Tietääkö kukaan, täytyykö savupiippu eristää (verhoilla) kylmäullakolla, kun asennetaan takka?
Tai onko jotain linkkiä?

Terveisin Kent

Savupiippua ei pitäisi vuorata kylmässä ullakossa.

• Tykkään
cpalm ja 1 muu
  • Laddar…
F fribygg sanoi:
Ei pitäisi pukea savupiippua kylmäullakolla.
Ok, kiitos.
Mutta onko olemassa vaatimuksia Boverketilta tai paloturvallisuusmääräyksiä, jotka on täytettävä?

Mitä ajattelet, mitä hyötyä verhouksesta olisi?
Minun maailmassani hormin hukkalämpö on arvokasta, koska se auttaa kosteutta ja homeen muodostumista vastaan ullakolla.

• Tykkään
imported_Benno ja 2 muuta
  • Laddar…
F fribygg sanoi:
Mitä ajattelet, mitä hyötyä peittelemisellä olisi?
Minun maailmassani savupiipun hukkalämpö on arvokas, koska se auttaa kosteutta ja hometta vastaan ullakolla.
Savupiippu on tiilestä ja vähintään 50 vuotta vanha.
Haluan vain tietää, onko mitään palosuojavaatimuksia siinä osassa muurista, joka kulkee kylmäullakon läpi, ei muuta.
Onko minun pakko peittää se jollain paloturvallisella materiaalilla?
Tällä hetkellä jätämme huomiotta hukkalämpö, kosteus jne.

K Kent Henell sanoi:
Ok, tack.
Men finns några krav från Boverket eller brandskyddsregler som måste uppfyllas?
Varmista, että mikään palava aine ei ole kosketuksissa muurin pintaan, ja että se on saavutettavissa/ tarkastettavissa.
Anna nuohoojan tarkastaa tulisija ja savupiippu ennen kuin otat uuden kamiinan käyttöön.

Eihän ole koskaan väärin ylittää vaatimukset!
Näyttää siltä, että sinulla on jonkin verran käsitystä, joten yritä tehdä juuri niin.
/W

Workingclasshero Workingclasshero sanoi:
Eihän ole koskaan väärin ylittää vaatimuksia!
Peittää hormin niin, ettei se enää ole tarkastettavissa, on kyllä väärin, riski palonalennossa, jos TS peittää savupiipun ullakolla.

• Tykkään
Workingclasshero ja 2 muuta
  • Laddar…
F fribygg sanoi:
Verhoilla savupiippu niin, ettei sitä enää voi tarkastaa, on luultavasti väärin, riski huomautuksesta paloturvallisuustarkastuksessa, jos TS verhoilee savupiipun ullakolla.
Samaa mieltä, ehkä vastasin epäselvästi.
/W

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.