Mietin betonipilareita, aion keväällä rakentaa sekä verannan että varaston pilareiden päälle. Ensimmäinen ajatukseni oli valaa itse, mutta kun aloin katsoa ympärilleni, näyttää siltä, että valmiiden pilareiden ostaminen on sekä helpompaa että halvempaa.

Pelkästään pilariputket maksavat lähes 100 euroa, ja lisäksi tarvitaan raudoitusteräs, sementti, kiinnitystangot. Valmis pilari maksaa vähän yli 100:-.

Kiitollinen neuvoista.
 
En betydande fördel med att göra plintarna själv är justeringen av höjden...man kapar ju pappröret i lagom längd och justerar sen efter snöre.

Hur 17 justerar man en färdig plint? Kanske om man har ställbara stålfötter ovanpå mot konstruktion...eller?
Beats me.
 
Tapauksessani maaperä on kaivettu ja hyvin salaojitettu, joten teoriassa saavutan routarajan alle 50 cm syvyydessä. Jotta voisi olla varma vyöhykkeellä 2-3, luulen, että tarvitaan syvyys 1 metriin asti, mutta se pätee kai käsittelemättömään maaperään. Minulla on suurempi syvyys kallioon asti, joten 50 tai 70 plintiä voisi toimia.

Jos ajattelutapani pitää paikkansa, niin silloin on vain säädettävä kuopan syvyyttä niin, että plintit ovat samassa korkeudessa.
 
Säädä kuopan syvyys?
Onnea! ;)

Siitä tulee varmasti kiiloja ja juttuja lattian alla, jotta se olisi suorassa siinä tapauksessa.... :)
 
On olemassa säädettäviä tassuja, joita voi painaa betoniin. Kolla jula ;D (se on totta, ne toimivat) Suosittelen myös Bilteman palkkikenkiä. Ne ovat samaa merkkiä kuin Byggmax ja ekesiöö jne. mutta paljon halvempia.
ystävällisin terveisin
/A
 
Jupp, säädettäviä palkkikenkiä voi ostaa mm. Coopista, jossa ne ovat juuri nyt alennuksessa. Ostin sellaisia terassille, niitä on ilo käyttää, koska korkeutta voi säätää yli 15 cm jälkeenpäin.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.