Se on maanvarainen ilman eristystä, joten silloin täytyy laittaa vähän pappia.
Voin ehkä saada 220x165x3000 työpaikalta, ongelma on, että se on massiivipuuta ja raakaa, voiko sen kuivattaa järkevästi ja saada kuivaksi kohtuullisessa ajassa?
Muuten liimapuulla tai kuivatulla massiivipuulla menee yhtä hyvin.
Jos haluat saada sen kuivaksi kohtuullisessa ajassa, sinun on löydettävä joku, jolla on kuivausuuni, saha tai puusepäntehdas. Mutta niitähän on varmasti paljon Dalarnaissa?
Saman poikkileikkausalan omaava liimapuulla on noin 20 % parempi taivutusjäykkyys kuin tavanomaisella massiivipuulla hyvää laatua.
Sain puupalkin eilen
Mietin vähän, miten minun pitäisi tehdä, pitäisikö minun laittaa suora liitos vanhan ja uuden välillä vai pitäisikö minun tehdä uusi liimapuupalkki L-muotoiseksi, jotta se ulottuu vanhan alle.
Liimapuupalkki on noin 10 cm korkeampi. Molemmat päädyt tulevat lepäämään omilla pilareillaan, jotka mahdollisesti on ruuvattu yhteen.
Lisää kysymyksiä...
Aloitin käyttämään tunkkia tässä eräänä päivänä ja huomasin, kuten luulen sinun kirjoittaneen aiemmin, että kattopalkit menevät samaan suuntaan kuin palkki, jonka aion vaihtaa.
Onko tunkista mitään hyötyä, kun se menee samaan suuntaan?
En tiedä, mihin suuntaan laajennuksen katto menee.
Yllä olevien kahden yhteen naulatun palkin, jotka on tarkoitus vaihtaa, päällä on vanhempi tukki.
Tukin ja palkkien välissä on laudankappaleita, ovat kai kiilojen sijaan.
Ajattelen, että minä tuen molemmilta puolilta ja kokeilen, voinko liikuttaa laudankappaleita, jos voin, niin yritän sahata pylvään, joka myös koostuu kahdesta palkista.
Jos pylvään voi sahata poikki ilman merkittävää kiinnijäämistä, onko silloin ok purkaa loput?
Aloitan sitten asettamalla uuden pylvään paikalleen vanhaa palkkia vasten, sitten limapalkki nostetaan paikoilleen, tämän jälkeen kiilaan tukin yläpuolelle sen jälkeen, kun vasemmalle oleva pylväs on paikallaan, oikealle tulee tukeutuminen muurille.
Hmm, se ei ollut niin yksinkertaista sisäpuolella, koska kattopalkit kulkevat pitkin hirttä ja toisella puolella näyttäisi myös olevan hirsi, johon sisäkatto on naulattu, joten minulla ei ole oikein mitään mihin nostaa...
Bommataan muutamia kuvia...
Sisäpuolelta, kattoruoteet menevät samaan suuntaan
Toinen puoli, vanha punainen ulkovuoraus
Pienen kaltevan ulkokaton kiinnitys ulkoseinään
Hieman parempi kuva hirrestä ja palkeista
Vette 17, miten minun pitäisi nyt tehdä...
Mietin, voisinko saada metallilevyä, jonka mitat ovat 20x120x500, ja työntää sen palkkien ja hirren väliin ja nostaa siitä.
Spontaanisti en kadehdi sinua. Voi vain ihmetellä, miten ihmeessä he toimivat kun he remontoivat taloasi. Jos voit asentaa niin voimakkaan teräslevyn, ehkä se voi toimia. Sen ei tarvitse olla hieno, kunhan se toimii.