Yleensä jatkamme edellisen levyn keskeltä pituussuunnassa, mutta kaikki mahdolliset vaihtoehdot toimivat.
 
Nyt olemme asentamassa kattoa, ja voin sanoa, että se vaikuttaa erinomaiselta! Tyylikäs ja hyvä laatu!

Suositellaan!
 
Oletko asentanut koolauksia vai?
Jos olet, minkä etäisyyden valitsit, 300 vai 600 mm?
Olisi kiva, jos haluaisit kertoa, miten menee.
 
Nyt olemme asentaneet noin 20 m2 (puolet huoneesta). Se on ensimmäinen kerta, joten alussa oli hieman hankalaa.

Katossa on raakalauta, joten ruuvasimme suoraan siihen. Luulen, että sen alla on säädelty 60.

Mitä voin nähdä, ei ole mitään syytä säädellä 30, se ei roiku yhtään. Mutta ehkä on muita, jotka tietävät paremmin.. :)
 
Olen asettanut tämän katon kahteen huoneeseen ja mielestäni se on aivan loistava. Ei mitään rumaa feikkipuuviilutusta vaan sileät hienot levyt, joissa on sopiva merkintä pontissa. Olen ottanut riskin ja käyttänyt cc60:ta, mutta minulla ei ole eristystä tms. yläpuolella, toivottavasti se pysyy suorana.

Rickard
 
Olen samaa mieltä kanssasi, siinä ei ole mitään vikaa!
Kuinka kauan sitten asensit katon?
 
1,5 vuotta sitten makuuhuoneessa ja 2 kuukautta sitten keittiössä. Se saa kai kunnolla näyttää värinsä keittiössä.

Rickard
 
Ok! Huomenna asennamme jäljellä olevat 20 kvm :)
 
Tämä ketju on vähän vanha, mutta ajattelin kysyä erään kysymyksen. Olen ostanut tämän katon ja ajattelin asentaa sen keittiöön (vain pari neliömetriä).

Kysyn vain: Ensimmäisellä rivillä, seinää vasten, onko teillä ura vai pontti seinää vasten sitten? Saako seuraavan palan kiinni, jos ruuvaat ponttiin? Kuulostaa hankalalta. Lähtökohtaisesti ajattelin, että tarkoitus oli ruuvata ponttiin niin, että ruuvi peittyy seuraavalla palalla, mutta ehkä ymmärsin väärin. Ehkä olisi pitänyt ostaa kipsilevyjä kuitenkin :P
 
Minulla oli not seinää vasten, jotta voi ruuvata piilossa jouseen.
 
Hienoa, sitten teen niin. Oletan, että jotain täytyy laittaa ensimmäisen reunan alle, jotta se ei murru (siinähän on pari mm rako sääntöön). Kiitos vastauksesta.
 
No ja, kiristin ruuvin juuri sopivasti vain :)
 
Onko joku selvittänyt, onko Moelven Regina maalattavissa?
 
Hei,

Olen juuri käynyt ostamassa Byggmaxin sisäkaton.

Kysyn hieman liittyen koolaukseen. Olen ajatellut käyttää 35x45 madaltaakseni kattoa 35mm + sisäkatto. Tyhmä kysymys ehkä, mutta tarvitsenko myös säännön jokaisen levyn lyhyeen päähän?

Mitä ruuvikokoa minun pitäisi käyttää, kun kiinnitän levyt koolaukseen? Eikö ole riskiä, että se halkeaa tai etten saa seuraavaa levyä kiinni ruuvin pään vuoksi?

Toimisikohan tällainen 16mm dyckertin kanssa?
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=869&iItemId=82348

Terveisin/Nicklas
 
Viimeksi muokattu:
Oletetaan, että asetat harvenevat/koolaukset 30 cm välein, jolloin ei tarvita mitään lyhyen pään suuntaisesti (eikö ohjeita ole paketeissa?).

Olen itse asentanut Swedspan Selectin sekä 45x45 että 28x70. Käytin paineilmanaulainta, jossa oli 16 mm niittejä levyjen saumakohdissa ja 35 mm dyckert vaihtelevasti 32 mm kapeiden niittien kanssa päiden kohdalla seinää vasten, missä on mentävä koko levyn läpi.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.