Olen täysin samaa mieltä siitä, että hän tarkoitti vahvempaa aluskatepaperia, mutta olen huolissani siitä, että se ei välttämättä kestä 3 kuukautta tai kuinka kauan nyt kestää, ennen kuin peltiseppä voi asentaa pellin => "aseta paperi, joka kestää olla altistettuna"
Sekä minun "matala kallistus".
Olen samaa mieltä Berniebergin kanssa. SEP on epäasianmukainen kartonkityyppi. Uskon, että yksikään plåtslagare ei halua laittaa mitään sen päälle. Sinun alkuperäisesi on saumattu bandtäckt-plåttak aluzinkissä. Sitä ei voida asentaa ilman takfotsplåtia, joka naulataan pappin alla olevaan råspontiin. Älä siis kiinnitä pappia pysyvästi alareunaan. Pidä se paikallaan puuregelin avulla.
Bleckillä on sekä se tehtävä, että kattohuopa taitetaan sen ympäri ja siten kiinnitetään, että jos valitsee esittelemäni språngbleckin, sille saan laipan syöksytorveen. Ensimmäinen tehtävä on tarpeellinen, joten sinun ei ehkä kannata täysin luopua blekistä (jos ymmärsin suunnitelmasi oikein).
Alhaisella katon kaltevuudella asennusohjeet sanovat luultavasti, että pappen pitäisi naulata piilossa niin, että jokaisen vuodan alaosa pidetään kiinni vain liimalla. Kuten sanottu, se voi irrota, jos tuulee kunnolla. Ehkä voit naulata molemmat vuodat limittäin ja levittää asfalttiliimaa nauloihin, mutta tarkista ohjeista, onko se sallittua.
HUOM!!! Muista laittaa kartonki myös räystäslistan alle. Räystäslista ei saa olla suoraan kiinni alusrakenteeseen. Muutoin alusrakenne voi vahingoittua kondenssista. Onko olemassa joku sivu verkossa, joka näyttää tämän.
Joten kaksinkertainen kerros kartonkia katon alareunaan, jotta peltiseppä voi laittaa räystäslistan näiden väliin.
Ja ei kartonkia hiekan kanssa. Muuten se hiertyy peltikatteen liikkuessa.
"Luovuttaa"
Se on hiekkaa, vaikkakin hienoa, tällä aluskermillä
Peltiseppä saa "korjata" sen, vaikka hänen olisi laitettava toinen kerros huopaa päälle....
Nyt se on kohtalaisen säänkestävä siihen asti kun hän tulee, se saa yksinkertaisesti kelvata toistaiseksi.
PS, kun purin olemassa olevan verannan, siellä oli alushuopa, jaluslista, karkea pintahuopa (hiekan kanssa) ja sitten saumattu pelti.
Olin myös lukenut hiekasta ennen kuin sain tehtyä samanlaisen katon. Kattopeltiasentajan mukaan se vaikuttaa vain jyrkässä kattokulmassa, koska hiekka tarttuu silloin kengänpohjiin ja aiheuttaa rumia naarmuja, kun astuu pellille. Loivassa katossa ei liu’u, kun seisoo pellillä, eikä sillä silloin ole merkitystä. Hänen mukaansa liikeen aiheuttama kuluminen pellissä olisi täysin merkityksetöntä. Vaikka minulla ei ole kokemusta peltikatoista, mutta jonkin verran kokemuksia kulumisesta insinöörin yhteyksissä, mielestäni se kuulostaa hyvin järkevältä.