Hei.

Tarvitsen apua teidän tietämyksenne ja ideoidenne kanssa.

Minulla on talo, jossa olohuone on laskettu (yhden portaan verran). Olen niin kyllästynyt tähän pohjaratkaisuun, että harkitsen nyt lattian nostamista.

Se on valettu betonilaatta lattialämmityksellä, lattiaa täytyy nostaa noin 30 cm. Ajattelen, että minun täytyy eristää, jotta siitä ei tule suurta resonanssikoppaa, mutta riskinä onko silloin kosteusongelmia?

Onko jotain muuta, mitä minun pitäisi miettiä?

//Jimmy

Laita muovi betonin päälle. Sitten aseta vain koolaukset levylle. Koolauksien väliin laitat eristyskerroksen, se riittää. Sinun ei tarvitse eristää täysin ja näin vältät kosteusongelmat.
Toinen vaihtoehto on rakentaa oikeaan tasoon solumuovilla ja valaa uusi laatta.

Suosittelisin lattialämmityskaapelien asentamista uritettuihin levyihin, tekee uudesta lattiasta ja katkaisee lämmön alalattiassa.

Kiitos vastauksesta. Tuntuu täysin mahdolliselta saada lattia kuntoon.

En tiedä lattialämmityksestä. Nykyään se on vesikiertoinen, mutta se on säädetty niin, että siellä on vain kierto koska meillä on huoneessa takka, jota käytetään melko usein kylminä päivinä, joten emme tunne suoranaista tarvetta lämmölle.

Mutta kun ehdotat lattialämmitystä, tarkoitatko sitten sähköistä?

//Jimmy

Ei, vesikiertoinen, että se yhdistettäisiin olemassa olevaan järjestelmään. Mutta jos lattialämmitystä ei tarvita, projekti yksinkertaistuu huomattavasti. Muovin levittäminen, koolauksen tekeminen ja lattialastulevyn asettaminen käy nopeasti.

Vesikiertoinen tuntuu suurelta projektilta.
Rikkoa olemassa oleva laatta päästäkseen käsiksi putkistoon.
Ei, silloin panen kyllä sähkölämmityksen, jos lämmöstä tulee ajankohtaista.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.