33 133 lukukertaa ·
42 vastausta
33k lukukertaa
42 vastausta
Byggmax sisäkatto?
Onko joku täällä asentanut Byggmaxin sisäkattoa? Mielestäni se oli erittäin hyvään hintaan, mutta sitä tulee vähän epäileväiseksi..?
Olen laittanut katon, joka perustuu johonkin kuitulevyyn kotona, en löytänyt puutteita. Olen nähnyt, että joskus heillä on katto, joka perustuu lastulevyyn myös, sen laitan elannoksi, silloin se on kuitenkin ostettu hienommasta kaupasta... Lastulevykatto vaatii, että naulataan hakaset melko tiheästi.
Molemmat katot ovat ok, kun ne ovat paikallaan.
Molemmat katot ovat ok, kun ne ovat paikallaan.
Tämä oli se katto, josta ajattelin, se on lastulevyä:
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-1026.aspx
Mälor? Olin ajatellut ensin kiinnittää levyt kevyesti naulapyssyllä ja sitten ruuvata ponttiin. Onko se väärin?
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-1026.aspx
Mälor? Olin ajatellut ensin kiinnittää levyt kevyesti naulapyssyllä ja sitten ruuvata ponttiin. Onko se väärin?
Se ei ole väärin, käytämme meisselipistoolia ajan säästämiseksi, myös ruuvaaminen on mahdollista.chrille112 sanoi:
Viimeksi muokattu:
Tarkista myös, että katto on uudelleenmaalattavissa. Olisi ikävää, jos haluat maalata katon uudelleen kolmen vuoden kuluttua, eikä se ole mahdollista.
Katsoin samankaltaista kattoa Coop byggissä (folierattu lastulevy) ja se oli maalattavissa. Tätä en ole nimenomaisesti lukenut, että se on, mutta sen pitäisi kai olla?
Kuulostaa hyvältä mälarpistol. Ehkä voimakasta niittipyssyä voi käyttää mälor kanssa?
Kuulostaa hyvältä mälarpistol. Ehkä voimakasta niittipyssyä voi käyttää mälor kanssa?
Ei taida löytyä mitään hakasnaulain joka klarar märlor,
Mutta saattaa olla, että Biltema tai Jula voi olla en märlpicka,
tavallista dyckertpickaa en suosittele, niissä on liian pienet päät pitämään levyä paikoillaan..
Mutta huoneeseen riittää hyvin ruuvinväännin, tilanne muuttuu jos aiot rakentaa pari taloa kuukaudessa...
Mutta saattaa olla, että Biltema tai Jula voi olla en märlpicka,
tavallista dyckertpickaa en suosittele, niissä on liian pienet päät pitämään levyä paikoillaan..
Mutta huoneeseen riittää hyvin ruuvinväännin, tilanne muuttuu jos aiot rakentaa pari taloa kuukaudessa...
Jos se on päällystetty lastulevy, voi tulla ongelmia. Riippuu hieman siitä, millainen päällyste on. Tarkista, että sen todella voi maalata. Tai ei, jos et ollut ajatellut maalata sitä.
Olisihan se mukavaa vaihtaa levyjä aina kun ne näyttävät huonoilta, onhan se kuitenkin 40 neliötä...
En ymmärrä miksi siitä tulisi ongelmia, eikö sen pitäisi toimia tavallisella muovimaalilla? Käsittääkseni lähes kaikki sisäkatot ovat folioitua lastulevyä tai?
Mestari: Onko tämä siis juuri se katto, jonka asennatte? Minusta siinä paketissa luki "Regina"
Edit: Löysin vähän lisätietoa:
http://www.moelven.com/se/Produkter-och-tjanster/Byggvaror/Skivmaterial/?prodcat=1912_244
Tässä on tietolehti, mutta siinä lukee, että se on MDF eikä mitään maalauksesta:
http://epi.byggmax.com/Documents/Produktspec/Produktblad Regina vägg- och takpanel.pdf
En ymmärrä miksi siitä tulisi ongelmia, eikö sen pitäisi toimia tavallisella muovimaalilla? Käsittääkseni lähes kaikki sisäkatot ovat folioitua lastulevyä tai?
Mestari: Onko tämä siis juuri se katto, jonka asennatte? Minusta siinä paketissa luki "Regina"
Edit: Löysin vähän lisätietoa:
http://www.moelven.com/se/Produkter-och-tjanster/Byggvaror/Skivmaterial/?prodcat=1912_244
Tässä on tietolehti, mutta siinä lukee, että se on MDF eikä mitään maalauksesta:
http://epi.byggmax.com/Documents/Produktspec/Produktblad Regina vägg- och takpanel.pdf
Viimeksi muokattu:
Meidän tulevat lavalla, valkoinen kartonki on kuljetussuojana, en ole nähnyt/etsinyt merkintöjä,
Ainoa ero mitä olen nähnyt on, että meidän ovat 240X60 + ura sitten
Ihmettelin, etten nähnyt "samaa" levyä merkittynä swedspan tai jotain,
Oletan, että sama valmistaja tarjoaa eri pituuksia valikoimassaan,
En ole 100 varma, että ne ovat täysin samat, mutta tiedän useita muita "Brändituotteita", joita myydään myös alennuskartongissa.
Vihje on kai muuten, että tunnustelet, murrat ja naarmutat vähän jo vahingoittunutta levyä ennen kuin ostat mitään.
Ainoa ero mitä olen nähnyt on, että meidän ovat 240X60 + ura sitten
Ihmettelin, etten nähnyt "samaa" levyä merkittynä swedspan tai jotain,
Oletan, että sama valmistaja tarjoaa eri pituuksia valikoimassaan,
En ole 100 varma, että ne ovat täysin samat, mutta tiedän useita muita "Brändituotteita", joita myydään myös alennuskartongissa.
Vihje on kai muuten, että tunnustelet, murrat ja naarmutat vähän jo vahingoittunutta levyä ennen kuin ostat mitään.
Voisin kuvitella, että se on Moelven, jota käytetään taloissamme, koska osa muista asioista tulee sieltä. Luulen kuitenkin, että se on folioitu lastulevy, muuten olen ollut täysin väärässä siitä, mitä MDF on.
Katsoin levyjä Byggmaxissa jokin päivä sitten ja mielestäni ne näyttivät ihan hyviltä. Se, mihin kiinnitin huomiota, oli se, että kalvo oli jonkin verran löysä pontissa joissakin levyissä, mutta senhän laittaa kuitenkin seuraavaan levyyn joten sen ei pitäisi olla ongelma.
Se, mikä minua huolettaa, on se, että itse kalvo on heikompi laatuista ja kellastuu nopeasti. Onko tämä jotain, mitä olet kuullut?
Toinen juttu: miten tavallisesti laitatte katon? Laskevilla pituuksilla vai saumat tarkalleen samassa paikassa koko ajan?
Jos mitään ei ilmaannu tänä iltana, taidan käydä ostamassa ne Byggmaxista huomenna.
Se, mikä minua huolettaa, on se, että itse kalvo on heikompi laatuista ja kellastuu nopeasti. Onko tämä jotain, mitä olet kuullut?
Toinen juttu: miten tavallisesti laitatte katon? Laskevilla pituuksilla vai saumat tarkalleen samassa paikassa koko ajan?
Jos mitään ei ilmaannu tänä iltana, taidan käydä ostamassa ne Byggmaxista huomenna.
Pitäisi oikeastaan olla pahempaa kuin että saa käyttää oikeaa pohjaväriä ennen kuin maalaa ne.