Hei!

Olen rakentamassa autotallia ja jäljellä on vain listoitus ja paneelit puolikkaaseen autotalliin ulkopuolelle. Minulla on kuitenkin erityinen paneeli autotallissa (300mm liimapuurimoitus), jonka toimitusaika oli noin 6 viikkoa, koska jouduin tilaamaan lisää.

Mitä mieltä olette? Minulla on tuulensuoja ja koolaus laitettuna nyt paneelin puuttuvalle osalle ja haluaisin aloittaa sisätyöt eristyksellä/kosteussululla/kattorimalla, mutta vahingoittuuko eristys, jos sataa tuulensuojan päälle ja se imee itseensä vettä?

Kiitos etukäteen!
 
Tomture61
Jos se kastuu sateesta siitä huolimatta, että katon ja tuulensuojakankaan pitäisi suojata seinää melko hyvin, odota mahdollisten muovi/rakennuslevyjen asentamista sisäpuolelle kesään asti.
 
L
Tuulensuoja päästää veden läpi, se on tuulta vastaan. Joten kyllä, se vahingoittuu.
 
Tomture61
L Lolight sanoi:
Tuulensuojakangas päästää veden läpi, se on tuulta vastaan. Joten kyllä, se vahingoittuu.
Njaa, ulkopuolelta se ei päästä vettä/kosteutta niin helposti läpi. Kankaan ulkopinta on päällystetty muovikerroksella, joka pysäyttää vesipisarat, mutta ei vesihöyryä, koska se on rei'itetty.
 
Tomture61 Tomture61 sanoi:
Njaa, ulkopuolelta se ei päästä vettä/kosteutta niin helposti läpi. Kankaan ulkopinta on päällystetty muovikerroksella, joka estää vesipisarat, mutta ei vesihöyryä, koska se on rei'itetty.
Okei, sitä epäilin, että se päästää jonkin verran kosteutta läpi. Ajattelin, että ilmarako voisi riittää kuivaamaan hieman kostean eristeen, mutta on vain tyhmää ottaa riskiä. Sitten luulen, että odotan paneelin kanssa, niin voin silti saada valmiiksi ennen kevättä :)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.