Meidän on tarkoitus rakentaa terassia painekyllästetystä puusta käyttäen palkkeja, jotka lepäävät kelluvasti parvekkeen peltikaton päällä. Olemme saaneet vinkin, että palkkien alle kannattaisi laittaa kaistaleita sokkelin eristyspahvista. Mutta koska palkit tulevat lepäämään peltikatolla (joka kestää vettä), ajattelen että sokkelin eristyspahvilla ei ole mitään funktiota, ja se voi jopa aiheuttaa veden pysymistä pidempään, kun pahvin reunoja ei voi taittaa alas.

Miten te tekisitte?
 

Paras vastaus

Et halua, että vettä jää seisomaan puuta vasten olipa se kyllästetty tai ei.

Ppaperia käytetään betonin päällä kosteuden nousun estämiseksi, joka tulee betonin läpi.

Peltikatolla sitä ei vaadittaisi.

Kuitenkin mieti veden reittiä, jos sinulla ei ole kattoa. Sinnehän kerääntyy lehtiä ja roskia, ja jos sinne tulee vettä, joka ei kuivu nopeasti, siitä tulee huono ympäristö sekä puullesi että pellille.

/ATW
 
  • Tykkään
BORNER
  • Laddar…
Kiitos, ArneTW!

Talo ja parveke ovat todella korkealla, joten lehtiä tai neulasia ei pääse kertymään terassin alle. Peltikatto kallistuu lisäksi kunnolla pois julkisivusta ja on suoraan etelään päin, minkä vuoksi se on yleensä melko hyvin tuuletettu ja kuiva. Joten seuraan neuvoasi ja jätän huovan pois.
 
B BORNER sanoi:
Kiitos, ArneTW!

Talo ja parveke sijaitsevat erittäin korkealla, joten lehdillä tai neulasilla ei ole mahdollisuutta kerääntyä terassin alle. Peltikatto kallistuu lisäksi kunnolla talon seinästä poispäin ja on suoraan etelään päin, joten se on yleensä melko hyvin tuulettuva ja kuiva. Joten seuraan neuvoasi ja jätän paperin pois.
En jätä takuita niille, jotka seuraavat neuvojani ;).

Voisi olla hyödyllistä miettiä hetki puun ja pellin väliin laitettavan hyödystä.

Ei ole mahdotonta, että laitoin sinne jotain kuitenkin.

/ATW
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.