräistä tukea kelluviin lattiakiskoihin, mutta teen sen varovasti ja hanskat kädessä.
Sitten kansi päälle lopullisesti :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.