2 084 lukukertaa ·
2 vastausta
2k lukukertaa
2 vastausta
Avaus kantavaan seinään. Voinko laskea näin?
Hei kaikki.
Istun ja lasken avauksen kantavaan Leca-sydänseinään tulevassa kellarissa.
Yritän selvittää, riittääkö Lecapalkki avauksen yläpuolelle.
Avaus on 1800 mm
Lecapalkki, joka on tyypiltään 200x200x2400 mm, sallittu pitkäaikainen taipumakuorma on 11 kN/meter
Kuormat per metri olen laskenut näin. (CC on 600 mm yläkerran lattiapalkistossa. (Ei kattokuormia alas sydänseinään)
Syöttötiedot:
Omapaino välipohja 0,85 kN/m2
Hyötykuorma välipohja 2,5 kN/m2 (keittiö/olohuone ilman väliseiniä)
Kuorma per palkki kN/meter: (HUOM yksikkö)
Omapaino 0,6x0,85 = 0,51 kN/meter
Hyötykuorma 0,6x2,5=1,5 kN/meter
Kokonaiskuorma 1,5+0,51= 2,01 kN/meter
Palkki kestää 11 kN/meter jännevälin ollessa 1800 mm
Silloin minun pitäisi olla oikeasti turvallisella. Yli 5-kertainen turvallisuuskerroin.
ONKO mahdollista laskea kuten olen tehnyt?
Siinä te tulette kuvaan.
Kommentteja? Olenko laskenut oikein?
Kiitos!
Istun ja lasken avauksen kantavaan Leca-sydänseinään tulevassa kellarissa.
Yritän selvittää, riittääkö Lecapalkki avauksen yläpuolelle.
Avaus on 1800 mm
Lecapalkki, joka on tyypiltään 200x200x2400 mm, sallittu pitkäaikainen taipumakuorma on 11 kN/meter
Kuormat per metri olen laskenut näin. (CC on 600 mm yläkerran lattiapalkistossa. (Ei kattokuormia alas sydänseinään)
Syöttötiedot:
Omapaino välipohja 0,85 kN/m2
Hyötykuorma välipohja 2,5 kN/m2 (keittiö/olohuone ilman väliseiniä)
Kuorma per palkki kN/meter: (HUOM yksikkö)
Omapaino 0,6x0,85 = 0,51 kN/meter
Hyötykuorma 0,6x2,5=1,5 kN/meter
Kokonaiskuorma 1,5+0,51= 2,01 kN/meter
Palkki kestää 11 kN/meter jännevälin ollessa 1800 mm
Silloin minun pitäisi olla oikeasti turvallisella. Yli 5-kertainen turvallisuuskerroin.
ONKO mahdollista laskea kuten olen tehnyt?
Siinä te tulette kuvaan.
Kommentteja? Olenko laskenut oikein?
Kiitos!
HEj
Olet laskenut yhden aspektin kohteesta 3.
ja uskot, että se on väärin ja ilman kuvaa se on vaikeaa.
liitän yksinkertaisen luonnoksen siitä, miten pinta siirretään palkkiin.katso liitettä ladda upp.pdf
kokonaiskuorma on minun tapauksessani pinta-ala 3x1,8 = 5,4 m². palkkiin kohdistuva kuorma on kiinteä + hyötykuorma
kiinteä on noin 50kg / m² ja vapaa noin 200kg/m² tämä antaa 2,5kN/m² ja se kerrotaan pinta-alalla 2,5 x 5,4 = 13,5 kN
Kun kaikki kuormat ovat, vapautetaan palkki ja lisätään ne kuormat, jotka on.
syötin hieman arvoja laskentaohjelmaan puupalkkeja varten, ja jos on liimapuupalkki 115x180, se hyödynnetään 36%. joten vertaa leca-palkkiasi liimapuupalkkiin taivutuslujuudessa.katso liitettä ladda upp.pdf
sitten sinun on varmistettava, että kannattimet kestävät noin 1,2 tonnia / kpl. ja mitä kannattimet seisovat, sen on kestettävä osa.
toivottavasti tämä auttoi osittain
Olet laskenut yhden aspektin kohteesta 3.
ja uskot, että se on väärin ja ilman kuvaa se on vaikeaa.
liitän yksinkertaisen luonnoksen siitä, miten pinta siirretään palkkiin.katso liitettä ladda upp.pdf
kokonaiskuorma on minun tapauksessani pinta-ala 3x1,8 = 5,4 m². palkkiin kohdistuva kuorma on kiinteä + hyötykuorma
kiinteä on noin 50kg / m² ja vapaa noin 200kg/m² tämä antaa 2,5kN/m² ja se kerrotaan pinta-alalla 2,5 x 5,4 = 13,5 kN
Kun kaikki kuormat ovat, vapautetaan palkki ja lisätään ne kuormat, jotka on.
syötin hieman arvoja laskentaohjelmaan puupalkkeja varten, ja jos on liimapuupalkki 115x180, se hyödynnetään 36%. joten vertaa leca-palkkiasi liimapuupalkkiin taivutuslujuudessa.katso liitettä ladda upp.pdf
sitten sinun on varmistettava, että kannattimet kestävät noin 1,2 tonnia / kpl. ja mitä kannattimet seisovat, sen on kestettävä osa.
toivottavasti tämä auttoi osittain
Iso kiitos esimerkistä! Olin huolissani, ettei se ollut niin yksinkertaista kuin laskutapani 
Aion käydä läpi laskelmasi ja laskea uudelleen luonnoksella.
Kiitos!
Aion käydä läpi laskelmasi ja laskea uudelleen luonnoksella.
Kiitos!
Klikkaa tästä vastataksesi