Hei.
Asumme melko vetoisassa ja kylmässä talossa, joka on rakennettu vuonna 1905. Ulkoseinät sisältäpäin lueteltuna koostuvat kovalevystä, puukuitulevystä, vaakasuorista 1" laudoista, pylväistä/rungoista, joissain kohdissa noin 90 mm purua, alkuperäisestä ulkovuoripaneelista, rungosta 45#45 eristyksellä, tuulensuojapaperista ja pystypaneelista.
Kysymys kuuluu, pitäisikö irrottaa kovalevy, puukuitulevy ja laudat runkoon asti ja eristää 95 kivivillalevyllä, sitten tuulensuojapaperi ja OSB-levy.
Voiko tämä aiheuttaa kosteusriskin? Seinään?