Onko joku täällä asentanut Byggmaxin sisäkattoa? Mielestäni se oli erittäin hyvään hintaan, mutta sitä tulee vähän epäileväiseksi..?
 
Olen laittanut katon, joka perustuu johonkin kuitulevyyn kotona, en löytänyt puutteita. Olen nähnyt, että joskus heillä on katto, joka perustuu lastulevyyn myös, sen laitan elannoksi, silloin se on kuitenkin ostettu hienommasta kaupasta... Lastulevykatto vaatii, että naulataan hakaset melko tiheästi.

Molemmat katot ovat ok, kun ne ovat paikallaan.
 
chrille112 sanoi:
Det var det här taket jag tänkte på, det är med spånskiva:
[linkki]

Mälor? Jag hade tänkt att först fästa upp skivorna lätt med spikpistol och sedan skruva i noten. Är det fel?
Se ei ole väärin, käytämme meisselipistoolia ajan säästämiseksi, myös ruuvaaminen on mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:
Tarkista myös, että katto on uudelleenmaalattavissa. Olisi ikävää, jos haluat maalata katon uudelleen kolmen vuoden kuluttua, eikä se ole mahdollista.
 
Katsoin samankaltaista kattoa Coop byggissä (folierattu lastulevy) ja se oli maalattavissa. Tätä en ole nimenomaisesti lukenut, että se on, mutta sen pitäisi kai olla?

Kuulostaa hyvältä mälarpistol. Ehkä voimakasta niittipyssyä voi käyttää mälor kanssa?
 
  • Tykkään
Tola90
  • Laddar…
Ei taida löytyä mitään hakasnaulain joka klarar märlor,
Mutta saattaa olla, että Biltema tai Jula voi olla en märlpicka,
tavallista dyckertpickaa en suosittele, niissä on liian pienet päät pitämään levyä paikoillaan..
Mutta huoneeseen riittää hyvin ruuvinväännin, tilanne muuttuu jos aiot rakentaa pari taloa kuukaudessa...
 
Jos se on päällystetty lastulevy, voi tulla ongelmia. Riippuu hieman siitä, millainen päällyste on. Tarkista, että sen todella voi maalata. Tai ei, jos et ollut ajatellut maalata sitä.
 
Tiedän, että levyt on maalattu yli jossain vaiheessa, ilman erityisiä valmisteluja, vaikka se oli melko äskettäin,
Jää nähtäväksi miten se päättyy..
Muuten vaihdetaan levyt taas..
 
Olisihan se mukavaa vaihtaa levyjä aina kun ne näyttävät huonoilta, onhan se kuitenkin 40 neliötä...
En ymmärrä miksi siitä tulisi ongelmia, eikö sen pitäisi toimia tavallisella muovimaalilla? Käsittääkseni lähes kaikki sisäkatot ovat folioitua lastulevyä tai?

Mestari: Onko tämä siis juuri se katto, jonka asennatte? Minusta siinä paketissa luki "Regina"

Edit: Löysin vähän lisätietoa:
http://www.moelven.com/se/Produkter-och-tjanster/Byggvaror/Skivmaterial/?prodcat=1912_244

Tässä on tietolehti, mutta siinä lukee, että se on MDF eikä mitään maalauksesta:
http://epi.byggmax.com/Documents/Produktspec/Produktblad Regina vägg- och takpanel.pdf
 
Viimeksi muokattu:
Meidän tulevat lavalla, valkoinen kartonki on kuljetussuojana, en ole nähnyt/etsinyt merkintöjä,
Ainoa ero mitä olen nähnyt on, että meidän ovat 240X60 + ura sitten
Ihmettelin, etten nähnyt "samaa" levyä merkittynä swedspan tai jotain,
Oletan, että sama valmistaja tarjoaa eri pituuksia valikoimassaan,
En ole 100 varma, että ne ovat täysin samat, mutta tiedän useita muita "Brändituotteita", joita myydään myös alennuskartongissa.
Vihje on kai muuten, että tunnustelet, murrat ja naarmutat vähän jo vahingoittunutta levyä ennen kuin ostat mitään.
 
Voisin kuvitella, että se on Moelven, jota käytetään taloissamme, koska osa muista asioista tulee sieltä. Luulen kuitenkin, että se on folioitu lastulevy, muuten olen ollut täysin väärässä siitä, mitä MDF on.
 
Selaillessani hieman lisää Moelvenillä, Regina on ilmeisesti saatavilla MDFsisustuslevynä ja Lastulevy sisäkattona...
 
Katsoin levyjä Byggmaxissa jokin päivä sitten ja mielestäni ne näyttivät ihan hyviltä. Se, mihin kiinnitin huomiota, oli se, että kalvo oli jonkin verran löysä pontissa joissakin levyissä, mutta senhän laittaa kuitenkin seuraavaan levyyn joten sen ei pitäisi olla ongelma.

Se, mikä minua huolettaa, on se, että itse kalvo on heikompi laatuista ja kellastuu nopeasti. Onko tämä jotain, mitä olet kuullut?

Toinen juttu: miten tavallisesti laitatte katon? Laskevilla pituuksilla vai saumat tarkalleen samassa paikassa koko ajan?

Jos mitään ei ilmaannu tänä iltana, taidan käydä ostamassa ne Byggmaxista huomenna.
 
Pitäisi oikeastaan olla pahempaa kuin että saa käyttää oikeaa pohjaväriä ennen kuin maalaa ne.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.