34 735 lukukertaa ·
83 vastausta
35k lukukertaa
83 vastausta
En saa sänkyä ylös
Joo, huomasin sen ja kysyin silloin, miksi olemme niin jäljessä tässä maassa. Se on kuin vihaisi itseään siihen pisteeseen, että se lähestyy itsensä vahingoittamista.Stickan56 sanoi:
Viimeksi muokattu:
Se jälkeenjäänyt onkin se, että on portaat, jotka ovat niin kapeat ja kiemuraiset, ettei tavallista sängynpohjaa saa ylös (ja hädin tuskin niissä voi kävellä osumatta seinään tai kaiteeseen).
Minulla oli myös se edellisessä talossa, mutta siellä oli terassi yläkerrassa kaksinkertaisilla ovilla, joten kaikki sellaiset sängyt piti nostaa ylös sitä kautta.
Minulla oli myös se edellisessä talossa, mutta siellä oli terassi yläkerrassa kaksinkertaisilla ovilla, joten kaikki sellaiset sängyt piti nostaa ylös sitä kautta.
Stickan56
Talon omistaja
· Roslagen
· 1 936 viestiä
Stickan56
Talon omistaja
- Roslagen
- 1 936 viestiä
Nykyinen taloni on portaaton yhdessä tasossa oleva, joka järjestyy, jos rollaattori tulee tarpeeseen. 😂D Dilato sanoi:Tuo on takaperoista, että portaat ovat niin kapeat ja mutkaiset, ettei tavallista sängyn runkoa saa ylös (ja niissä on tuskin mahdollista kulkea törmäämättä seiniin tai kaiteeseen).
Minullakin oli se edellisessä kämpässä, mutta siellä yläkerrassa oli terassi, jossa oli kaksinkertaiset ovet, joten kaikki sellaiset sängyt piti viedä ylös sitä kautta.
Stickan
Kun asennetaan tälläinen porras, se tehdään yläpuolelta, eli kaksi ylintä vankaa askelmilla ja nousuilla - ilman kaidetta - muodostavat juoksun. Tämä juoksu asetetaan ensin, ja sitten alempi juoksu käsittäen neljä alinta askelmaa. Jos pääsette käsiksi alapuolelta ja alemmasta juoksusta takaa ruuvaamaan irti ruuvit, jotka pitävät sitä seinää vasten, voitte saada lisää tilaa paremmin nostaa sängyn ylös. Saattaa olla kokeilemisen arvoista. Onnea yritykseen....H Hhallden sanoi:
Unohdin, että myös ruuvit, jotka ovat osan vasemmassa osassa pitkää tolppaa vasten, pitää poistaa.E ErikFolke sanoi:Kun asennat portaita kuin nämä, teet sen ylhäältä käsin, eli kaksi ylintä vangstycken stegeillä ja askelmilla - ilman kaidetta - muodostavat yhden osan. Tämä osa asennetaan ensin, ja sen jälkeen alempi osa, joka käsittää neljä alinta askelmaa. Jos pääsette käsiksi alempaan osaan alhaalta ja takaa irroittamaan ruuvit, jotka kiinnittävät sen seinään, voitte saada enemmän tilaa sängyn paremmin nostamiseen. Kannattaa kokeilla. Onnea matkaan...
Omistin asunnon Espanjassa 80-luvun talossa viidennessä kerroksessa ja olin ostanut uuden nahkaisen kulmasohvan. Siellä on kotiinkuljetus ilman lisäkustannuksia, ja kaksi miestä toi sohvan, joka ei tietenkään mahtunut hissiin, joten heidän piti kantaa se portaita pitkin, joissa oli vinot katot, ja monenlaisen kikkailun jälkeen he saivat sen ylös ulko-ovelle. Seuraava ongelma oli, ettei se mahtunut ovesta sisään, joten ovi piti irrottaa ja jalat purkaa pois. Kun se vihdoin oli eteisessä, piti se siirtää olohuoneeseen, mutta ovi piti poistaa, koska kaksisenttinen puuttui, joten ovenkarmit piti purkaa. Olin todella stressaantunut ja ukot olivat litimärkiä, kun oli 30 astetta lämmintä, mutta he hoitivat homman valittamatta. Tunsin velvollisuudekseni tarjota kylmää olutta ja 25 euroa miehelle, he nauroivat ja olivat erittäin tyytyväisiä, kuten myös minä (he ottivat vanhan sohvan mukaansa ilman ongelmia). Tätä ei koskaan tapahtuisi Ruotsissa, siellä vaan heitetään tavarat jalkakäytävälle.
Jäsen
· Västra Götaland
· 3 295 viestiä
Haha, teini-iässä kuljetin televisioita ja kodinkoneita, vain ihmiset ilman hissiä ostivat kotiinkuljetusta SISÄÄNKANTAMISELLA/ASENNUKSELLA. Mutta siihen aikaan pystyin ottamaan 28-tuumaisen vanhan SonyTV:n kummankin kainaloon, nyt saan vain yhden...)
Minulla on hyvin samanlainen portaikko.H Hhallden sanoi:
Irrotimme kaikki pinnat katon korkeuteen asti, se antoi tarvittavat lisäsenttimetrit, jotta saimme 120-sängyn ylös vain pienillä vahingoilla seinään.
P
PappasHammare
Jäsen
· Skåne län
· 2 298 viestiä
PappasHammare
Jäsen
- Skåne län
- 2 298 viestiä
"Hauska ongelma" :\
Eikö sinulla ole yhtään ikkunaa yläkerrassa, joka on riittävän suuri?
Mutta sahata tolppaa? Etkö voi poistaa ruuvien tulppia (jotka näkyvät kuvassa) ja ruuvata osat irti sen sijaan?
Eikö sinulla ole yhtään ikkunaa yläkerrassa, joka on riittävän suuri?
Mutta sahata tolppaa? Etkö voi poistaa ruuvien tulppia (jotka näkyvät kuvassa) ja ruuvata osat irti sen sijaan?
valtaosa avattavista ikkunoista ovat liukuovia ikkunoita, joissa on niin sanotut H-saranat, joiden avulla ikkuna voi kääntyä 180 astetta avattaessa. Joten jos haluat tuoda sisään 1200mm leveän sängyn, ikkunan on oltava 13-1400 leveä ja kuinka usein sinulla on niin leveitä avattavia ikkunoita…P PappasHammare sanoi:
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jäsen
· Blekinge
· 11 696 viestiä