Muutettu uuteen paritaloon ja valitettavasti koemme värinää olohuoneessa naapurien lämmönvaihtimesta, joka sijaitsee olohuoneen seinän takana heidän kodinhoitohuoneessaan.

Olemme puhuneet heidän kanssaan ja aggregaatti on vanha, 85. Olemme puhdistaneet tuulettimet mutta silti kuuluu matala värinä. Pahiten se tuntuu olohuoneemme kulmissa. Yläkerran huoneessa tai olohuoneen viereisessä huoneessa ei kuitenkaan kuulu mitään.

Auttaisiko uusi seinä teräskannattimilla, eristyksellä ja kaksoiskipsillä poistamaan ääntä?

Entä miten paras toimia katon ja lattian kohdalla. Poistetaanko nykyinen kipsi sekä parketti? Tarvitsee varmaankin löytää kannatin katosta, johon kiinnittää teräskannatin?

Toinen tapa voisi olla tarjota naapurille vastaava määrä rahaa, jotta hän voi hankkia uuden ja tehokkaammanvaihtimen. Tämä voi onnekkaasti antaa sinulle hiljaisen ja iloisen naapurin.

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Olemme keskustelleet tästä, mutta tuntuu siltä, että se vie liikaa rahaa. Se on luultavasti paras ratkaisu. Kuitenkin olen lukenut muista, jotka ovat asentaneet uudempia aggregaatteja ja saaneet samankaltaisia ongelmia juuri runkovärähtelyjen kanssa. Valitettavasti heidän aggregaattinsa on kiinnitetty seinään, joka erottaa meidät toisistamme.

Meidän on selvästi uudempi kuin -85, mutta se aiheuttaa jonkin verran tärinää ja ääntä seinissä. Nyt se on kerroksessa, jota emme käytä, joten se ei häiritse meitä kovin paljon, mutta firma, joka oli täällä ja sääti sen, sanoi, että uusi moottori muutamalla tuhannella tekisi siitä hiljaisen. Tämä voisi ehkä olla välimuoto teille. Ja kun joku kuitenkin on siellä vaihtamassa moottoria, ehkä se voisi saada kumijalat, jos se on mahdollista.

Tarkalleen ottaen olen katsellut uusia fläktar och beställt hem till våran då jag måste göra något åt den också. Luulen, että jos irrottaa niiden aggregat seinästä ja asettaa sen lattiapäälle, joka on betongplatta, niin äänen pitäisi vähentyä. Valitettavasti näyttää kuitenkin siltä, että aggregatet ei ole tehty ben vaan ainoastaan ripustettu.

Jos kuitenkin valitsemme rakentaa eristävästi omalta osaltamme, mietin mikä olisi paras ratkaisu tärinän vaimentamiseen seinässä.
1. Kiinnittääkö lisäkipsilevy, joka on raskas ja jäykkä, ehkäpä lattialevy? Se tarkoittaisi 3 kipsilevykerrosta. Tai jopa 4 kerrosta yhteensä. Onko se mahdollista kiinnittää?
2. Rakentaa uusi sisäseinä 1 cm etäisyydelle vanhasta metallikehyksillä, eristyksellä ja kaksoiskipsilevyillä.

Uusi erillinen sisäseinä on selvästi tehokkain ääntä/värähtelyjä vastaan.

Varmaan se on ratkaisu, kun on aika uudistaa olohuone.

Lisäksi osoittautui, että sekä kuivausrumpu että kuivauskaappi kohisivat seinän läpi. Siksi olen aloittanut rakentamisen.

En tiedä, pitäisikö pystytuet kiinnittää heti, kun alkaa laittaa kipsilevyjä, jos niiden välillä on muutaman mm:n eroja ja lopputulos menee pieleen. Silloin voi säätää myöhemmin. Pystytuet ovat vain 40 mm leveitä, joten ei ole paljon tilaa ruuvata. Onko jollakin vinkkejä? Kipsilevyt ovat ehkä erittäin tarkat mitoiltaan, en kuitenkaan ole ostanut niitä vielä.

• Metalliset pystyrangat asennettuna huoneen seinää vasten, valmiina tukemaan kipsilevyjä. Oikeassa reunassa pöytä ja lamppu.
Se on varmasti hyvä - Itse kiinnitän reglarna tarkoitetulla kiinnityspihdillä yhteen päähän ja annan toisen pään liukua vapaasti, kunnes kipsilevy tai plyfa tulee ylös. Kiinnitän ne pienellä magneettisentterillä, jolloin saa lentävän alun.

Muista käyttää oikeaa eristystä ääntä varten - Isover Piano Ljudskiva on tarkoitettu äänieristykseen.
Jos aiot ripustaa asioita seinälle, laittaisin OSB:n tai K-vanerin.
Jos käytät kaksinkertaista kipsilevyä, muista siirtää saumat niin, etteivät molemmat kerrokset päädy samalle regelille.
Ota tavaksi merkitä reglar skivaan ennen asennusta - Se helpottaa, aloita myös jostakin seinästä saadaksesi suoran alun.

Onnea matkaan!

• Tykkään
Maria T ja 2 muuta
  • Laddar…
Ainoa, mistä olen huolestunut, on se, voiko syntyä resonanssi vanhojen levyjen ja uuden seinän välillä. En voi purkaa sitä täydellisesti, koska kyseessä on paloluokiteltu seinä.

Eristyksen pitäisi poistaa resonanssi... toki riski on, kuten olet aiemmin sanonut, että se voi kulkea rungossa - mutta niin kauan kuin pidät hieman ilmarakoa uuden seinän ja vanhan seinän välissä, sen ei pitäisi tulla seinästä ainakaan.

Ok, kuulostaa hyvältä. Saa päivittää kun eristys ja ensimmäiset levyt on paikallaan.

• Tykkään
Jotsat ja 1 muu
  • Laddar…
P danneha sanoi:
Ok kuulostaa hyvältä. Päivitetään, kun eristys ja ensimmäiset levyt ovat paikallaan
Tsemppiä!

• Tykkään
Perham
  • Laddar…
Tuli mieleeni yksi asia nyt kun aion eristää. Viimeiset kaksi metriä seinästä ovat ulkoseinää. Loput rajautuvat heidän pesutupansa kanssa. Voiko mahdollisesti tulla ongelmia kondensaation kanssa seinän sisällä, jos minulla on ilmarako vanhan kipsin ja uuden eristyksen välillä. Vai pitäisikö minun täyttää eristeellä vanhaa kipsiä vasten siellä?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.