5 872 lukukertaa ·
7 vastausta
6k lukukertaa
7 vastausta
Eps ja styroksi
Hei!
Ajattelin valaa uuden levyn EPS-betonilla. Parantaakseni eristystä ajattelin ensin laittaa kerroksen styroxia alle, koska aion asentaa lattialämmityksen. Olen nähnyt useita kirjoituksia ja ohjeita, joissa sanotaan, että styroxia ei tulisi käyttää EPS:n alustana, mutta kysymykseni on, mitä voi tapahtua? Onko joku kokeillut?
Ajattelin valaa uuden levyn EPS-betonilla. Parantaakseni eristystä ajattelin ensin laittaa kerroksen styroxia alle, koska aion asentaa lattialämmityksen. Olen nähnyt useita kirjoituksia ja ohjeita, joissa sanotaan, että styroxia ei tulisi käyttää EPS:n alustana, mutta kysymykseni on, mitä voi tapahtua? Onko joku kokeillut?
Arvelen...
Että levyn kantokyky on huono. Styroxlevyä ei paineta makadamikerrosta vasten. Se tarvitsee jotain raskasta ylleen levittämään painetta. Eli jos valaa jotain kevyttä päälle, styroksi tulee roikkumaan ilmassa osittain.
Että levyn kantokyky on huono. Styroxlevyä ei paineta makadamikerrosta vasten. Se tarvitsee jotain raskasta ylleen levittämään painetta. Eli jos valaa jotain kevyttä päälle, styroksi tulee roikkumaan ilmassa osittain.
Ymmärrän, että se voi tuntua hieman ristiriitaiselta, mutta ajatukseni on, että haluan välttää kolmen kuukauden odottamista betonin kanssa ennen kuin voin asentaa vedeneristyksen. Joten EPS saattaa olla parempi ratkaisu, mutta haluaisin silti mahdollisimman hyvin eristetyn perustuksen.
Olen myös miettinyt samoja asioita kuin sinä largab:n kanssa.
Olen myös miettinyt samoja asioita kuin sinä largab:n kanssa.
Oletan, että ET aio valaa lattialämmityskaapeleita lattiaan???
Se ei ole hyvä idea, jos haluat hyvän säädön ja hyvän talouden.
Jos teet VillaVarm-konseptin mukaan (joka on kalliimpi), saat myös jotain, mikä toimii!!
Minun tapauksessani odotin lisäksi lattian asentamista, kunnes talo oli periaatteessa valmis.
http://www.villavarm.se/villa-varms-unika-golv
Se ei ole hyvä idea, jos haluat hyvän säädön ja hyvän talouden.
Jos teet VillaVarm-konseptin mukaan (joka on kalliimpi), saat myös jotain, mikä toimii!!
Minun tapauksessani odotin lisäksi lattian asentamista, kunnes talo oli periaatteessa valmis.
http://www.villavarm.se/villa-varms-unika-golv
Kaksinaisuus ei ehkä niin haittaa, ajattelin lähinnä, että eristeitä ei välttämättä haluta lattialämmityksen päälle. Silloinhan koko ajatus letkujen valamisesta lattiaan kaatuudaniel76 sanoi:
Mutta jos EPS-betonia voisi tehdä nopeasti kuivuvaksi, pitäisi kai olla olemassa samanlaista seosta ilman eristeitä? EPS-rakeet tuskin vaikuttavat kuivumisprosessiin? Vai ymmärränkö sinut ehkä ihan väärin...
Onko kenelläkään tietoa tästä yhdistelmästä.
Eli solumuovi ja sitten EPS-betoni sen päällä? Luin, että on riski, että kovettumislämpötila nousee solumuovin alla johtuen eristyksestä. Mutta se kuulostaa oudolta.
Miten kuormat vaikuttavat, EPS-betoni painaa kymmenesosan tavallisesta betonista ja voiko muodostua taskuja sepelin ja solumuovin väliin, kun paine ei ole kovin suuri?
Kylpyhuone;
Tapauksessani maapohja-150mm sepeli-150mm solumuovi-150mm EPS-betoni-lattialämmitys-lattiatasoite.
Eli solumuovi ja sitten EPS-betoni sen päällä? Luin, että on riski, että kovettumislämpötila nousee solumuovin alla johtuen eristyksestä. Mutta se kuulostaa oudolta.
Miten kuormat vaikuttavat, EPS-betoni painaa kymmenesosan tavallisesta betonista ja voiko muodostua taskuja sepelin ja solumuovin väliin, kun paine ei ole kovin suuri?
Kylpyhuone;
Tapauksessani maapohja-150mm sepeli-150mm solumuovi-150mm EPS-betoni-lattialämmitys-lattiatasoite.
Klikkaa tästä vastataksesi