Hei!
Olen suunnitellut pitkälle keittiön siirtämistä (vuosisadanvaihteen asunnossa) viereiseen huoneeseen. Toteutuakseen tämä vaatii tietysti tiettyjä vesijohtojen ja viemäreiden uudelleenjärjestelyjä. Tämä osa olisi luonnollisestikin tarkoitus antaa ammattilaisen tehtäväksi, mutta koska putkimiehen palkkiot ovat korkeat, haluan valmistella niin paljon kuin mahdollista etukäteen.
Yksi ongelma, joka nopeasti ilmeni, on että nykyinen viemäriliitäntä runkoputkeen vaikuttaa olevan upotettu jonkinlaiseen betoniin tai paksuun tasoitteeseen - toisin sanoen siltä näyttää, että liitos on tehty ja sitten kaadettu ämpäri massaa liitoksen ympärille lattian tukirakenteeseen. Onko tämä tapana tehdä näin?? Oletan, että saadakseni uuden liitoksen paikalleen, minun on hakattava massa pois kaikista sen aiheuttamista hankaluuksista huolimatta? Onko vaarana, että vahingoitetaan putkia? Se ei todellakaan olisi hyvä... Uskon, että putkistosaneeraus on tehty melko äskettäin, joten tuskin massassa putkien ympärillä on asbestia.
Kuvassa näkyy runkoputki, joka menee puhumastani massasta alas. Viemäriputkea ei nähdä täällä, vaan se ilmestyy vasta, kun se nousee lattian läpi tiskialtaan alla. Yläpuolen haara on naapurin viemäri, joka tulee sisään toiselta puolelta seinää. Koska vesiputket ja viemärit on koteloitu pieneen laatikkoon, josta olen sahannut tarkistusreiän, ei ole mahdollista ottaa laajempaa kuvaa kuin tämä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.