Hei, minulla on väliseinä, joka ei ole eristetty. Haluan eristää sen, koska huoneiden välillä on erittäin meluisa. En tiedä, onko se vain kipsilevyä vai onko sen takana OSB-levy. Mutta suunnitelmani on purkaa kipsi, jos sen takana on OSB-levy, yritän käyttää sitä uudelleen. Eristän väliseinän lasivillalla ja sitten asennan OSB:n ja kipsin.

Olen aloittelija, joten haluan vain tarkistaa kuulostaako tämä järkevältä vai pitäisikö minun ajatella toisin.

Onko jotakin erityistä, mitä minun pitäisi ottaa huomioon?

Jos etsit äänen eristystä, on paino hyvä asia. Joten mineraalivillaeristys vaimentaa hieman paremmin. Kaksoislevyt antavat myös paremman vaimennuksen kuin yksinkertaiset.

• Tykkään
Huddingebo ja 1 muu
  • Laddar…
F fixaochtrixa sanoi:
Hei, minulla on väliseinä, joka ei ole eristetty. Haluaisin eristää sen, koska huoneiden välillä on erittäin läpipäästävä ääni.
En tiedä, onko vain kipsiä vai onko takana OSB-levy.
Mutta suunnitelmani on purkaa kipsi, jos takana on OSB-levy, yritän käyttää sitä uudelleen.
Eristän väliseinän lasivillalla ja sitten asennan OSB:n ja kipsin.

Olen aloittelija, joten haluan vain tarkistaa, kuulostaako tämä järkevältä vai pitäisikö miettiä jotain muuta.

Onko jotain erityistä, jota minun pitäisi ajatella?
*
Daniel 109 on oikeassa. Seinän paino on erittäin tärkeää!
Yksinkertaisinta on laittaa kerros kipsiä molemmille puolille. Jos haluat avata seinän, voit laittaa kivivillaa.
Tihennä huolellisesti väliseinä tiivistemassalla viereisiin pintoihin. Sitten on tärkeää lisätä seinän painoa. Yksi sääntö sanoo, että jos paino kaksinkertaistuu, äänieristys kasvaa 5 dB. Useammat kipsilevykerrokset lisäävät painoa. Voit täyttää lisäkipsikerroksen tukikaarien väliin, jos et halua lisätä seinän paksuutta. Täytä tukitila kivivillalla.
Vielä parempi on käyttää kaksois-epäkeskoja tukikaaria, jotta seinän puolet eivät ole kiinnitettyinä samaan tukikaareen.
https://www.rockwool.com/se/produkter-och-konstruktioner/innervagg/tra-och-stal/