MartinH sanoi:
Hei,

Mitä tulee HH Celconin tuotteisiin: Puhuin entisen rakennusurakoitsijamme kanssa, joka rakensi meidän Ytong-talomme vuonna 2003 ja joka nyt Ytongin "ongelmien" vuoksi rakentaa HH:n tuotteilla. Hänen mielestään Ytongin elementit ovat parempia, koska niiden laatu (materiaalin kovuus) on hieman korkeampi, mikä tekee niistä vähemmän alttiita halkeilemaan alaosasta asennuksen aikana verrattuna HH:n elementteihin. Mutta kuten hän sanoi - "Korjauslaastiahan on olemassa" :-)
Onko sinulla siistejä kuvia rakentamisestasi, joita voisit jakaa byggahus.se:ssä?? Olisi kiva nähdä.
 
Kaikilla ei ole yksityissihteeriä ;)

Tyylikästä - näin tämän itse asiassa ketjussa, joka nimi oli hemsidor....Eikö tullutkaan kiviseiniä sisätiloihin?

Mitä maksoi Ytong-seinien osa? Arvostaisin hintatietoa materiaalista/asennuksesta/tasoituksesta.

Mielestäni Dorocellin ratkaisu vaikuttaa nerokkaalta, mutta sillä ei ole samanlaisia palonesto-ominaisuuksia kuin Celcon/Ytong.
 
Hei taas.

Valitettavasti en voi kertoa sinulle, mitä maksoimme pelkästään Ytongista. Ostimme valmiin talopaketin Örementhusilta, emmekä saaneet eriteltyä, mitä ulkoseinien jne. kustannukset olivat. Voisin kuitenkin kertoa, että elementit asennettiin paikoilleen noin 2 päivässä kolmihenkisellä rakennustiimillä ja mukana oli myös nosturiautonkuljettaja ajoneuvonsa kanssa. Puhumme siis alle 80 työtunnista ulkoseinien osalta. Tämän pitäisi maksaa noin 30-35 000 SEKiä. Rappauksen hinta on noin 30 000 SEKiä ilman työtä.

/Martin
 
On olemassa myös toinen mielenkiintoinen rakennusjärjestelmä Palikka.
Lisätietoja löytyy täältä. http://www.palikka.fi/

Arkkitehti Paul Ross käyttää tätä monissa äärimmäisissä rakennusprojekteissaan.
 
MartinH sanoi:
Hei taas.

Valitettavasti en voi kertoa sinulle, mitä jouduimme maksamaan pelkästä Ytongista. Ostimme valmiin talopaketin Örementhusilta emmekä saaneet eriteltynä, mitä ulkoseinien ym. kustannukset olivat. Sen, mitä voin kertoa, on, että elementit asennettiin paikoilleen noin 2 päivän aikana, ja työn suoritti 3 miehen rakennusporukka + nosturiautonkuljettaja autonsa kanssa. Puhumme siis noin 80 työtunnista ulkoseinien kanssa. Tämä työn kustannus pitäisi olla noin 30-35000 kruunua. Rappausten kustannus on noin 30000 kruunua ilman työtä.

/Martin
Ymmärrän, mutta voisitko paljastaa, mitä talo maksoi yleensä? Etsin hintaindikaatiota vastaavalle talolle laskettuna hinta/m². Teidän pitäisi tuotantolaskelmassa olla jonkin verran eriteltynä. Kiitollinen kaikesta, mitä haluat jakaa. Keskustelen arkkitehdin kanssa ja talosta tulisi olla noin 270 m² yhdessä tasossa + autotalli, joten paljon rahaa on käytettävä. Siksi kaikki ajatukset tällä foorumilla. Olette rakentaneet Skånessa, jossa näyttää olevan enemmän sääntö kuin poikkeus hienojen kivitalojen kanssa. Örementhus ei kuitenkaan näytä olevan niin pohjoisessa kuin Östergötlandissa ja haluan hoitaa itse.
 
Yksi haittapuoli Dorocell- ja Palikka-järjestelmissä on, että silloin ei enää saada diffuusioavointa seinää, mikä joskus mainitaan kivitalojen etuna.
 
hasse_f sanoi:
Dorocell ja Palikkas järjestelmän haittapuoli on, että seinä ei ole enää diffuusioavoin, mikä joskus mainitaan kivitalojen etuna.
Hasse, olet oikeassa. Se on suuri haitta. Olen puhunut asiantuntijan kanssa. Hän suositteli vahvasti Celconia, koska Dorocellin sisäseinissä täytyy tehdä niin paljon jälkityötä. Celconissa vain rapataan, mutta Dorocellissa täytyy myös laittaa pontti tai kipsi, joten se tulee ehkä lopulta kalliimmaksi kuin se on arvokasta. Olen nyt päättänyt käyttää Celcon-seinäelementtejä, jotta vältytään raskailta nostoilta. Koko talo voi kuulemma olla valmiina kattoineen viikossa nosturin avulla, joten se vaikuttaa parhaalta ratkaisulta. Sitten onkin ilo vetää sähköt, laittaa tauluja ja hyllyjä pehmeään materiaaliin. Dorocell on kivikovaa muovin alla.
Tässä on hyvä talolinkki, joka näyttää yksityiskohtaisesti, miten se toimii.....hem.bredband.net/marhof

Tyylikäs talo!
 
Hei kaikki Y-tongin ystävät. Konkurssista tammikuussa huolimatta he jatkavat toimituksia. Tulevat todennäköisesti tekemään niin tulevaisuudessakin, mikä on hyvä, jotta hinnat pysyvät kilpailukykyisinä Celconin ja Y-tongin välillä. Kaikki tämä luotettavien lähteiden mukaan.
 
Onko saneeraus valmis vai jatkaako konkurssipesä edelleen työtä? Voiko niihin luottaa?
Toimittavatko he vain jo vastaanotettuja tilauksia vai ottavatko he vastaan uusia myös?
 
En voi kuvitella, että rekonstruointi on valmis. Se vie yleensä aikaa. He ovat sanoneet arkkitehdillemme, että he jatkavat kuten tavallisesti, mutta olisin erittäin tarkkaavainen, eihän halua sitoa rakennusprojektia tavaroihin, joita ei tule. Ennakkoluontoinen maksaminen on joka tapauksessa out of the question.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.