Mietin josko jään paitsi jostain tärkeästä, koska on paljon työläämpää tehdä uudelleen kuin tehdä oikein alusta alkaen.

Kuva kertoo luultavasti kaiken. On hyvät kallistukset autotallissa tänään, joten sitä ei tarvitse säätää.
Aikaisemmat putket (betoniputket 60-luvulta) ovat todennäköisesti jäätyneet rikki, koska se on eristämätön kylmä autotalli. Oli pakko poistaa niin paljon, koska putki oli täysin rikki ja se täytyi piikata pois ennen kuin voitiin vetää putki sinne viimeinen osa.

Ajattelin valaa keväällä, kun sää sallii, koska en halua käyttää talvibetonia.


Betonilattia, josta on poistettu osa paljastaen alla olevan sorakerroksen ja rikkinäisen putken. Lautaa käytetään peittämään avoin kaivanto.

Suunnitelmani on:
Peittää hajulukon yläosa muovilla siltä varalta, että roiskeita tulee.
Sekoittaa karkeabetonia ja kaataa sisään. Täristää jotain kotirakennettua poralla.
Tasoittaa niin, että se on samalla tasolla viereisen lattian kanssa.


Mietintöjäni:
Koska vanha todennäköisesti on jäätynyt rikki, koska se on eristämätön kylmä autotalli. Pitääkö minun tehdä jotain erityistä, jotta minimoidaan riski tämän tapahtumisesta uudelleen? Uusi muoviputki on joustavampi kuin vanha, joten riski on varmasti vähäisempi.
Sauma uuden ja vanhan betonin välillä, pääseekö vesi tunkeutumaan sinne ja sitten jäätymään ja halkeamaan? Jos näin on, kuinka tämä voidaan välttää?
Voiko tässä kapeassa tapauksessa jättää raudoituksen pois vai pitäisikö lisätä vähän rautaa?

Olen myös ajatellut maalata lattian jollakin epoksimaalilla, jotta sille saadaan kestävämpi pinta vanhalle betonille. Huomaan, että se tulee huokoiseksi liuottimesta (näkyy selvästi, missä muutama tippa ketjupesua tuli, kun pesin pyörän ketjuja, vaikka pyyhin sen pois).
 
Koska en ole saanut mitään vastausta, yksinkertaistan tässä vähän.

Suunnittelen tekeväni seuraavasti, ilmoita, jos mielestäsi jotain on tyhmää tai liiallista.

Harjaa puhtaaksi, mahdollisimman pölyttömäksi
Pidä kosteana muutaman päivän ajan ohjeiden mukaan korrohäftiin
Muovita lattiakaivon ympäriltä
Sekoita ja levitä korrohäft seinille (olettaen ettei tarvita lattiakaivoihin)
Heti korrohäffin jälkeen, sekoita betoni, Finja karkea rakennusbetoni koska kyseessä on suolapitoista sulamisvettä autosta, haluan kestävintä kun hintaero on muutama euro tässä määrässä
Betonitäristin, jotta betoni asettuu ja lisää muutama raudoitusrauta
Odotetaan tunti
Suorauslauta ja poista muovit lattiakaivon ympäriltä, ​​kun se on lakannut valumasta ja viimeistelee kaatoa lattiakaivon ympärillä.
Peitä muovilla ja pidä kosteana muutama päivä, jotta se saa kovettua ilman kuivumista liian nopeasti.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.