Onko kukaan rakentanut HH Celcon kevytbetonilla? Kokemuksia otetaan kiitollisena vastaan.
 
Olen itse erittäin kiinnostunut Celconin tuotteista tulevaa talonrakennusprojektiamme varten. Ne ovat hyvin samankaltaisia kuin Ytongilla, mutta tarjoavat useita etuja verrattuna Ytongiinkaan.

Niissä on "kantokahvat" kivessä. Olen kokeillut kantaa Ytong-kiveä ja Celcon-kiveä. Mikä ero onkaan keholle kantaa jälkimmäistä. Säästät selkääsi!

Sitten pidän heidän kattorakenteidensa konseptia loistavana.

Oletko lukenut Thomas Lövskogin sivua, missä hän kuvaa talonrakennusprojektiaan? Hän sanoo, että H+H Celcon on erittäin mielenkiintoinen hänen seuraavaa talonrakennusprojektiaan varten.

Tässä on osoite:

http://husbygget.lovskog.com/
 
Olen samaa mieltä, siellä on synergioita. Mutta on olemassa yksi huolenaihe ja se on logistiikka. Celcon tekee nyt Saksassa ja he lähettävät kuorma-autoja ilman nosturia, mikä on hankalaa. Ytong työskenteli Närkefraktin kanssa järkevillä purkuratkaisuilla. Olen katsellut Lövskogia ja palavan tekniikan kiinnostuksen lisäksi hän on ilmeisesti muurannut appensa kanssa ja se sujui hyvin, ei murtuneita selkiä.
 
Hei!

Ytongilla on myös "kantokahvat" kivissään. Valittavana on 3 mallia. Kivi kahvalla, kivi uralla sekä ilman uraa ja kahvaa. Näitä on sitten saatavilla eri yhdistelminä.
Mikä on oikeastaan ero?
/Jörgen
 
Hinta! Mutta juuri nyt Y-tong ei voi toimittaa mitään. Mahdollista, että konkurssipesä jatkaa, mutta olisin epäileväinen tekemään kauppaa yhtiön kanssa, joka on maksukyvytön. Celcon on aina ollut halvempi ja siksi syrjäyttänyt Y-tongin viime vuosina. Celcon SE on lisännyt liikevaihtoaan huomattavasti ja Y-tong vähentynyt. Muuten tuote on samanarvoinen. Mutta kuten kaikki muutkin, joita tuotetaan paikoissa, joissa on parempi yritysilmasto kuin Svedalassa, hinnat voivat olla alhaisemmat.
 
BoByggarn sanoi:
Här är adressen:

[linkki]
Är det bara jag som har problem med att få upp lövskogs sida ???
 
Ei, en päässyt myöskään sivulle. Kokeilin eri vaihtoehtoja mutta -ei. On kuitenkin todennäköistä, että se voi olla jotain erittäin väliaikaista.
 
Hänellä on ilmeisesti verkkosivusto omalla palvelimellaan kotona, joka ei aina toimi. Ole kärsivällinen, hänen tekniikkakiinnostuksellaan se on luultavasti ratkaistu pian. Parasta olisi laittaa se webhotelliin, joka on toimintavarmempi ja nopeampi myös!
 
kalleanka70 sanoi:
Hänellä on ilmeisesti kotonaan oma palvelin, joka ei aina toimi. Be patient, hänen tekniikkaintonsa avulla ongelma ratkeaa varmasti pian. Paras olisi laittaa se webhotelliin, joka on luotettavampi ja nopeampi käytössä!
Olen yrittänyt päästä sivustolle silloin tällöin jo ennen joulua...
 
Se toimii tänään 2/2.
 
1. Millainen on HH Celcons tuotteiden hintataso?
2. Ytongilla on aina ollut hyvää tietoa tuotteistaan "lättbetonghandboken"-ladattavissa. Näkemäni HHC ei tarjoa paljon tietoa. Onko jossain saatavilla enemmän tietoa?
 
Tähän asti se on ollut alhaisempi, siksi Ytongin osuudet ovat laskeneet. Tarkalleen mitä se maksaa, siihen voi vastata vain jälleenmyyjä. Heille voi myös soittaa. Roland Bock on FSG-vastuuhenkilö. Minulla on kuitenkin toinen vinkki; www.solcon.se, napsauta LAMMI STENHUS, katso tämä. Lecaratkaisu eristyksellä, jonka rakentaminen on helppoa ilman muurauksia ja sitten täyttää ylhäältä betonilla, aivan kuten perustan valussa. Tekniikka tekee siitä nopeampaa ja antaa saman tuloksen kuin Celcon. Lisäksi voi vetää sähköputkia jne. seinään ennen valua, ja välttää näin kaiken jyrsinnän. Otan heihin yhteyttä tällä viikolla, joten katsotaan mitä heillä on tarjottavaa. Sain tästä vinkin arkkitehdilta.
 
Nyt ratkaisuja satelee.... niille, jotka haluavat rakentaa itse ilman selän rasittamista, on Dorocell. Se on palapelijärjestelmä polystyreenimäisestä muovista, jonka voi helposti asentaa ja sitten valaa, ja yhtäkkiä sinulla on kivitalo. www.dorocell.se tarjoaa paljon vinkkejä ja ideoita.
 
Heippa,

HH Celconin tuotteista: Puhuin entisen rakennusurakoitsijamme kanssa, joka rakensi Ytong-talommekin vuonna 2003 ja joka nyt Ytongin "ongelmien" vuoksi rakentaa HH:n tuotteilla. Hänen mielipiteensä on, että Ytongin elementit ovat parempia, koska ne ovat hieman korkealaatuisempia (materiaalin kovuus), mikä tekee siitä, että kun elementtejä asennetaan, ne eivät halkeile yhtä helposti pohjasta kuin HH:n tekevät. Mutta kuten hän sanoi - "Onhan olemassa korjauslaastia" :-)
 
Hei veli, se jää nähtäväksi ha ha ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.