Ensimmäinen viesti foorumilla käsittelee betoniporrasta, joka minulla on pienessä torpassani. Betonikypärä ja betoniporras, kaksi epämiellyttävän kovaa asiaa.
Kuten kuvista näkee, koko terassin katto pitää poistaa ja vaihtaa, ja betoniporrasta pitää pidentää 1,4m oikealle.
Kysymykseni on siis, miten minun pitäisi toimia. Sanottakoon, että olen tällä alalla aloittelija. Mutta olen kerran valanut kaivon kannen.

Pidennyksen koko on 1,4x1,1x0,65. Pidentää pitäisi vain ylinnä oleva terassin osa, ei mitään porrasaskelmia.
Ajattelin käyttää betonia. Se on noin yksi kuutio. Ensin varmaankin poistan nurmikon pintakerroksen, kuten olen ymmärtänyt, ja täytän soralla. Voinko sitten täyttää kivenjärkäleillä, jotta ei tarvitsisi niin paljon betonia? Betoninhän on kuitenkin tarkoitus käsin sekoittaa.

Voinko käyttää karkearakenteista betonia ensin ja sitten pinnassa hienompaa betonia, jotta siitä tulisi miellyttävämpi kävellä?

Olen tehnyt puukehikon, joka kulkee reunassa ja sivulla, mutta sitten ajattelin, että betonin pitäisi olla nykyistä terassin perustaa ja talon perustaa vasten. Tuleeko siihen rakoja, kun uuden betoni laittaa olemassa olevan betonin päälle?

Kuten sanottu, uusiin kattoon kuuluviin tolppiin tarvitaan pilarirauta (epävarma ammattitermi tässä) betoniin, kun valetaan, vai voinko porata ne myöhemmin?

Kysymyksiä tuli paljon, mutta kiitos etukäteen kaikille betonialan ammattilaisille.

marcus

• Mies ja nainen seisovat punaisen talon portailla, lapsi kurkistaa ovesta, ja portaikon ympärillä on vaatteita ja esineitä.
  • Punainen torppa, edessä betonirappuset, kukkiva puu. Edessä myös grillivälineitä ja työkalulaatikko nurmikolla.
  • Punaisen puutalon kuisti, betoniportaat edessä, betonisäkkejä ja grilli vieressä nurmikolla. Oikealla puolella iso puu.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.