962 lukukertaa ·
8 vastausta
962 lukukertaa
8 vastausta
Betonilaatta
Terve, minulla on noin 20m2 tila, joka on aiemmin ollut erillinen puutarhahuone. Nyt haluamme remontoida tätä ja asentaa porealtaan ja IR-saunan, mutta ongelmana on, että haluan lattialämmityksen. Ongelma on siinä, että laatta, joka on kuiva ja ilman halkeamia tällä hetkellä, on valettu suoraan alla olevalle kalliolle! Mietin, kuinka edetä, kun ei ole mahdollista hakata auki ja salaojittaa laatan alla kallion vuoksi? Onko jollain ehdotuksia mahdollisesta toimintatavasta?
Ensinnäkin sinun täytyy päättää, haluatko "elda för kråkorna" vai et. Jos sinulle sopii, että lämmityskustannukset ovat korkeat, et eristä ja joko teetät lattialämmitysputket nykyisen laatta päälle tai puretaan ja tehdään uusi valo riipuen minkä rakennuskorkeuden voi hyväksyä.
Jos haluat eristää, sinulla on myös täällä kaksi vaihtoehtoa: eristää päällä ja valaa putket, tai puretaan olemassa oleva lattia, räjäytetään kallio pois ja tehdään uusi lämpöinen laatta. Taitava räjäyttäjä voi ampua laukaukset aina seinää vasten.
Jos haluat eristää, sinulla on myös täällä kaksi vaihtoehtoa: eristää päällä ja valaa putket, tai puretaan olemassa oleva lattia, räjäytetään kallio pois ja tehdään uusi lämpöinen laatta. Taitava räjäyttäjä voi ampua laukaukset aina seinää vasten.
mexitegel sanoi:
Ensiksi sinun on päätettävä, haluatko lämmittää harakoille vai et. Jos sinulle sopii, että lämmityskustannukset ovat melko korkeat, et eristä ja joko valat putket olemassa olevan laatan päälle tai purat ja valat uuden laatat putkilla sen mukaan, mitä rakennuskorkeutta voit hyväksyä.
Jos haluat eristää, sinulla on myös kaksi vaihtoehtoa: eristää päällä ja valaa putket tai purkaa laatta ja räjäyttää kallio pois ja tehdä uusi laatta, jossa on lämpöä. Taitava räjäyttäjä voi ampua panoksia aivan talon seinään asti.
En usko, että lämmitys tulee siellä silti niin kalliiksi, kun myös poreamme tulee sinne. Mutta tarkoitit siis, että on mahdollista eristää laatan päälle ja sitten "valaa uusi laatta" lämmitysputkien kanssa eristyksen päälle ilman komplikaatioita?mexitegel sanoi:
Ensiksi sinun on päätettävä, haluatko lämmittää harakoille vai et. Jos sinulle sopii, että lämmityskustannukset ovat melko korkeat, et eristä ja joko valat putket olemassa olevan laatan päälle tai purat ja valat uuden laatat putkilla sen mukaan, mitä rakennuskorkeutta voit hyväksyä.
Jos haluat eristää, sinulla on myös kaksi vaihtoehtoa: eristää päällä ja valaa putket tai purkaa laatta ja räjäyttää kallio pois ja tehdä uusi laatta, jossa on lämpöä. Taitava räjäyttäjä voi ampua panoksia aivan talon seinään asti.
Ihan mukavuuden vuoksiT topmount sanoi:
Kyllä, paras vaihtoehto on luultavasti eps-betonikerros, joka toimii eristeenä, ja sitten valat lämmityskierukat tasoitteeseen tai betoniin sen päälle.K Kattisarna sanoi:
Kuinka paksu EPS-kerroksen tulisi olla? Tai voiko sen sijaan käyttää Isodrän-kerrosta ja sitten valaa päälle? (Minulla on paljon ylimääräistä) Ajattelin myös laittaa jonkinlaisen vesieristyksen ja mikrosementin koko huoneeseen.mexitegel sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi