Krille-72 Krille-72 sanoi:
Jos olette päättäneet tehdä suuremman oviaukon. Poista seinä toiselta puolelta, niin se helpottaa sinua ja rakennesuunnittelijaa. Voit myös ottaa pois liukuoven, jos siltä tuntuu. Todennäköisesti liukuoven yläpuolella on jonkinlainen puupalkki.
Olemme alkaneet epäröidä hieman, koska emme halua, että kustannukset karkaa.
 
I Icemania88 sanoi:
Otin pari kuvaa liukuoven aukosta. Ymmärtääkseni seinä on valitettavasti kantava, kysymys on, uskaltaako avata vähän.
Nyt se saattaa kuulostaa kovemmalta kuin tarkoitin, mutta nuo kuvat auttavat yhtä paljon kuin jos olisit asettunut "tavalliseen" oviaukkoon ja ottanut kuvan ovikehyksestä. ;)

Pidän kiinni aikaisemmasta vastauksesta. Luulen, että on vaikea -- ilman että otetaan alas kipsi tai mikä ikinä levynpäällyste onkaan nähdäkseen kuinka se on avattu -- arvioida, mitä voit tehdä aukon suhteen. Jos liukuoven voisi ottaa alas, niin kenties näkisi vähän enemmän (mutta suurella todennäköisyydellä ei tarpeeksi), mutta sen perusteella mitä nyt on, lyhyt vastaus on ei, sinun ei pitäisi uskaltaa avata vähän.
 
I Icemania88 sanoi:
Olemme alkaneet epäröidä hieman, koska emme halua, että kustannukset kasvavat liikaa.
Sitten teidän täytyy varmaan miettiä loppuun ensin! :rofl:
Tai soittaa rakennesuunnittelijalle, jotta saatte selville kustannukset aluksi.

Koska teillä on liukuovi siellä, kuten ymmärsin, se on 70 cm, joten aukko on jo vähintään 140 cm, jos poistatte liukuoven. Joten ette tarvitse mitään valtavaa palkkia, jos haluatte laajentaa aukon 2 metriin.
 
Seinä on epäilemättä kantava. Liukuovelle on jo olemassa korvaava rakenne vähintään 140 cm. On kuitenkin suuri ero 140 ja 200 cm välillä, kun kyseessä on palkin mitoitus. Tämän laskevan henkilön on saatava käyttöönsä täydelliset piirustukset. Talo on monimutkaisempi kuin tavallisesti.
 
  • Tykkään
BirgitS ja 1 muu
  • Laddar…
J justusandersson sanoi:
Seinä on ehdottomasti kantava. Liukuoven kohdalla on jo vähintään 140 cm:n seinän vaihtelu. On kuitenkin suuri ero 140 ja 200 cm välillä, mikä vaikuttaa palkin mitoitusvaatimuksiin. Tämän laskelman suorittajan on oltava käytössään täydelliset piirustukset. Talo on monimutkaisempi kuin tavallisesti.
Ei ihan näin! Jos Ts nauhoittaa seinän esiin, kokenut rakennesuunnittelija pystyy nopeasti määrittämään, mitä tarvitaan ilman piirustuksia.

Työskentelimme paljon erään vanhemman herran kanssa menneinä vuosina, valitettavasti hän jäi eläkkeelle 75-vuotiaana. Hän heitti silmäyksen ja sitten kertoi, mitä tarvittiin. Varmuuden vuoksi hän meni kuitenkin kotiin toimistolle laskemaan vähän ja katsomaan K-piirustukset (jos niitä oli).

Sitten tuli lausunto. En muista yhtään kertaa, jolloin joku mitoitus olisi muuttunut siitä, mitä hän ensi kertaa sanoi paikan päällä.
 
Voin tehdä sen myös, mutta tuskin kaikki ovat saatavilla.
 
  • Tykkään
Krille-72
  • Laddar…
J justusandersson sanoi:
Seinä on epäilemättä kantava. Liukuovelle on jo vähintään 140 cm:n välikappale. On kuitenkin suuri ero, onko pituus 140 cm vai 200 cm, kun otetaan huomioon palkin mitoitusvaatimukset. Henkilön, joka laskee tämän, on saatava täydelliset piirustukset. Talo on monimutkaisempi kuin tavallisesti.
Voisiko siis toisin sanoen avata seinän koko liukuoven leveydeltä ja tarvitseeko jotain lisätoimenpiteitä, kun se on jo välikappaleilla tuettu?
Uusi tässä, joten saattaa tulla hieman hölmöjä kysymyksiä.
 
I Icemania88 sanoi:
Toisin sanoen voisiko avata koko seinän liukuuven leveyden ja jotain lisätoimenpiteitä, kun se on jo vahvistettu?
Uusi tässä, joten ehkä tulee vähän hämmentäviä kysymyksiä
Voit ehdottomasti poistaa liukuuven. Sillä ei ole kantavaa toimintoa. Vahvistus sijaitsee liukuuven yläpuolella.
 
  • Tykkään
Icemania88 ja 1 muu
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 sanoi:
Voit ehdottomasti purkaa liukuoven. Sillä ei ole kantavaa toimintoa. Jäykistys sijaitsee liukuoven yläpuolella.
Krille-72 Krille-72 sanoi:
Voit ehdottomasti purkaa liukuoven. Sillä ei ole kantavaa toimintoa. Jäykistys sijaitsee liukuoven yläpuolella.
Kuulostaa hyvältä, saamme siis vähän isomman aukon, noin 20-30 cm, sillä sitten tulee jääkaappi ja emme halua, että se tulee "ulkopuolelle" aukosta.
 
Krille-72 Krille-72 sanoi:
Voit ehdottomasti irrottaa liukuoven. Sillä ei ole kantavaa toimintoa. Poikittaispalkki sijaitsee liukuoven yläpuolella.
Kysymys vaimolta. Hän miettii, onko aina niin, että liukuovet ovat poikittaispalkilla tuettuna, kun ne ovat kantavissa seinissä?

Aion poistaa karmin ja avata seinän toisen puolen tänä iltana nähdäkseni, miltä se näyttää levyjen takana jne.
 
Liukuovet ovat aina kannatettu kaksinkertaiseen leveyteensä. Muuten ne eivät toimisi.
 
  • Tykkään
Icemania88
  • Laddar…
Nyt karmit on revitty. Otettu vähän kuvia. Näyttää siltä, että melkein koko seinä on avväxlad, mitä täältä voi nähdä ainakin. Viimeiset 90 cm tiskipöydän kohdalla eivät kuitenkaan näytä olevan avväxlad.
 
  • Seinärakenne, jossa puupalkit näkyvissä osittain paljastetussa oviaukossa; oikealla avointa hyllytilaa ja mausteita keittiöympäristössä.
  • Puinen seinärakenne läheltä kuvattuna, näyttää purkamisen jäljiltä. Eronneet puupalkit ja pölyä näkyvissä.
  • Puukehys ja seinärakenne, osa siitä näyttää kantamattomalta. Taustalla näkyy myös tehosekoitin.
  • Lähikuva puisesta seinärakenteesta ilman karmia. Puussa nauloja ja joitakin halkeamia. Osa seinästä näkyy.
Ei tunnu siltä, että seinässä olisi mitään voimakasta toisalekseen liittyvää.
 
  • Mittanauha mittaa seinän paksuutta, joka on noin 23 cm. Kädessä pidetään mittanauhaa vasten avointa seinärakennetta.
  • Mittanauha mittaa puulevyn paksuutta seinässä.
Näyttää siltä, että puu ei lepää minkään säännön päällä, vaan näyttää olevan naulattu sivusta, mutta ehkä se on niin kuin se yleensä on?
 
Se näyttää hieman kotitekoiselta. Pienin vaihtopalkki 140 cm arvioni mukaan on liimapuuta 42x180. Se vastaa suunnilleen 45x195 C 24.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.