Pitäisikö märkätilassa olla höyry-/diffuusiosulku vai toimivatko vedeneristeet siinä roolissa?

Aiomme laatoittaa kylpyhuoneen ja yksi seinistä on ulkoseinä, joten siihen ei siis pitäisi laittaa höyrysulkua? Vaan kipsilevy, vedeneriste, sitten kiinnitys ja laatat?

Entä katossa, voinko pitää höyrysulun siellä? Kattoon tulee helmipontti.
 
AndersG sanoi:
Sinulla ei pitäisi olla kaksoissuojauksia, joten niissä seinissä, joissa on vedeneriste, ei pitäisi olla höyrysulkua (kalvo)

Katso esim.:
[linkki]
Ok hyvä nyt tiedän tämän. Kiitos
 
Ei kestä ;) Me rakensimme tosin elementtitalon ja siellä ne elementit, jotka oli tarkoitettu märkätiloihin, olivat selvästi merkitty "Saknar fuktspärr". Juuri tuo kosteussulkujen kanssa voi olla hieman hankalaa, koska kaksinkertaiset sulut ilman tuuletusta niiden välissä voivat olla todella huono asia.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.