1 339 lukukertaa ·
3 vastausta
1k lukukertaa
3 vastausta
Ensimmäinen kerta, kun käytän rakennesuunnittelijaa, joitain kysymyksiä
Hei,
Tämä on ensimmäinen kerta, kun palkkaan rakennesuunnittelijan tekemään "pienen" muutoksen asuntooni osakeyhtiössä. Tämä johtuu siitä, että asunto-osakeyhtiö vaatii sitä, ja tietysti sen takia, että asiat menevät oikein.
Se, mitä teen, on avata aukko ei-kantavaan seinään ja siirtää aukko "puolikantavaan" seinään.
Joitain kysymyksiä tähän liittyen:
1. Palkkaan rakennesuunnittelijan, joka on riippumaton työmiehestä, onko tämä hyvä/huono/vältettävä asia?
2. Pitääkö minun odottaa, että rakennesuunnittelija antaa jonkinlaisia takuita? Onko hän jollain tavalla vastuullinen?
3. Mitä dokumentteja minun pitäisi varmistaa, että on olemassa/otetaan esiin?
4. Hinta on 10,000 kruunua plus ALV, onko tämä normaalia?
Olen täysin vihreä tässä asiassa, joten haen apua tästä mahtavasta foorumista
Terveisin
Tämä on ensimmäinen kerta, kun palkkaan rakennesuunnittelijan tekemään "pienen" muutoksen asuntooni osakeyhtiössä. Tämä johtuu siitä, että asunto-osakeyhtiö vaatii sitä, ja tietysti sen takia, että asiat menevät oikein.
Se, mitä teen, on avata aukko ei-kantavaan seinään ja siirtää aukko "puolikantavaan" seinään.
Joitain kysymyksiä tähän liittyen:
1. Palkkaan rakennesuunnittelijan, joka on riippumaton työmiehestä, onko tämä hyvä/huono/vältettävä asia?
2. Pitääkö minun odottaa, että rakennesuunnittelija antaa jonkinlaisia takuita? Onko hän jollain tavalla vastuullinen?
3. Mitä dokumentteja minun pitäisi varmistaa, että on olemassa/otetaan esiin?
4. Hinta on 10,000 kruunua plus ALV, onko tämä normaalia?
Olen täysin vihreä tässä asiassa, joten haen apua tästä mahtavasta foorumista
Terveisin
Varmista, että palkkaat jonkun, joka työskentelee isommassa, vakavaraisessa toimistossa. Jos sinun BRF "osoittaa" jonkun, se voi olla hyvä valinta, sillä vältät mahdollisen keskustelun.
Tietysti suunnittelijan on tehtävä lujuuslaskelmat, laadittava piirustukset ja annettava todistukset sille, joka suorittaa työn.
Tietysti takuilla ja vakuutuksilla tulee olla. Nehän ovat suuri osa siitä, mistä maksat.
Hinta ei kuulosta korvissani kohtuuttomalta.
Tietysti suunnittelijan on tehtävä lujuuslaskelmat, laadittava piirustukset ja annettava todistukset sille, joka suorittaa työn.
Tietysti takuilla ja vakuutuksilla tulee olla. Nehän ovat suuri osa siitä, mistä maksat.
Hinta ei kuulosta korvissani kohtuuttomalta.
Klikkaa tästä vastataksesi