Hei!

Olen liimannut kipsilevyn yhteen lastulevyn kanssa käyttäen Casco Boardfixiä. Nyt kerrotaan, että ruuvit pitäisi poistaa, mutta mielestäni ne olisi parempi jättää paikoilleen... Olisin kiitollinen joistakin vinkeistä tai neuvoista.

Ystävällisin terveisin, Jens

Suosittelen, että noudatat aina kokoonpano-ohjeita, vaikka jostain syystä tuntuisikin paremmalta tehdä toisin.

Onko se lattia vai seinä? Kylpyhuone?

Se on kylpyhuone!
Ajattelen, että jos boardfix ei oikein pysy jossain paikassa, se voi alkaa liikkua levyjen välissä ja laatat irtoavat tai saumat halkeavat...

Ystävällisin terveisin Jens

Joo, on selvää, että boardfixin pitäisi olla kiinnitetty oikein, mutta itse asiassa levy kestää roikkua vapaasti 450 mm ilman, että se taipuu liikaa. Et varmaankaan ole epäonnistunut niin paljon. Ja taas, jos sinulla on valmistajan asennusohjeet, sinun tulisi aina noudattaa niitä. Se tekee valmistajalle paljon vaikeammaksi vapauttaa itsensä vastuusta, jos jotain menee pieleen.

Käytännössä, ruuvit eivät voi aiheuttaa vahinkoa, jos ne ovat seinässä, johon olet kiinnittänyt levyt (voisit olla tyytyväinen vain ruuvaamaan levyt, sillä liimaaminen on yleensä täysin tarpeetonta seinään). Jos se on lattialla, kipsi tulisi aina liimata kokonaan (jos on pakko käyttää kipsiä eikä suoraan tasoitemassaa), eikä siellä saa olla ruuveja. Luultavasti Casco sanoo yleisesti, ettei ruuveja, jotta ei synny väärinkäsityksiä, ja koska ruuvit eivät täytä mitään tarkoitusta, jos levy liimataan kokonaan.

Moi!

Syy, miksi en vain ruuvannut levyjä, oli se, että olen hieman suositeltavan seinän alapuolella. Minulla on 10 mm lastulevy ja 6,5 mm kipsilevy 60 cc:n päässä seinistä. Ja laskin, että jos liimaan levyt, siitä tulee yhtä vahva kuin "hyväksytty" seinä. Koska metsästän senttimetrejä, niin tein niin ja saan sitten kohdata sen seuraukset myöhemmin jos niin on...

Terveisin Jens

Ah, se kuulostaa täysin järkevältä ratkaisulta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.