Robert 75 sanoi:
Itse olen tekemässä samanlaista asennusta luodakseni ilmarakoa kellarin seinälle ja olen asettanut c/c 300mm teräsprofiileille ja aion peittää sen OSB/Plyfa:lla sekä kipsillä. Huomasin, että se on hieman hutera, joten aion kiinnittää kulmaraudan jokaiseen profiiliin, joka ruuvataan lecaharkkoihin. Kokeilin muutamaa, ja se jäykistää koko rakenteen. Ehkä vähän myöhäistä sinulle nyt... :(

[kuva]
Minun olivat huterat kuin h*lv*tti ennen kuin kipsi oli paikallaan! Nyt kun molemmat kipsikerrokset ovat paikallaan, se on aivan kuinka vakaa tahansa.

Millaista on ruuvata kipsilevyt teräskoolauksiin? Ne tuntuvat aika löysiltä. Onko suuri ero puukoolauksen kanssa? :)

FredrikR sanoi:
Miten on ruuvata kipsi teräsprofiileihin? Ne tuntuvat melko löysiltä. Onko suuri ero puuprofiiliin verrattuna? :)
Ensimmäiset ruuvit profiileihin oli niin, mutta sitten ei ollut suurempaa eroa puuhun verrattuna.

• Tykkään
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR sanoi:
Miksi et ruuvannut yläkiskoa kattorakenteeseen? :)
Ostin samanlaisen tongin kuin sinulla, en ole vielä alkanut kehystää ja kokeilla sitä.
Joo, kiitos, se olisi ollut helpompaa. Mutta keskusteltuani rakentajan ja suunnittelijan kanssa valinta kohdistui yläreunan tuuletukseen mahdollisen kostean ilman poistamiseksi.

Minun kehykset ovat 2650 mm, joten valitsin vaihtoehdon kulmarauta "just in case".

Tangosta puheen ollen, se alkaa nyt olla hieman tylsä, ja on aika vaihtaa terä, mutta olen melkein valmis nyt, joten se saa odottaa...

• Tykkään
FredrikR
  • Laddar…
Robert 75 sanoi:
Itse työskentelen samanlaisen asennuksen parissa luodakseni ilmarako kellarin seinää vasten ja olen asettanut 300 mm:n c/c teräsrunkoihin ja aion päällystää sen OSB:llä/Plyfalla ja kipsillä. Huomasin, että se on hieman heiluva, joten aion kiinnittää kulmateräksen jokaiseen runkoon, joka ruuvataan leca-lohkoihin. Kokeilin muutamassa ja se jäykistää koko rakenteen. Ehkä hieman myöhäistä sinulle nyt... :(

[kuva]
Hei!
Mikä venttiiliputki roikkuu katosta?
Utelias, koska aion itse rakentaa huoneen kellariin :)

människa sanoi:
Hei!
Mikä on tuo putki, joka törröttää katosta?
Olen utelias, koska aion itse rakentaa huoneen kellariin :)
Oikeanpuoleinen on poistoilmaa varten kodinhoitohuoneessa, johon myös kuivauskaappi kytketään...
Katon nurkkaus, jossa näkyy ilmanvaihtoputki ja kattoventtiili.

ja oikealla olevat kaksi ovat FLVP:lle (poistoilma ja tuloilma koko talosta)
Kaksi ilmanvaihtoputkea katossa, yksi harmaalla foliolla peitetty ja toinen valkoinen, rypytetty, osana ilmanvaihtojärjestelmää.

Selvä kiitos

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.