Hei, minulla on väliseinä, joka ei ole eristetty. Haluan eristää sen, koska huoneiden välillä on erittäin meluisa. En tiedä, onko se vain kipsilevyä vai onko sen takana OSB-levy. Mutta suunnitelmani on purkaa kipsi, jos sen takana on OSB-levy, yritän käyttää sitä uudelleen. Eristän väliseinän lasivillalla ja sitten asennan OSB:n ja kipsin.

Olen aloittelija, joten haluan vain tarkistaa kuulostaako tämä järkevältä vai pitäisikö minun ajatella toisin.

Onko jotakin erityistä, mitä minun pitäisi ottaa huomioon?

Jos etsit äänen eristystä, on paino hyvä asia. Joten mineraalivillaeristys vaimentaa hieman paremmin. Kaksoislevyt antavat myös paremman vaimennuksen kuin yksinkertaiset.

• Tykkään
Huddingebo ja 1 muu
  • Laddar…
F fixaochtrixa sanoi:
Hei, minulla on väliseinä, joka ei ole eristetty. Haluaisin eristää sen, koska huoneiden välillä on erittäin läpipäästävä ääni.
En tiedä, onko vain kipsiä vai onko takana OSB-levy.
Mutta suunnitelmani on purkaa kipsi, jos takana on OSB-levy, yritän käyttää sitä uudelleen.
Eristän väliseinän lasivillalla ja sitten asennan OSB:n ja kipsin.

Olen aloittelija, joten haluan vain tarkistaa, kuulostaako tämä järkevältä vai pitäisikö miettiä jotain muuta.

Onko jotain erityistä, jota minun pitäisi ajatella?
*
Daniel 109 on oikeassa. Seinän paino on erittäin tärkeää!
Yksinkertaisinta on laittaa kerros kipsiä molemmille puolille. Jos haluat avata seinän, voit laittaa kivivillaa.
Tihennä huolellisesti väliseinä tiivistemassalla viereisiin pintoihin. Sitten on tärkeää lisätä seinän painoa. Yksi sääntö sanoo, että jos paino kaksinkertaistuu, äänieristys kasvaa 5 dB. Useammat kipsilevykerrokset lisäävät painoa. Voit täyttää lisäkipsikerroksen tukikaarien väliin, jos et halua lisätä seinän paksuutta. Täytä tukitila kivivillalla.
Vielä parempi on käyttää kaksois-epäkeskoja tukikaaria, jotta seinän puolet eivät ole kiinnitettyinä samaan tukikaareen.
https://www.rockwool.com/se/produkter-och-konstruktioner/innervagg/tra-och-stal/

Viimeksi muokattu:
A
F fixaochtrixa sanoi:
Hei, minulla on väliseinä, joka ei ole eristetty. Haluaisin eristää sen, koska huoneiden välillä on erittäin meluisa.
En tiedä, onko siinä vain kipsilevy vai onko sen takana OSB-levy.
Mutta suunnitelmani on purkaa kipsilevy, ja jos sen takana on OSB-levy, yritän käyttää sitä uudelleen.
Eristä väliseinä lasivillalla ja sitten laittaa OSB ja kipsilevy.

Olen aloittelija, joten haluaisin vain varmistaa, kuulostaako tämä järkevältä vai pitäisikö minun ajatella toisin.

Onko jotain erityistä, johon minun pitäisi kiinnittää huomiota?
On parempi laittaa ylimääräinen kipsilevy seinään sekä vähemmän työtä.

• Tykkään
Jochi
  • Laddar…
Kiitos palautteesta. Olen nyt porannut ja todennut, että siinä on vain yksi kipsilevy. Joten revin sen, eristän ja laitan OSB+kipsiä, niin sillä pitäisi olla merkittävä ero, ja laitan OSB-levyn taakse, jotta on helppo ripustaa asioita sille seinälle. Onko jotain erityistä, mitä minun täytyy ottaa huomioon? Sähköpistorasioiden tai vastaavien kanssa? Siinä seinällä on vain yksi sähköpistorasia eikä muuta.

F fixaochtrixa sanoi:
Kiitos palautteesta. Olen porannut nyt ja huomannut, että siellä on vain yksi kipsilevy.
Joten revin sen, eristän ja laitan OSB+kipsin, niin sen pitäisi tehdä merkittävän eron ja laitan OSB-levyn taakse, jotta on helppo ripustaa esineitä sille seinälle.
Onko jotain erityistä, mitä minun täytyy ottaa huomioon? Pistokkeen tai vastaavan kanssa? On vain yksi pistorasia eikä mitään muuta sillä seinällä.
Ehkä pistorasia vastakkaisessa huoneessa?

J Jochi sanoi:
Ehkä pistorasia vastakkaiseen huoneeseen?
Ei sitä tarvita, minulla on kuitenkin pistorasia toisella seinällä huoneessa, joka on suoraan sängyn takana. Olisin halunnut pistorasian sängyn molemmille puolille. Se on kuitenkin seinä, jota ei aiota purkaa vaan ainoastaan käsitellä ja maalata, joten se jää ehkä pintaan..

Päätettiin 45 mm eristyksellä, koolaukset olivat 45 syviä. Sitten asennettiin OSB ja remonttikipsi, koska olisi ollut ongelma, jos seinä olisi paksumpi. Mielestäni se auttoi selvästi. Paljon vaimeampi ääni toisesta huoneesta nyt.

• Tykkään
Carl Johansson
  • Laddar…
F fixaochtrixa sanoi:
Päädyttiin 45 mm eristeeseen, koolaukset olivat 45 syviä. Sen asennettiin osb ja remontoitavaa kipsiä, koska ongelmia olisi tullut, jos seinästä olisi tullut paksumpi.
Ehdottomasti auttoi. Paljon vaimeampi ääni toisesta huoneesta nyt.
Tärkeää on myös että se on ilmatiivis, käytä vähän lateksitiivistettä jos et ole jo tehnyt sitä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.