4 829 lukukertaa ·
4 vastausta
5k lukukertaa
4 vastausta
Eriste savupiippua vasten
Sain pienen pohdiskelun seisoessani lapioimassa sahanpurua pois välipohjasta. Kuten nyt näyttää, puru on ihan kiinni savupiipussa, ja aion vaihtaa osan lattiapalkistosta sekä lisätä uuden eristyksen, jonkinlaista ekokuitua tai hamppua. Pohdin, että eristystä ei saisi olla syttyvää 210 mm tai vastaavaa etäisyydellä savuhormista, mutta jos eristyksen sijaan käytetään lecaharkkoja lähempänä savupiippua, niin riski eristyksen syttymiselle pitäisi olla eliminoitu. Vai onko se täysin hullu idea käyttää leca noin 30 cm savupiipun ympärillä?
Sen pitää olla paloluokiteltu eristys. Kivivilla on varmaan oikea valinta sinulle. Kysymys, miksi poistat sahanpurun? Savupiipun ympäriltä se pitää poistaa, mutta koko välipohjassa?
Aikanaan siinä on ollut seinä noin 2m päässä ulkoseinästä, välipohjan hirret menivät siihen seinään mutta eivät ulkoseinään asti, joku päätti poistaa seinän ja jatkoi hirret lankuilla ulkoseinään asti, sitten naulattiin kiinni kunnollinen puulattia 5cm paksuilla lankuilla ja 7" nauloilla, kolme naulaa per palkki ja lankku, joista yksi viistoon notossa, lisäksi lankuissa oli tukevat sinkilät. Olen aina ajatellut, että lattia on ollut huojuva siinä huoneessa, joten päätin yhtenä päivänä nostaa lankkuja ja tarkistaa sekä purkaa varaston tai kissanvintin tai mikä se nyt onkaan.Träig snickare sanoi:
Nyt aion vaihtaa/vahvistaa ristikoolatuilla 45x220 hirsien väliin, jotka ovat jäljellä, siitä syystä olen lapioinut ulos purua sekä savirappausta ja vanhan savisisäkaton, jonka löysin pohjalta. Olen lisäksi kamppaillut pitkään hiiriongelmien kanssa siinä huoneessa ja löysin monta pesää ja vielä enemmän jätöksiä purun seasta.
Ps Lattia ei säästynyt, lankut halkesivat, kun yritin varovasti irrottaa niitä, vähän harmi, koska ne olivat 20-40cm leveitä ja jopa 5m pitkiä.
Okei. Onnea matkaan.
Klikkaa tästä vastataksesi