3 989 lukukertaa ·
4 vastausta
4k lukukertaa
4 vastausta
Elfa ripustuskisko kipsiseinään metallirungolla
Ajattelin asentaa 3-5 kpl elfahyllyjä, jotka ovat 30 cm syviä ja 160 cm pitkiä, uuden asunnon seinälle. Luulin, että seinässä on puurimat, mutta olen tullut siihen tulokseen, että kipsilevyjen takana on metallirimat 60 cm välein. Saattaa olla, että kyseessä on kaksinkertaiset kipsilevyt, aion selvitellä sitä. Haluaisin laittaa hyllyille kunnolla tavaraa, joten mikä on paras tapa kiinnittää ne?
Vaihtoehto 1. Kantolista, voin asettaa kiskot lattialistaa vasten lisätueksi. Ruuvataanko metallirimoihin vai käytetäänkö molly-tulppia tai vastaavia suoraan kipsiin? Vai yhdistelmä?
Vaihtoehto 2. Kiskot, jotka ruuvaan joko metallirimoihin tai suoraan kipsilevyihin, mikä on paras tapa? Voin asettaa nekin lattialistaa vasten lisätueksi.
Vaihtoehto 1. Kantolista, voin asettaa kiskot lattialistaa vasten lisätueksi. Ruuvataanko metallirimoihin vai käytetäänkö molly-tulppia tai vastaavia suoraan kipsiin? Vai yhdistelmä?
Vaihtoehto 2. Kiskot, jotka ruuvaan joko metallirimoihin tai suoraan kipsilevyihin, mikä on paras tapa? Voin asettaa nekin lattialistaa vasten lisätueksi.
Katso mitä elfa suosittelee kahden vaihtoehdon maksimipainoille, ja selvitä mikä sopii tarpeisiisi.
Kantolistan käyttö on sujuvaa, mutta muistaakseni kantokyky on alhaisempi.
Riippumatta 1 tai 2 valitsisin Molly/laajennustulpan sen sijaan että ruuvaisin metallisääntöön.
Kantolistan käyttö on sujuvaa, mutta muistaakseni kantokyky on alhaisempi.
Riippumatta 1 tai 2 valitsisin Molly/laajennustulpan sen sijaan että ruuvaisin metallisääntöön.
Ok, kiitos vastauksesta! Ajattelin, että tulisi siistimmät reiät ruuvata suoraan reglereihin (ja bärlistillä), jos sitten haluan siirtää hyllyä jostain syystä. Mutta se siis pysyy paremmin expanderpluggilla? Olisi hyvä, sillä silloin en joudu leikkaamaan bärlisten sovittaakseni sen reglereihin (jos valitsen sen).Dowser4711 sanoi:
Se voisi olla hyvä ajatus asettaa kantolista mahdollisimman korkealle. Mitä lähempänä kattoa, sitä vakaampi on seinä.
Ei ole myöskään väärin, että ripustuskiskot ovat suoraan teräskoolausten kohdalla. Tuskin uskoisin, että se on täysin välttämätöntä, mutta se on ainakin hieman vakaampi. Ne voivat hieman taipua ulospäin, jolloin tulee rako keskelle ja ne nojaavat alhaalla ja siellä on melko hyvä paine kohti seinää. Ajattelen, että jos on huono tuuri ja kisko on kahden koolauksen välissä, se saattaa kulua sisäänpäin kipsilevystä.
Ei ole myöskään väärin, että ripustuskiskot ovat suoraan teräskoolausten kohdalla. Tuskin uskoisin, että se on täysin välttämätöntä, mutta se on ainakin hieman vakaampi. Ne voivat hieman taipua ulospäin, jolloin tulee rako keskelle ja ne nojaavat alhaalla ja siellä on melko hyvä paine kohti seinää. Ajattelen, että jos on huono tuuri ja kisko on kahden koolauksen välissä, se saattaa kulua sisäänpäin kipsilevystä.
Kiitos! Ajattelen sitä.
Minun kiskoni ovat 2 metriä. Olisiko parempi ostaa uudet, jotta voin asettaa kantolistan juuri kattolistan alle mutta silti niin, että kiskot lepäävät lattialistalla? Vai onko sillä niin väliä, jos ne ovat lattialistalla? Tai asettaa kantolista noin 40 cm alas katosta?
Minun kiskoni ovat 2 metriä. Olisiko parempi ostaa uudet, jotta voin asettaa kantolistan juuri kattolistan alle mutta silti niin, että kiskot lepäävät lattialistalla? Vai onko sillä niin väliä, jos ne ovat lattialistalla? Tai asettaa kantolista noin 40 cm alas katosta?
Klikkaa tästä vastataksesi