Minkä tyyppistä betonia kannattaa käyttää, kun haluaa nopeasti kuivuvaa ja betonia, joka on nopeasti valmis klinkkerilaattojen asennukseen? Olen aiemmin käyttänyt ardex a35, mutta onko olemassa jotain muuta vastaavaa ja mielellään edullisempaa?

Weber dry-mix 85 on varmasti yksi laji, mutta onko se halvempi, siitä minulla ei ole aavistustakaan. Hinta on 150-170 kr säkiltä. Käytän tätä vaihtoehtoa vain, jos on todella pakko. On niin helppoa saada plastisia halkeamia tähän, jos ei tee oikein. Sitten se on myös kallista.

Rotbetoni? Onko se sellaista betonia, joka on suositeltavaa esimerkiksi lyhyellä kuivumisajalla ja lattialämmitysputken valamisessa?

Riippuu täysin siitä, mitä aiot valaa

Valaa lattia

H hemglass sanoi:
Valaa lattia
Lattia vai holvi/levy?
Jos aiot vain "valaa" lattian, niin tasoitemassa on suositeltavaa.

No..minun pitää tehdä päällystys betonilaatalle, johon olen laittanut putken ja raudoitusta. Arvelen, että päällystyksen täytyy olla vähintään 5cm. Joten tasoite ei käy silloin.

H hemglass sanoi:
Nojaa..aion tehdä valun betonilaatan päälle, jossa olen laittanut olemassa olevalle laatalle putken ja raudoituksen. Arvaan, että valun täytyy olla vähintään 5 cm. Joten tasoitus ei sovi tässä.
Miksi valu tehdään ja miksi se on raudoitettu? Onko se jotain, mitä rakenne vaatii?
Useimmat juoksevat tasoitteet voidaan levittää jopa 50 mm yhdellä kertaa, muuten se voidaan tehdä erissä.
Jos sinun tarvitsee vain korottaa, voisit levittää EPS-betonia ja sitten asentaa lattialämmityksen ja tasoittaa sen sisään.

Tarvitsemme hieman enemmän tietoa, jotta voimme antaa konkreettisia ehdotuksia. Yleisesti ottaen 50 mm on liian ohut valettavaksi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.