Terve, minulla on noin 20m2 tila, joka on aiemmin ollut erillinen puutarhahuone. Nyt haluamme remontoida tätä ja asentaa porealtaan ja IR-saunan, mutta ongelmana on, että haluan lattialämmityksen. Ongelma on siinä, että laatta, joka on kuiva ja ilman halkeamia tällä hetkellä, on valettu suoraan alla olevalle kalliolle! Mietin, kuinka edetä, kun ei ole mahdollista hakata auki ja salaojittaa laatan alla kallion vuoksi? Onko jollain ehdotuksia mahdollisesta toimintatavasta?
 
Ensinnäkin sinun täytyy päättää, haluatko "elda för kråkorna" vai et. Jos sinulle sopii, että lämmityskustannukset ovat korkeat, et eristä ja joko teetät lattialämmitysputket nykyisen laatta päälle tai puretaan ja tehdään uusi valo riipuen minkä rakennuskorkeuden voi hyväksyä.

Jos haluat eristää, sinulla on myös täällä kaksi vaihtoehtoa: eristää päällä ja valaa putket, tai puretaan olemassa oleva lattia, räjäytetään kallio pois ja tehdään uusi lämpöinen laatta. Taitava räjäyttäjä voi ampua laukaukset aina seinää vasten.
 
Onko erityinen syy, miksi haluat lattialämmityksen? Ajattelin, että kymmenen neliön kokoiseen huoneeseen sijoitettu spa-kylpy tuo melkoisen lämmönlisäyksen huoneeseen.
 
mexitegel mexitegel sanoi:
Ensiksi sinun on päätettävä, haluatko lämmittää harakoille vai et. Jos sinulle sopii, että lämmityskustannukset ovat melko korkeat, et eristä ja joko valat putket olemassa olevan laatan päälle tai purat ja valat uuden laatat putkilla sen mukaan, mitä rakennuskorkeutta voit hyväksyä.

Jos haluat eristää, sinulla on myös kaksi vaihtoehtoa: eristää päällä ja valaa putket tai purkaa laatta ja räjäyttää kallio pois ja tehdä uusi laatta, jossa on lämpöä. Taitava räjäyttäjä voi ampua panoksia aivan talon seinään asti.
mexitegel mexitegel sanoi:
Ensiksi sinun on päätettävä, haluatko lämmittää harakoille vai et. Jos sinulle sopii, että lämmityskustannukset ovat melko korkeat, et eristä ja joko valat putket olemassa olevan laatan päälle tai purat ja valat uuden laatat putkilla sen mukaan, mitä rakennuskorkeutta voit hyväksyä.

Jos haluat eristää, sinulla on myös kaksi vaihtoehtoa: eristää päällä ja valaa putket tai purkaa laatta ja räjäyttää kallio pois ja tehdä uusi laatta, jossa on lämpöä. Taitava räjäyttäjä voi ampua panoksia aivan talon seinään asti.
En usko, että lämmitys tulee siellä silti niin kalliiksi, kun myös poreamme tulee sinne. Mutta tarkoitit siis, että on mahdollista eristää laatan päälle ja sitten "valaa uusi laatta" lämmitysputkien kanssa eristyksen päälle ilman komplikaatioita?
 
T topmount sanoi:
Onko sinulla jokin erityinen syy, miksi haluat lattialämmityksen? Ajattelen, että kymmenen neliön spa-kylpyamme antaa aika huomattavan lämpölisän huoneeseen.
Ihan mukavuuden vuoksi :) Ja jos haluaisin tulevaisuudessa käyttää sitä vierashuoneena tai vain viihtyisänä tilana, olisi mukavaa, jos lattialämmitys olisi valmiina ja toimiva.
 
K Kattisarna sanoi:
En usko, että lämpeneminen olisi niin veristä siellä sisällä, koska myös poreamme tulee olemaan siellä.
Mutta tarkoitat siis, että se toimii eristämällä yläpuolelle laattaa ja sitten "valetaan uusi laatta" lämmitysputkien kanssa eristyksen päälle ilman komplikaatioita?
Kyllä, paras vaihtoehto on luultavasti eps-betonikerros, joka toimii eristeenä, ja sitten valat lämmityskierukat tasoitteeseen tai betoniin sen päälle.
 
mexitegel mexitegel sanoi:
Joo, paras vaihtoehto on luultavasti EPS-betoni, joka on eristävää, ja sitten valat lämmityskaapelit sen päälle tasoitteella tai betonilla.
Kuinka paksu EPS-kerroksen tulisi olla? Tai voiko sen sijaan käyttää Isodrän-kerrosta ja sitten valaa päälle? (Minulla on paljon ylimääräistä) Ajattelin myös laittaa jonkinlaisen vesieristyksen ja mikrosementin koko huoneeseen.
 
Isodrän pitäisi toimia myös, vinkkinä on soittaa heidän tukeensa ja kysyä neuvoa. He ovat yleensä erittäin avuliaita.
 
mexitegel mexitegel sanoi:
Isodrän pitäisi toimia myös, vinkki on, että soitat heidän tukeensa ja kysyt neuvoa. He ovat yleensä erittäin avuliaita.
Loistavaa, yritän soittaa ja kuulla heidän kanssaan huomenna! Kiitos vastauksesta.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.